Nuoret äidit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yks vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuäiti:
Samanlaisia kokemuksia täälläkin.. Olin 21 kun tyttö syntyi (ja tänään neiti täyttää 3v!) ja kyllä sitä joiltain ihmisiltä sai aika kylmää kohtelua ja kyl tuntu olevan ihan ikään liittyvä asia, voipi myös riippua asuinpaikasta, sillä joidenkin alueiden puistoissa sai aika jäätävää kohtelua ja joissain oltiin mukavia ja ''jopa'' tervehdittiin. Tää siis JKL:ssä.

ollaan samalta suunnalta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Samanlaisia kokemuksia täälläkin.. Olin 21 kun tyttö syntyi (ja tänään neiti täyttää 3v!) ja kyllä sitä joiltain ihmisiltä sai aika kylmää kohtelua ja kyl tuntu olevan ihan ikään liittyvä asia, voipi myös riippua asuinpaikasta, sillä joidenkin alueiden puistoissa sai aika jäätävää kohtelua ja joissain oltiin mukavia ja ''jopa'' tervehdittiin. Tää siis JKL:ssä.

ollaan samalta suunnalta :D

:D voipi siis hyvinkin olla asuinpaikkakohtasta miten ihmiset puistoissa toisiaan kohtelee... :D

Minä asun Keski-Suomessa myös, lähellä Jyväskylää. Mietin, että voiko kyse olla enemmän keskisuomalaisuudesta? Anteeksi, jos joku pahastuu, mutta minun muualta tulleena on ollut vaikea tutustua keneenkään täällä. Olen ajatellut, että se on minusta johtuvaa. Mutta joku muukin mainitsi tämän seudun ketjussa.

Minulla oli aikoinaan, kohta 10v sitten, ihana vataan otto synnärillä, kun sain esikoisen juuri 18v täyttäneenä. Aluksi oli neuvojia ja epäilijöitä, mutta kun hoitajat ja huonetoverit näkivät, että hei, täähän osaa hoitaa lapsensa, kaikki muuttui.
Ihmiset oli kannustavia, ja hoitajat kehuivat.
Jopa yksi huonekaveri pyysi neuvoa, vaikka oli itse 30v ensisynnyttäjä :)

Nyt kun lapsia on 5 ja ikää 28, tulee enemmän noita katseita ja kyynisyyttä vastaan. Varsinkin kaupassa kun olen yksin lasten kanssa, niin etenkin vanhukset tuijottaa ja jupisee paljon.
"Liekö tuo edes töissä, mikälie lahkolainen" jne...

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Minä asun Keski-Suomessa myös, lähellä Jyväskylää. Mietin, että voiko kyse olla enemmän keskisuomalaisuudesta? Anteeksi, jos joku pahastuu, mutta minun muualta tulleena on ollut vaikea tutustua keneenkään täällä. Olen ajatellut, että se on minusta johtuvaa. Mutta joku muukin mainitsi tämän seudun ketjussa.

Voi hyvinkin olla keskisuomalaisuutta! Tosin Jkl on ns. sulatusuuni että porukkaa on todellakin eri puolilta suomea (ja maailmaa) ja on erilaiset tavat sekottunut et välillä kyl miettii että enemmän on niitä muualta muuttaneita kun ns. ''alkuperäisiä''.. :D Mutta on toki myös kovasti henkilöstä kiinni. Mä olen aika ujo ja mun on ehkä hankala saada ystäviä, vaikka hyvänpäiväntuttuja ja kavereita on suht helppo saada, ehkä kun sitten laitetaan monia samantyyppisia ihmisiä yhteen niin ystävystyminen on aika hankalaa.

Voi hyvinkin olla keskisuomalaisuutta! Tosin Jkl on ns. sulatusuuni että porukkaa on todellakin eri puolilta suomea (ja maailmaa) ja on erilaiset tavat sekottunut et välillä kyl miettii että enemmän on niitä muualta muuttaneita kun ns. ''alkuperäisiä''.. :D Mutta on toki myös kovasti henkilöstä kiinni. Mä olen aika ujo ja mun on ehkä hankala saada ystäviä, vaikka hyvänpäiväntuttuja ja kavereita on suht helppo saada, ehkä kun sitten laitetaan monia samantyyppisia ihmisiä yhteen niin ystävystyminen on aika hankalaa.

Minun tuttavapiirini on melkein kokonaan muualta tänne tulleita, en tunne montaakaan alunperin keskisuomalaista =)

Minä en usko, kun itsellä on sama ongelma Turussa.. kun muuttaa vieraaseen kaupunkiin niin tutustuminen on vaikeaa. Tosin olen minäkin selittänyt sitä varsinais-suomalaisella luonteella :D Ehkä suomalaiset kaikenkaikkiaan ovat vähän hitaita lämpiämään!

mä täytin 21v het ku aloin tyttöö oottaa, eka labrassa käskivät aborttiin ja sit neuvolan täti oli valmiiks täyttäny abortti laput, kun näitä teinivanhempia on jo avan liikaa. nyt ikää 27v kaks tenavaa, ja edelleen olen yleensä joukon nuorin.. tyttö aloti eskarin niin taisin olla nuorin äiti koko joukossa :o meitä oli 3 äiteetä alle 30v ja loput oli 40+..

Alkuperäinen kirjoittaja Eve:
Ehkä suomalaiset kaikenkaikkiaan ovat vähän hitaita lämpiämään!

Näinkin voi olla ja jos joku sitten onkin nopeampi, valmis solmimaan tuttavuuksia nopeasti, toinen tuntee, että nyt se ui liiveihin. Vaikka olisi kyse ihan tavallisesta juttelusta =) Varmaan siinä sitten helposti hakee jotain syytä, että miksi minä en kelpaa, minä olen tällaisena hyvä, joten vika on noissa muissa :saint:

Minun tuttavapiirini on melkein kokonaan muualta tänne tulleita, en tunne montaakaan alunperin keskisuomalaista =)

Mä olen alkujaankin Keski-Suomesta ja mulla ei, aikanaan nuorena äitinä ollessa, ollut ap:n kuvailemaa tilannetta.

:D Aiemmin jo kirjotinkin tonne. Mulla ystäviä alkujaan täältä kotoisin, kuin myös muualta tulleista.

Itse olen yli 30-vuotias kolmen lapsen äiti ja luin tätä ketjua ihmetellen. En voi käsittää miksi joku oman ikäluokkani äiti katsoo nuorempia äitejä nenänvartta pitkin. Ei vaan kertakaikkiaan mene jakeluun.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
mä täytin 21v het ku aloin tyttöö oottaa, eka labrassa käskivät aborttiin ja sit neuvolan täti oli valmiiks täyttäny abortti laput, kun näitä teinivanhempia on jo avan liikaa. nyt ikää 27v kaks tenavaa, ja edelleen olen yleensä joukon nuorin.. tyttö aloti eskarin niin taisin olla nuorin äiti koko joukossa :o meitä oli 3 äiteetä alle 30v ja loput oli 40+..

Ootpas saanu nla:sta törkeetä kohtelua! :o kyllä multakin kysyttiin että en sit oo aborttia ajatellu kun ekaa nla aikaa soitin, ja eräs toinen ihminen sano päin naamaa että olen typerä nuori joka ei tiedä mistään mitään ja mun pitäs tehä abortti kun pilaan lapsen isän elämän.. Että sillä lailla mukavasti.. Mutta se nyt on oma juttunsa. Kyl se välillä hullulta tuntuu olla nuorimpia äitejä vanhempainilloissa ym, sitten tuntuu ettei mua oteta kovin vakavasti..

Te JKL:n lähettyviltä olevat äidit, laittakaa yv:tä! Musta saa kyllä kaverin, ite en nyt hetkeen pääse ajeleen täältä mihinkään kun mulla on käsi hajallaa, mutta otan mielellään kahvi seuraks ja ulkoillemaanki voidaan täällä meidän nurkilla mennä.

Mä olin 21v kun esikoinen syntyi ja ilmeisesti sitte nuori äiti. Ja kun omilla ystävillä ei ole lapsia niin aika lailla ilman "äitiseuraa" sitä on ollut. Perhekerhot, lapsen harrastukset, kurjia paikkoja mennä kun on melkein aina se nuorin joukosta. Mulla ei ole ennakkoluuloja vanhempia äitejä kohtaan mutta usein tuntuu että heillä on minua kohtaan.

Minä olen 23v kun sain esikoisen, ja olin todellakin nuorin jo sairaalassa!! Ja nytkin jo kahden lapsen äitinä 27v olen nuorimmasta päästä kerhoissa ym.. Siis missä esikoisen kanssa käydään!

kuvitelkaas sellanen nuoren näköinen nuori, vielä turhan hoikkakin.
Olin 22 kun sain pojan, nyt olen 30.
Vieläkin näytän nuoremmalta kuin olen, saan välillä todella jäätävää kohtelua ulkonäköni takia. Toinen on yksinhuoltajuus. Olen välillä kuin avointa riistaa yksinolon takia.

mä olen huomannut ihan samaa, sain tytön kun olin 22v mutta näytän oikeasti kyl paljon nuoremmalta..
nyt kun tyttö on 2 vuotias, mua katsotaan edelleen joissain paikoissa siiheen tyyliin että tiedän että mun ikää ihmetellään. ja tytön ollessa sairaalassa yks hoitaja rivien välistä vi**uili mun iästä, ja lääkärikäynneillä on vähä samaa joidenkin hoitajien osalta. mutta en enää jaksa siitä välittää, mä oon paras äiti omalle lapselleni ja muut voi ajatella ihan mitä vain :) ei lannistuta :)