Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Tottakai voi. Mutta alkoholistin kanssa ei kannata koskaan muuttaa yhteen, tehdä lapsia eikä suunnitella tulevaisuutta.
No aika kovaa puhetta mielestäni..
Ei ne kaikki holistit mitään rapajuoppoja ole.
Mutta sekin on ihmisestä kiinni kuinka jaksaa alkoholistin kanssa olla ja elää.
No kukin tavallaan. Mulla on henkilökohtaisesti ihan riittävästi kokemusta läheisten alkoholismista ja en voi kenellekään suositella, että suunnittelisi tulevaisuuttaan sellaisen kanssa. Alkoholismi on vakava sairaus. Se vie usein terveyden lisäksi läheisten mielenterveyden.
täysin samaa mieltä. On todella harvinaista tuo raitistuminen tai raittiina pysyminen. Alkoholisti ei koskaan parane, mutta voi olla raitis.
Tuurijuopoilla se sitten tietysti helposti pahenee ajan kanssa, reissut pitenee jne.
Jos mies nyt ei hae apua ja hoitoa niin miksi se tekisi niin myöhemminkään?
Ja alkoholisti kyllä juo jos se hänelle suodaan.
Itse olen alkoholisti perheessä kasvanu ja monta päihderiippuvaista miestä sietänyt. Olen myös työskennellyt päihdetyössä.
Tällä hetkellä on hyvä mies ja hyvä elämä, mutta en kenellekkään suosittele alkoholistin kanssa elämistä!
Oma äitini alkoi juoda isäni seuraksi ja ihmettelen kuinka lapsia ei viety pois. Ei äitini jaksanut katsella kun mies joi. Äiti kuitenkin raitistui täysinse oli helpompaa koska joi vain isän seurana kun ei jaksanut muutakaan. Hänellä ei ollut samanlaista riippuvuutta kuin isällä on.
Äitini ja isäni on vielä yhdessä, meidän välit ei ole hyvät koska en halua omia lapsia sekoittaa tuohon elämään. Äitini on sairastunut siinä sivussa. Ei kai kukaan tuollaista kestäkkään.
Niin ja aika usein alkoholisti perheen lapset seuraa samaa rataa, jos ei seuraa niin kyllä aika paljon saa tehdä että pääsee jaloilleen.
En missään nimessä halua sitä että omat lapseni olisi alkoholisteja tai katkeroituisi minulle siitä että en ole pitänyt huolta ja suojellut...
En todellakaan suosittele suhdetta alkoholistiin varsinkaan jos hän ei osoita mitään halua hakea apua ja sitoudu lopun elmään hoitamaan sairauttaan.