Nyt loppu tämä cokiksen killittäminen!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja addikti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

addikti

Vieras
Olen niiiiin kyllästynyt heikkouteeni vastustaa cokiksen kaipuuta, että en tiedä mitä hittoa tälle asialle teen. Olen juonut cokista (ihan sitä sokerista) viimeiset 5-6 vuotta vähintään puoli litraa päivässä, välillä enemmänkin. Nyt vuoden alusta sain vähennettyä noin puoleen litraan viikossa + joskus juhlissa tai ravintolassa saatoin juoda yhden cokiksen. Mutta sitten viime viikonloppuna jotenkin taas annoin himolle periksi ja nyt olen taas juonut vähintään puoli litraa päivässä, eilen ja tänään litran. Tämä on ihan älytöntä, tuhoaa hampaat ja lisää kiloja (ihme, että ylipäätään olen vielä normaalipainoinen), mutta hitto että lopettaminen on vaan niin vaikeaa!! Tänään päätin, että nyt loppui kokonaan cokiksen juonti, ei enää edes sitä puolta litraa viikossa tai "juhlacokista".

Onko palstailijoissa ketään, joka olisi päässyt cokisaddiktiosta eroon ja jos on, miten? Tiedän, että iskee taas hirmu hedarit ja väsymys/kiukku päälle, kun yritän olla sitä juomatta...

Mulla on mennyt kolaa ihan kiitettävästi,mutta kun raskauduin ja tavoitteena olisi pitää paino aisoissa päätin että se saa mennä.Nyt ei tee edes mieli samalla tavalla ja silloin harvoin kun sitä juo,on se tosi hyvää.

Kun kestää sen vieroituksen vaan sitkeäsi ja sen jälkeen ei osta sitä kotiin,niin ei sitä tule juotuakaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja nams:
osta limsakone ja sellainen zero kola, musta se on ihan kuin tavallista sokerikokista mutta ei oo kaloreita! suosittelen! ei tarvi luopua nautinnosta.

muoks. tuo zero cola on uusi makutiiviste, jota laitetaan hiilihapotettuun veteen. mun äitikin tykkäs.

Mä lipitin sitä yli 2v, puolesta kahteen litraan pvä. Muutaman päivän olin juomatta, kun paha flunssa iski päälle, ja katsoin että onpa passeli rako lopettaa kokonaan. Hedari oli monta päivää, oliko toista viikkoakin, mutta mikäs tässä ollessa. Pari kk sitten siis lopetin ja mitä oon maistanut, niin ei se enää edes maistu niin hyvältä. Saan siis ostaa puolen litran pullon saunajuomaksi halutessani, mutta ei se maistu enää niin hyvältä. Onneksi mä sain sen vaihdettua kylmään veteen :D Tsemppiä!

Mä olen kans huomannut, ettei Pepsi (Cokis on pahaa) maistu hyvälle, kun sitä on juomatta viikon tai kaks. Mä olen kans lopetellut sen juomista. En ole kahteen viikkoon juonut ja eilen join eikä ollut hyvää. Kuinkahan kauan karkkia tai suklaata pitäis olla syömättä, että se maistuis pahalle? :)

Mams, en voi käyttää zero tms. light tuotteita allergian takia :(

kr: kiitos vinkistä, suuntaan ehdottomasti apteekkiin maanantaina! Mä en tosin tiedä, onko mulla kyseessä makeanhimo vai kofeiiniriippuvuus, minä kun en himoitse muuta makeaa. En edes tykkää karkista ja suklaasta. Mutta kokeilemisen arvoinen juttu ehdottomasti!

cothis ja Maxine: Mulla ei vaan toimi noin. Olen saattanut aiempina vuosina olla kuukauden juomatta cokista, mutta koko ajan sitä on kyllä mieli tehnyt, eikä linja ole sitten pitänyt sen pidempään...Pirskutti, kun saatte sen kuulostamaan niin helpolta!

Yhteistyössä