Nyt alkoi laihdutus! (Reductil)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laihduttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
ja sellaista kylmän hien tunnetta. On mulla toi resepti mutta en tiedä jatkanko. lääkäri suositteli kokeilemaan sen 3kk, mutta en tiedä vähän pelottaa kun tuli sellainen "huumattu" olo.
Noh, huumesukunenhan tuo lääke onkin..

On niitä amfetamiini-pohjasia laihdutuslääkkeitäkin olemassa, mutta tämä ei ole! Täs on pohjalla sibutramiini :
"Sibutramiini on uusi ruokahalua hillitsevä lääkeaine, joka vaikuttaa aivojen serotonergisiin ja adrenergisiin välittäjäaineisiin estämällä näiden takaisinottoa hermopäätteisiin. Se lisää myös hieman lämmön tuotantoa elimistössä. Suositellulla annostuksella (10-20 mg yhtenä kerta-annoksena vuorokaudessa) se parantaa puolen vuoden mittaisen hoidon laihtumistulosta 3-6 kilolla lumeeseen verrattuna. Laihtuminen ei yleensä jatku lääkkeen avulla tämän pidempään, mutta lääke näyttää hillitsevän painon uudelleen nousua ainakin seuraavan puolen vuoden aikana.

Sibutramiini on melko hyvin siedetty. Siltä puuttuvat ruokahalun hillitsijöille tavalliset keskushermostoa kiihdyttävät ominaisuudet. Tavallisimmat haittavaikutukset liittyvät lääkkeen sympatomimeettiseen vaikutustapaan. Haittoja ovat suun kuivuminen, unettomuus ja ummetus sekä verenpaineen ja syketaajuuden suureneminen. Tästä syystä sitä ei voi suositella sydän- ja verenkiertoelimistön sairauksista kärsiville. Tutkimusten mukaan sibutramiini soveltuu ainakin vuoden pituiseen hoitoon. Se on saanut myyntiluvan Yhdysvalloissa loppuvuodesta 1997. Euroopassa päätös lääkkeen myyntiluvasta on annettu tammikuussa 1999."

Tuo oli diabetes.fi sivuilta.

Mullakin eilen tuli sellanen huumattu olo joksikin aikaa. Meni aika nopeesti ohi ja tänään ei ole sellasta ollu. Hikiset kädet on kyllä tänäänki..

Mutta eihän tuota kannata käyttää jos oireet on kauhian kovat ja kestää yli kaks viikkoo.

En saanut mitään apua ko lääkkeestä. Olin tosi pettynyt, yritin muutenkin tsempata mutta lääke ei auttanut ja oli pirun kallis. Nyt meinaan hakea muuta lääkettä ja elämäntapa muutokset alkaa toden teolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Uusioäiti:
En saanut mitään apua ko lääkkeestä. Olin tosi pettynyt, yritin muutenkin tsempata mutta lääke ei auttanut ja oli pirun kallis. Nyt meinaan hakea muuta lääkettä ja elämäntapa muutokset alkaa toden teolla.

Harmi!
Mutta tsemppiä laihdutuksees muilla keinoin! :)

Ite tulin kertoon vielä, että tänään ei ole näläntunnetta niin ku oli eilen!

Ei kai tuo lääke tehoakkaan jos on sellanen syöppö niinku minä että syön vaikkei ole nälkä...Kyllä se taitaa olla ihmisestä kiinni kelle tuo lääke sopii ja millanen syömistapa kenelläkin on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai tuo lääke tehoakkaan jos on sellanen syöppö niinku minä että syön vaikkei ole nälkä...Kyllä se taitaa olla ihmisestä kiinni kelle tuo lääke sopii ja millanen syömistapa kenelläkin on.

Samanlainen syöppö olen mäki. Kyllä tässä itsekuria ton lääkkeen lisäks tarvitaan.
Eilen tossa kyllä huomasin, etten jaksanukka syödä niin paljon ku normaalisti, eli ei ainaka niin suuria annoksia pysty syömään ku ennen jos ahmimiskohtaus tuleeki.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Black Dahlia
Huijaaks sä ny meitä? Jalkojen kautta kuonat pois? :o :D

En huijaa. :D Jalkapohjista lähtee parhaiten, siellä on niin paljon huokosia. Koko kropastakin voisi ottaa periaatteessa ammeessa, mutta se olisi jo todella rankkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aria:
Onnittelut reduista!! Aloitin itse marraskuussa 2007 ja nyt on 60 kg poissa. Kyllä ne auttaa ja voin suositella. Itse haen tänään paketin ja pudottelen 40 kg pois hissukseen.

onko sulla alunperin ollut noin paljon painoa vai onko niitä tullut tuossa välissä takaisin?

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Alkuperäinen kirjoittaja dahlialle kys:
Alkuperäinen kirjoittaja Öökkänä:
Ei ole kokemusta, mutta mielenkiinnosta kysyn, että sillä lääkkeelläkö laihtuu, ettei tartte tehdä elämäntaparemonttia?

Ei laihdukaan! Lääke vain auttaa siinä (jos auttaa). Minulla ei auttanut. Tai huomasin kyllä lääkkeen vaikutuksen, ei tehnyt enää yhtään mieli ruokaa ja vessassa piti ravata. Silti ei grammaakaan lähtenyt. :/

Ap:lle toivotan parempaa onnea! Minulla oli kroppa niin sekaisin, että kilot pysyivät teki mitä tahansa. Nyt pikkuhiljaa jumi lauennut (saatu happo/emäs tasapaino kohdilleen ja poistettu ylimääräiset kuonat). Ehkäpä tämä painokin sitten lähtee alaspäin. :D

miten sait happo/emäs tasapainon kohdilleen?
entäs nuo kuonat pois?
vinkkejä? :)

Luontaistuotekaupassa tädillä oli sellainen pilleri, joka laitettiin suuhun. Se kertoi mikä on vialla ja sitten täti osasi suositella oikeat tuotteet apuun. :D
Ja pilleri ei huijannut, mieheni otti sellaisen kanssa eikä hänellä tullut siitä mitään makua, eli mikään ei ollut miehen kropassa vialla (eikä ole ollutkaan).
Taisi olla Pasque tai jotain sinne päin se emäsjauhe mitä käytin.

Ja tuo kuonanpoisto on ihan uusi hoitomenetelmä Suomessa. Vaatii n. 6 kerran hoitosarjan (joka toinen päivä). Jalat laitetaan veteen, jossa on suolaliuosta. Sinne tulee myös sellainen joku mikä lie vempain ja kone säätelee sitä. Sitten istutaan 30min ja veteen liukenee kuona-aineita sekä rasvaa.

http://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/3766/Pascoe-Emasjauhe

Oliko tämä?

Mitä suolaa käytetään tuohon kuona-aineiden poistoon?

Alkuperäinen kirjoittaja Ellida:

Oliko tämä?

Joo, oli tämä.

En tiedä mitä tarkemmin siitä kuonahoidosta, mutta jotakin suolaliuosta se oli mitä aina veteen lisättii kropan ph:n mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ellida:

Oliko tämä?

Joo, oli tämä.

En tiedä mitä tarkemmin siitä kuonahoidosta, mutta jotakin suolaliuosta se oli mitä aina veteen lisättii kropan ph:n mukaan.

Muistatko oliko kalliskin systeemi?

Pakko tulla kertomaan, että tämä päivä on menny tosi hienosti!
Nälkää ei ole ollut ja olen tänään syönyt puolikkaan Hesen kanasalaatista (ilman majoneesia) ja puolet siitä sämpylästä. Lisäks olen syöny puolikkaan kanan rintaleikkeen ja noin dl riisiä.
Nii ja sit juonu 4 kuppii kahvii, yhen varmaan vielä juon ja syön tuon salaatin loppuun. Toteutunu energiansaanti on sen jälkeen kiloklubin mukaan n.1000 kcal. (suositus 1800 ilman liikuntaa)

Tosin näin en aio jatkaa, mut aattelin nyt alottaa rääkillä ja totuttaa mahan pienempään ruokamäärään kun kerran pystyn olemaan syömäti. :)

Reductil maksaa todella paljon niin potilaalle kuin meille muille lapsiperheille. Näyttöä on vain tehosta siltä ajalta kun sitä käytetään, käytön loputtua ei ole osoitettu painon pysyvän. Lihavuuden syy on korvien välisssä. On osoitettu, että potilaat, jotka ulkoistavat lihavuuden (raskauskilot, masennus, joku tuntematon tauti, geenit, hidas aineenvaihdunta) laihtuvat todella huonosti. Potilaat jotka tunnustavat ja oikeasti uskovat lihavuuden johtuvan syödyn ja kulutetun energian epäsuhdasta laihtuvat.
On äärettömän harvinaista, että lihavuudelle olisi muuta syytä kuin itsekurin puute.

45min reipasta liikuntaa päivässä ja -700- -1000 kcal vajetta ja hyvää proteiinipitoista ruokaa 10vko ajan ilman yhtään "tekosyypäivää". Katsotaan sitten vaakaa.

P.S. Kalorilaskuri.fi

Pakko tulla kertomaan, että tämä päivä on menny tosi hienosti!
Nälkää ei ole ollut ja olen tänään syönyt puolikkaan Hesen kanasalaatista (ilman majoneesia) ja puolet siitä sämpylästä. Lisäks olen syöny puolikkaan kanan rintaleikkeen ja noin dl riisiä.
Nii ja sit juonu 4 kuppii kahvii, yhen varmaan vielä juon ja syön tuon salaatin loppuun. Toteutunu energiansaanti on sen jälkeen kiloklubin mukaan n.1000 kcal. (suositus 1800 ilman liikuntaa)

Tosin näin en aio jatkaa, mut aattelin nyt alottaa rääkillä ja totuttaa mahan pienempään ruokamäärään kun kerran pystyn olemaan syömäti. :)

Juuri hesen salaatti? Oma tekemäkin vähän kalorisempaa vaikka jätit kuinka majoneesit pois.

Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri-isä:
Reductil maksaa todella paljon niin potilaalle kuin meille muille lapsiperheille. Näyttöä on vain tehosta siltä ajalta kun sitä käytetään, käytön loputtua ei ole osoitettu painon pysyvän. Lihavuuden syy on korvien välisssä. On osoitettu, että potilaat, jotka ulkoistavat lihavuuden (raskauskilot, masennus, joku tuntematon tauti, geenit, hidas aineenvaihdunta) laihtuvat todella huonosti. Potilaat jotka tunnustavat ja oikeasti uskovat lihavuuden johtuvan syödyn ja kulutetun energian epäsuhdasta laihtuvat.
On äärettömän harvinaista, että lihavuudelle olisi muuta syytä kuin itsekurin puute.

45min reipasta liikuntaa päivässä ja -700- -1000 kcal vajetta ja hyvää proteiinipitoista ruokaa 10vko ajan ilman yhtään "tekosyypäivää". Katsotaan sitten vaakaa.

P.S. Kalorilaskuri.fi

Hyvä kirjoitus, mutta tokihan ne lihavuuden aiheuttamat vaivatkin tulee kalliiksi niin potilaalle kuin yhteiskunnallekki. :)

Ja toki varmaan lääkärinä ymmärrät, että ihminen jolla on huono itsekuri hyötyy tämän tapaisista lääkkeistä laihdutuksen ja elämänmuutoksen apuna.
Eikä tuo sinun ehdottama laihdutus muuta asiaa miksikään. Tulee se paino takaisin senkin jälkeen jos elämäntapa (etenkin ruokailutottumukset) jatkuu entisenlaisena.
Olen monesti aloittanut laihdutuskuurin joka on aina tyssännyt siihen kiljuvaan nälkään ja mielettömään mässäilyhimoon.
Nyt tämän kahden päivän jälkeen tuntuu, että voinkin onnistua kun nälkää ei ole, eikä ihan hirveesti tee mieli syödäkkään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi:
Juuri hesen salaatti? Oma tekemäkin vähän kalorisempaa vaikka jätit kuinka majoneesit pois.

Siks koska mies haki Hesestä ruokaa, eikä mulla ollu salaattitarpeita kotona.
Huomenna ostan kun käyn kaupassa. :)

Mikä tekee Hesen salaatista niin huonoa?
Siinä on jäävuorisalaattia, maustettua kanaa, persikkaa, kananmunaa ja kirsikkatomaatteja. Annoksessa 219 kcal

Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri-isä:

P.S. Kalorilaskuri.fi

Hyvä kirjoitus, mutta tokihan ne lihavuuden aiheuttamat vaivatkin tulee kalliiksi niin potilaalle kuin yhteiskunnallekki. :)

Ja toki varmaan lääkärinä ymmärrät, että ihminen jolla on huono itsekuri hyötyy tämän tapaisista lääkkeistä laihdutuksen ja elämänmuutoksen apuna.
Eikä tuo sinun ehdottama laihdutus muuta asiaa miksikään. Tulee se paino takaisin senkin jälkeen jos elämäntapa (etenkin ruokailutottumukset) jatkuu entisenlaisena.
Olen monesti aloittanut laihdutuskuurin joka on aina tyssännyt siihen kiljuvaan nälkään ja mielettömään mässäilyhimoon.
Nyt tämän kahden päivän jälkeen tuntuu, että voinkin onnistua kun nälkää ei ole, eikä ihan hirveesti tee mieli syödäkkään. :)

Hei :wave:
Sulla ei nyt ole nälkää.Söit ihmeen vähän päivän aikana.
Voit onnistua näin viikon pari,mutta sitten sulla alkaa tulla vaihe,jolloin heräät yöllä kovaan nälkään.
Eikä mikään kiva juttu.Elimistösi tarvitsee kunnon ruokaa,Siksi hoida syömisesi alusta asti oikein.
Eli muuta elintapasi sitten miten teet jatkossa loppuikäsi.Äläkä nyt ota kevyesti ja sitten muutat syömistäsi.
Mä syön vieläkin samoin kun aloittaessani laihdutuskuurin.Ja paino pysynyt samana. :hug:

Päivien viemää:

Hyvä pointti noinkin ajateltuna.
Mä jotenkin ajattelin sen niin päin, että jos alussa syön viikon verran mahdollisimman vähän, niin mahalaukku kutistuisi nopeammin eikä jatkossaka mahtuisi ruokaa niin paljon jos jostain syystä en jonain päivänä voi lääkettä ottaa (esim. illanvietto kavereiden kanssa) tai jos lääke ei pitempiaikasesti mulle sovikka..

Päivien viemää:

Hyvä pointti noinkin ajateltuna.
Mä jotenkin ajattelin sen niin päin, että jos alussa syön viikon verran mahdollisimman vähän, niin mahalaukku kutistuisi nopeammin eikä jatkossaka mahtuisi ruokaa niin paljon jos jostain syystä en jonain päivänä voi lääkettä ottaa (esim. illanvietto kavereiden kanssa) tai jos lääke ei pitempiaikasesti mulle sovikka..

Tuo ajattelutapasi voi kostautua.Syö ihan alusta asti normaalisti samoin perheesi kanssa.Älä tee itsellesi eri ruokaa kuin muille,tai jätä syömättä.
Perhe syö samaa kuin sinä , totutte koko perhe muutoksiin.
Esim aamulla kahvi,tee ,ruisleipä kevyt juusto ja leikkele,sipaisu kevyt marg. tai puuro jossa marjoja.
Vihreä tee on hyvä.
Päivällä vihanneksii lautaselle , riisi,peruna,kala,kana,liha mitä mieleesi tulee ,mutta vihanneksia paljon ja kasviksia.
Sanotaan että peruna riisi valk. jauho pois.Mä en muuttanut noita.Kastike tein ilman rasvaa.
Söin ihan norm.kokopäivän ,liikunnan lisäsin joka päivä tunti vähintään.Vaihdoin kaiken tuotteen kevyempiin,jougurtti,viili jne..
Ruisleipä vaihdoin hiivattomaan,ei turvota.
Elämäntaparemontti laihduttaa.Tämä totuus.Ja kun pysyy tuolla tiellä niin ei paino nouse.

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi:

Siks koska mies haki Hesestä ruokaa, eikä mulla ollu salaattitarpeita kotona.
Huomenna ostan kun käyn kaupassa. :)

Mikä tekee Hesen salaatista niin huonoa?
Siinä on jäävuorisalaattia, maustettua kanaa, persikkaa, kananmunaa ja kirsikkatomaatteja. Annoksessa 219 kcal

Sun miehesikään paljoa ajattele jos toinen yrittää laihduttaa niin toinen syö moskaa ja varmasti ratkee jossain vaiheessa itsekkin myös.

Pakko tulla hehkuttaan :D

Paino on tippunu nyt 1,8kg.
Joo kyl mä tiedän, ei se läskii oo mutta innostaa silti.
Toinen positiivinen juttu on, että ku mulla on aina ollu tapana käydä tupakalla jos oon syöny tai juonu jotain ja tupakkaa menny askikin päivässä, ni nyt ku syön harvemmin ja juon vaan vettä ei tee mieli tupakkaakaan niin usein. Nyt on menny vaan puolen askia :)

Loistavaa ap! Älä välitä noista arvostelijoista, kilojen karistaminen on hyvä asia, olkoon se keino mikä vaan.
Itse olen miettinyt kanssa noita reduja, bmi on 40.
Tsemppiä jatkoon ja käy ihmeessä päivittämässä kuulumisia, minä ainakin odotan innolla sun edistymistäsi! :flower:

Kiitos :)
Olo on ollu hyvä ja kaikki oireet on loppuneet.
Herkkuja ei oo pahemmin tehny mieli, tosin eilen sorruin ja söin yömyöhään yhen suolakurkkuvoileivän, mutta en ota siitä paineita.
Syön aamupalaks maustamattoman jogurtin jossa joukossa ruokalusikallinen pellavarouhe/ruusunmarjajauhesekotusta ja kerran päivässä lämpimän aterian perheen kanssa (puolen lautasellista) sit jotain pientä noin. 2-3 tunnin välein (leivän, hedelmiä, kasviksia, riisimaissikakun).

Yhteistyössä