Nyt muhun koskee..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha akka

Vieras
Kuulin juuri läheisiltä perheenjäseniltäni äidiltä ja siskolta siis olevani kauhea ämmä. Minut vaan yllätettiin niin äkkiä ja en ollenkaan osannut varautua ja miettiä mitä suusta ulos kumpusi. Kaduttaa ja harmittaa hulluna. Tosin vahinko tapahtui jo..

En siis kyennyt varauksettomiin onnentoivotuksiin vaan sanoin pahasti. Oli vaan mulle niin arka paikka ja yllätys tosiaan.

Menetin puolitoista vuotta sitten lapseni. Raskaus meni kesken, eikä ahkerasta yrityksestä huolimatta uutta ole kuulunut. Ja oma biologinen jälkeläinen on minulle todella todella todella epätodennäköinen. Tämän asian surin mieheni kanssa hiljaa omassa rauhassa. Edes lähimmät eivät edelleenkään asiasta tiedä. Suru oli jotenkin niin henkilökohtainen, raaka ja niin minun omani. En sitä halunnut jakaa, enkä edelleenkään koe tehneeni väärin.

Nyt siskoni sitten onnessaan ensimmäisillä viikoillaan ilmoitti olevansa raskaana. Kyseessä siis nuori, epävarmassa onoff-suhteessa elävä tyttö, jolla ei koulutusta eikä töitä. Sanoi jättäneensä pillerit, jotta ei tartteisi sinne koulunpekille edes olla menossa ja lisäsi perään että vauvat vaan niin ihania. Onhan ne sanoin minä. Sanoin myös että mielestäni olisi ehkä kuitenkin kannattanut ensin hankkia edes se vakaa parisuhde ennen niitä ihania vauvoja.

Siskoni oli siis soittanut äidille ja sanonut että olin ollut kauhean tyly ja hirveä enkä ollut onnellinen hänen puolestaan. Jollakin tavalla ehkä opin olemaan vielä joskus mutta nyt oma suru painaa taas kovaa päälle enkä oikein kykene edes hengittämään. Äitini haukkui minut tylyksi ja kylmäksi ihmiseksi ja sellaiseksi minä itseni tunnenkin.

Olen niin pirun kateellinen ja katkera. Suoritin yliopistotutkinnon ensimmäisenä suvussani, sain töitä, menestyin. Rakastan miestäni järjettömän paljon ja meillä on niin mahtava suhde, etten sitä voi edes sanoin kuvailla.

Tunnen olevani nyt se joka epäonnistui elämässään. Saanko tuntea näin? Eihän minun vielä tällä viikolla tarvitse olla hihkumassa vauvaonnea siskoni kanssa?

suku on pahin onhan se sanontakin ......
sen voin sanoa omasta puolestani että mun vanhin siskoni haukkui mut pystyyn kun rupesin odottamaan tyttöä , sanoi ettö kun on niin nuori mieskin ym...se loukkas mua todella pahasti...pyysi kyllä anteeksi myöhemmin kun toinen siskoni oli vähän ärähtänyt sille... :(

vaikea heidän on ymmärtää sinun käyttäytymistäsi kun eivät tiedä taustaa sille. Mutta äitinä kun mietin mitä sanoit siskollesi, niin sehän oli vain järkevän ihmisen järkivastaus. Eli hyvä olis olla se parisuhde vakaalla pohjalla. Jos se tekee sinusta omankin äitisi silmissä kylmän ihmisen niin tuskin hänkään olisi halunnut monta isätöntä lapsenlasta itselleen tietoisesti hankkia? Jospa hänelläkin sumeni lamput iloisen uutisen edessä? Sitähän lapsi aina on kuitenkin, iloinen asia. Monesti kun on liian lähellä asiaa ei näe tunteiltaan asioita järkevästi. Jospa äitisi ajatteli, että kerrankin siskosi tekee jotain järkevää ja "kasvaa" fiksuksi aikuiseksi. (Jutustasi tuli sellainen kuva vähän, että sinulla ollut aina pullat hyvin uunissa kun olet töitä tehnyt sen eteen ja siskosi ollut taivaanrannan maalari.)

Kyllä siskosi ymmärtänee tilanteen kunhieman syvemmin miettii asiaa.Meitä kans 2 sisarusta, siskoni lapseton ja minä "tehtailen"lapsia liukuhihnalta, kuulemma...Minäkin olen hyväksynyt ettei siskoni ole "vaivaantunut"tulemaan enää vuosiin lasteni ristiäisiin vaikka kutsuttu kyllä on.Muista kyläilyistä puhumattakaan.

Sulattele asiaa ensin ja kerro sitten siskolle, miksi käyttäydyit noin. Ole ylpeä siitä mitä sinulla on. Toivotan teille onnea elämään..ehkä jonain päivänä lapsi teillekin suodaan tavalla tai toisella. :flower:

Ymmärrän, että siskon raskaus on sinulle todella vaikea asia siitäkin huolimatta, että varmasti aikanaan pystyt iloitsemaankin hänen lapsestaan. Sinulle ja miehellesi toivon iloisia plussauutisia mahdollisimman pian. :hug:

Varmasti tilanne herättää monenlaisia tunteita, mutta ei silti kannata pilata välejä sukuun sen tähden :hug: eikä se, että on yliopistotutkinto sun muuta takaa, että on toista parempi vanhempi, monasti asiat voivat olla just toisinpäinkin....teidän taustoja en tiedä, joten paha sanoa, kuka teistä on kenestäkin parempi, mutta....

Monesti avoimuus pelastaa ihmisten mieltä pahoittavilta kyselyiltä ja letkautuksilta.Kertokaa lapsettomat reilusti perheillenne,ystävillenne ja sukulaisille jos teille ei voi tulla lapsia niin se asia jätetään kaikissa tapaamisissa rauhaan. Eihän syitä asiaan ole pakko ruveta selvittämään silti.

Yhteistyössä