Nuorin henkilö jolle tiedätte, että on laitettu tekonivel? Lähinnä lonkkaan?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Eikä ole laitettu minkään onnettomuuden takia vaan ihan kulumisesta kyse tms.

Mulle nyt tehdään magneettikuvaus tuohon lonkkaan jotta nähdään luun verenkierto. Alkavaa kulumaa lonkassa on. Lääkäri sanoi, että kuvaus tehdään varmuuden vuoksi ja että pelkästään tuo kulumakin riittäisi. Mutta kun olen kuulemma niin nuori.

Viimeksi kun lääkäri sanoi, että olen liian nuori niin hän puhui tekonivelestä. :snotty:

Tässä nyt menee viikkoja ennenkuin tulee aika siihen kuvaukseen. Ja kipeän lonkan kanssa pitää edelleen kituuttaa, koska lääkkeistä ei ollut apua. :snotty:

Yökyöpelinä joten vastaus kesti...

Oli sairastanut syövän ja sillä hetkellä sairasti myös munuaisten vajaatoimintaa. Käytössä oli kortisonit kohtalaisilla annoksilla. Luu vaan oli haurasta lonkissa ja polvissa. Haurastuminen johti nivelrikkoon. Proteesi on kyllä pysynyt hyvin paikoillaan :)

mulla on lonkkakipu vasemmalla puolella.nukkumaan ei pysty sillä puolen ollenkaan koska jalka puutuu ja lonkkaa alkaa särkemään.lonkasta kuuluu myös hirveä pauke ja esim.vatsalihaksia(perinteisiä selältä istumaan) ei voi tehdä,kun tulee hirveä paine sinne.liikerata oli lääkärin tutkimuksissa rajoittunut.

näkeekö röntgenissä kulumat vai tarvitaanko jotain eri laitetta?
ikää minulla 28v

Osteoporoosi on luuston sairaus ja nivelrikko on nivelen - lonkka -polvi,- tai olkaniveleen ongelma, joka korjaantuu kun vaihdetaan tekonivel.
Kysyin kerran kiropraktikolta että mikä on se syy kun niin yllättävän nuoret ilman urheilutaustaa joutuu polvileikkaukseen niin hän sano että suurin syy on se kun ei niitä nivelten ympärillä olevia lihaksia ja käytetä tarpeeksi niin ne ei tue ja alkaa nivelet hölskymään ja kulumaan ennenaikaisesti. Taitaa se ylipainokin olla iso syypää liikkumattomuuteen?

Yhteistyössä