NYT loppu mun osalta aspartaamin käyttö, ei enää light-colaa! Mitäs päätöksiä te olette tehneet? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Edelleenkään kukaan ei postannut viitettä tutkimukseen, jonka mukaan aspartamaatista olisi ihmiselle todistetusti haittaa. Sekopäiden keskustelusivuja tai nettisivuja ei lasketa.

Minulla on nyt tulevan vuoden päätöksenä saada paino alkamaan numerolla viisi.

Noista juomista tuli mieleeni, että itse en oikeastaan juo muuta kuin vettä ja teetä. Hyvin harvoin tulee mitään muuta, esimerkiksi mehua juotua.

[QUOTE="vieras";27666027]http://www.studio55.fi/lahipiirivoimavarana/artikkeli.shtml/1340655/laakari-kertoo-nain-haitallisesti-light-juomat-vaikuttavat-elimistoosi[/QUOTE]

Studio55? Magneettimediakin on luotettavampi lähde.

Nythän on paastonaika, ja oon yrittänyt elää kohtuullisesti. Vähentää varsinkin lastenvaatteiden ostamista. Netinkäyttöä oon rajoittanut. Ja toivottavasti saisin nyt lopetettua tupakanpolton ennen joulua. Myös herkkuja oon ostanut vähemmän ja alkoholia en juo.

Ai aspartaami on terveystuote? :D Mitään huonoa ei sen pois jättämisestä seuraa, aivan päinvastoin. Maistuu myrkyltä, pistää mulla vatsan sekaisin ja on täysin turha ja haitallinen aine. Vähän kuin ihmettelisi, että miten muka tupakka on huono asia.

Ja ilmeisesti tähän asti olet käyttänyt paljonkin light-kolaa? Oletko varma että olet normaalijärkinen? Yhtä älyvapaata on vaihtaa light-kola sokerilliseen, sen sijaan, että jättäisi kolat kokonaan juomatta.

Päättänyt jo aikoja sitten etten käytä light tuotteita. Olen mistanut esim. light-limsaa ja sehän maistu aivan paskalle sanoisinko. Jos limsaa juon niin juon sen lasillisen sitten sokerisena. En syö jukurtteja enkä muitakaan makeutettuja tuotteita.
Alkoholista ja tupakasta olen luopunut ensimmäisten kokeilujen jälkeen, huumeisiin en ole sortunut ollenkaan. Koen nämä kaikki erityisen hyviksi päätöksiksi.

Yksi suuri päätös on liikunnan lisääminen monipuolisesti; salia, jumppaa, uintia, lasten kanssa luistelua, mäenlaskua jne. Ainaiset kävelylenkit alkaa jo puuduttaa :)

Päättänyt jo aikoja sitten etten käytä light tuotteita. Olen mistanut esim. light-limsaa ja sehän maistu aivan paskalle sanoisinko. Jos limsaa juon niin juon sen lasillisen sitten sokerisena. En syö jukurtteja enkä muitakaan makeutettuja tuotteita.
Alkoholista ja tupakasta olen luopunut ensimmäisten kokeilujen jälkeen, huumeisiin en ole sortunut ollenkaan. Koen nämä kaikki erityisen hyviksi päätöksiksi.

Yksi suuri päätös on liikunnan lisääminen monipuolisesti; salia, jumppaa, uintia, lasten kanssa luistelua, mäenlaskua jne. Ainaiset kävelylenkit alkaa jo puuduttaa :)

Itellä muuten sama. En koske noihin paskoihin, mutta hamppua poltan kyllä.

[QUOTE="Vieras";27666490]http://www.fda.gov/Food/FoodingredientsPackaging/FoodAdditives/ucm208580.htm[/QUOTE]

Jos asia ihmisiä oikeasti kiinnostaa niin tämä linkki on todella hyvä lukea.

[QUOTE="vieras";27666979]Ja ilmeisesti tähän asti olet käyttänyt paljonkin light-kolaa? Oletko varma että olet normaalijärkinen? Yhtä älyvapaata on vaihtaa light-kola sokerilliseen, sen sijaan, että jättäisi kolat kokonaan juomatta.[/QUOTE]

Tytsihän kirjoitti vähentävänsä colan juomista radikaalisti. Fiksu ratkaisu.

Jokainen normaaliälyinen tietää, että aspartaami on myrkkyä. Mä olen maistanut ja tuntenut sen jo aika kauan. Kehokin jo kertoo.

Totta. Mä silti juon ligh-limuja, koska ne yksinkertaisesti maistuu paremmalta. Jaffa on ainut, jota voin juoda sokerilimunakin. Normaalia colaa en voi sietää ja sitä juodessa tulee kauhea jano ja pitää kiskoa vaettä litratolkulla.

Mä myös mielummin valitsen myrkyn, kuin läskin :)

Sinänsä hauskaa minusta että ihmiset on vakaasti jotain mieltä ja sitten ei voi lukea ihan aitoa virallista materiaalia liittyen siihen. Propagandaa toki katsellaan sitten ja luetaan. Propaganda = ei todistettua väitelmää asioista, ei lähteitä, ei aina edes nimiä mainittu.

Yhteistyössä