NYT loppu mun osalta aspartaamin käyttö, ei enää light-colaa! Mitäs päätöksiä te olette tehneet? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vuosi sitten päätin alkaa käymään tansseissa enemmän. Pidin lupaukseni, vaikkakin loppuvuotta kohti se hiipui ja tyssäsi kokonaan. Ensi vuonna voisin vielä siis petrata asiaa myös toisella vuosipuoliskolla.

Voisit ehkä opetella käyttämään lähdekritiikkiä ja omia aivojasi. Kaikki sun hienot päätökset ja mielipiteiden muutokset tuntuvat olevan lähtöisin jostain toisesta ihmisestä.

[QUOTE="vieras";27664107]Voisit ehkä opetella käyttämään lähdekritiikkiä ja omia aivojasi. Kaikki sun hienot päätökset ja mielipiteiden muutokset tuntuvat olevan lähtöisin jostain toisesta ihmisestä.[/QUOTE]

Jokainen normaaliälyinen tietää, että aspartaami on myrkkyä. Mä olen maistanut ja tuntenut sen jo aika kauan. Kehokin jo kertoo.

Kaikki tekojutut on pois mun elämästä. Kokista juon tavallisena sokerisena versiona. Limua, mehua yms. juon niin harvoin, että eipä tuo minua voi lihottaa tai muuten terveyttä pilata.

Paljonko sä sitä sokerillista colaa juot? Siinä on aivan helvetisti sokeria, ja sokeri on tosi epäterveellistä.

Mä olen päättänyt olla juomatta limsaa tai mehuja, paitsi muutaman kerran vuodessa. Pitänyt ainakin tämän vuoden. En raahaa enää kaupasta niitä lapsillekaan.

Kansantalolla(helsinkiläiset tietää) oli aikoinaan ilmanlaatumittari. Sen mukaan ilmanlaatu oli useimmiten hengityskelvotonta. En ole vielä kellään nähnyt hengityssuojaimia naamallaan. Aspartaami kuitenkin lienee heti uraanista seuraava tappomyrkky.

Hyvä päätös. Itse lopetin aspartaamituotteiden syömisen joskus 2003 tai 2004 niiden vaarallisuden takia. Saarnasin silloin niistä kaikille :D Mutta sitä ennen niitä tuli syötyä vähän liikaa, tai just 2003 söin jotain Danonen aspartaamijogurtteja jopa useita päivässä :S Ja lapsena mun lempilimsaa oli Ananas light :S

En oo huomannut että sokerin syömisestä ois mitään haittaa, tai no alipainoisena ei kyllä pysy, kuten olin tuolloin 2003, mutta ei se sopinut mulle muutenkaan

Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;27664247:
Hyvä päätös. Itse lopetin aspartaamituotteiden syömisen joskus 2003 tai 2004 niiden vaarallisuden takia. Saarnasin silloin niistä kaikille :D Mutta sitä ennen niitä tuli syötyä vähän liikaa, tai just 2003 söin jotain Danonen aspartaamijogurtteja jopa useita päivässä :S Ja lapsena mun lempilimsaa oli Ananas light :S

En oo huomannut että sokerin syömisestä ois mitään haittaa, tai no alipainoisena ei kyllä pysy, kuten olin tuolloin 2003, mutta ei se sopinut mulle muutenkaan
No mitäs eroa olet huomannut, kun et tuota vastenmielistä myrkkyä enää käytä?

Jokainen normaaliälyinen tietää, että aspartaami on myrkkyä. Mä olen maistanut ja tuntenut sen jo aika kauan. Kehokin jo kertoo.
Onko sulla pienintäkään käsitystä kuinka paljon esimerkiksi Yhdysvalloissa ja Euroopassakin aspartaamin terveysvaikutuksia on tutkittu jo vuosikymmenet? Älä viitsi tulla tänne ihan oikeasti jakamaan noita käsittämättömän naiiveja lausuntojasi tänne totena. Sinulla on yhtä paljon kokemusta ja tietoa lääketieteellisistä faktoista kuin parisuhteesta.

• Tykkää
Reactions: kepsis
Onko sulla pienintäkään käsitystä kuinka paljon esimerkiksi Yhdysvalloissa ja Euroopassakin aspartaamin terveysvaikutuksia on tutkittu jo vuosikymmenet? Älä viitsi tulla tänne ihan oikeasti jakamaan noita käsittämättömän naiiveja lausuntojasi tänne totena. Sinulla on yhtä paljon kokemusta ja tietoa lääketieteellisistä faktoista kuin parisuhteesta.

Ai aspartaami on terveystuote? :D Mitään huonoa ei sen pois jättämisestä seuraa, aivan päinvastoin. Maistuu myrkyltä, pistää mulla vatsan sekaisin ja on täysin turha ja haitallinen aine. Vähän kuin ihmettelisi, että miten muka tupakka on huono asia.

Perustele. Anna pari viitettä tutkimuksiin, joissa osoitetaan ihmisillä merkittäviä haittoja.
Vai normaaliälyiset ovat mielestäsi foliohattuisia salaliittoteoreetikkoja.

Aspartaamihan on kehitetty hyönteismyrkystä ja sisältää mm. metanolia ja on monet kerrat kielletty elintarvikealalla, mutta sinnikkäästi sinne tunkeutunut.

Lueppa pikkasen siitä.

Itsekin olen vähentänyt aspartaamin käyttöä jo aiemmin. Lähinnä siksi, koska se maistuu pahalta, mutta onhan noita sivuvaikutuksia oikeastikin todettu, vaikka "myrkky" voi nyt olla vähän turhan värittynyt ilmaus. Stevia ei muuten maistu yhtään niin pahalle, eikä suklaroosikaan. Toivottavasti lisäävät näitä.

Itse ajattelin tässä luvata itselleni, että ennenkuin keväällä menee uusi vuosikymmen rikki, pitäisi painossa palata vanhaan kymmeneen. Saas nyt nähdä, treenata pitäisi kovasti koska tarkoitus ei ole vain näännyttää niitä muutamaa kiloa. Olishan se upeeta olla elämänsä kunnossa kolmikymppisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt löytyi !;27664654:
http://www.magneettimedia.com/?s=aspartaami

Jep, Magneettimedia on kyllä kaikkien vakavasti otettavien laatujulkaisujen äiti.

(Ei sillä, aspartaamia olen vältellyt jo kymmenisen vuotta. Se maistuukin pahalle.)

Yhteistyössä