\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2006 klo 20:44 Mutsikka kirjoitti:
Kun meirän esikoinen syntyi, minä olin 19 ja mies 20. Kyllähän alkuun tuli kaikenlaista kommenttia, lähinnä anopilta ja sukulaisilta sieltä puolelta. Ihmeesti sitä vaan oppii suodattamaan ja jättämään omaan arvoonsa sellaset ikävänpuoloset kommentit. Hienosti kaikki meni, nyt mulla ikää 27 ja miehellä 28 - edelleen onnellisesti naimisissa ja kolmen lapsen vanhempia. Toiset vaan on sellasia että tekee lapset nuorempina kuin toiset. Kun aloin odottaa esikoistamme ja kerrottiin tuleville isovanhemmille, niin mun isä sanoi että on aina ajatellutkin että mä olen sellainen "akka" joka tekee lapset nuorena, eikä kauhistellut asiaa millään tavalla. =)
nyt kun sulla on 9v jo vanhin, niin ihmiset tietysti ajattelee, ettet sä nyt ihan nuori voi olla, mutta kuitenkin kattoovat sun olevan nuori tälle esikoisen ikäiselle ainaskin. mä en kokenut mun mielestä paheksuntaa tai ihmettelemistä 19-vuotiaana vauvan äitinä, kuin nyt asuinalueella, jossa esikoisen (tokalla) luokkatovereiden vanhemmat edustavat kouluttautunutta ääripäätä, muiden vanhemmat ovat minua ja miestäni sen 10-15 -vuotta vanhempia. ootko huomannut mitään tällaista, tai minkälainen asuinalue teillä on? asumismuoto? koulutus? työ/peräti virka?