Nyt on pakko valittaa elosta vauvan kanssa, sorppa jo valmiiksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos kivoista kommenteista ja vinkeistä =) . Ollaan juu koitettu laittaa koti siihen malliin että olis mahdollisimman vähän riskipaikkoja. Se portti vielä paikoilleen ja tulpat pistorasioihin. Mutta esim. tuolle johtokorille en voi enää tehdä mitään. Käänsin jo pöydänkin niin päin ettei se kori ole niin helposti käden ulottuvilla.

Tiedän ettei vauva tietenkään ole ilkeä. Eikä hän kyllä mun kielloistani välitäkään, sen verran voimakas vietti seikkailemaan ja tutkimaan maailmaa :D.

Lähinnä mietin vaan epätoivoisesti tulevaa. Siis kun tosiaan kuvittelin tuon vaiheen tulevan vasta PALJON myöhemmin. Ja nyt tuntuu pahalta ajatella että tätä kestäis vielä pienen ikuisuuden.

No, ehkä tässä mennään nyt vaan päivä kerrallaan ja muistutellaan jälleen itselle että tämä vaihe on ohimenevä. Niinhän ne on kaikki muutkin jutut olleet ja pian jo kaipaan tuommoista pientä ryömijävipeltäjää kun rontti kasvaa silmissä...

ja hei sit kätevä on ylimääräinen turvakaukalo johon saat lapsen tarvittaessa vöihin kiinni ja samaa voit käyttää sit pesuhuoneessakin kun laitat pyykkiä tai käyt siuhkussa:) mulla se oli ihan must juttu ku poika oli pieni..ja sit vaan tavaroita ja leluja siihen kasakaupalla:)ja meinasin sanoa noista valjaista syöttötuolissa ja sit tuoli vielä parilla vyöllä kiinni pöytään jos sellainen malli että kaatuu ja matkasänky leikkikehänä kätevä...ja pieni itkuhan ei haittaa mitään:)

Kiitos "terve" vielä loistavasta myyntipuheesta leikkikehän puolesta :flower: . Mua ei siinä arveluta oikeastaan mikään muu kuin tilanpuute. Sitä tilaa kun meillä ei mitenkään liikaa ole. Vielä vähemmän kun muutetaan vuokralle.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja Testattu on..:
Vielä YKSI hyvä konsti. HYPPYKIIKKU! Sijoita keskeiselle paikalle esim keittiö/olohuone.. Loisto keksintö!

Niin muuten, se hyppykiikku kun jäi viimeks meille ;)

Totta :o . Mä oon oikeesti ihan kokonaan unohtanut koko hyppykiikun. Mutta mahtaakohan tuo meidän järkäle olla siihen jo liian iso ja painava :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli kävelytuoli, lapsi sai liikkua ja ei silti päässyt tekemään tuhojaan.. ostat käytettynä niin saa halvalla...

Meillä oli esikoisella tuo ja se oli kyllä hyvä. Musta vaan tuntuu että noita härveleitä alkaa olla jo liiaksi asti eikä missään poika viihdy.

Alkuperäinen kirjoittaja Syysilta:
Nyt mä muistan "elävästi " ton vaiheen, tätä lukiessani :D ... vauva kuume hälvenee taas hetkeksi :whistle:
Mutta kuten jo tässä todettiin ja säkin varmaan muistat, toi on lyhyt vaihe!

Tänään on ollut aivan surkea päivä kaiken kaikkiaan ja siksi tänään vaan tuntui toivottomalta. Ja kun tosiaan muistan esikoisesta että tää alkoi paljon myöhemmin. Iski sitten väliaikainen toivottomuuden tunne ettei jaksa tätä ikuisuuksia.

Mutta totta, kyllähän tämäkin vaihe ohi menee ja yllättävän nopeastikin vielä (tai sitten tää on toiveajattelua :D ).

meil oli tällänen syöttötuoli joka oli just passeli tuossa iässä

3666_c_8713.jpg

tohon pöydälle sai kaikkee roinaa ja mukelo viihty mainiosti sen hetken :D

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Anna pojalle kauha ja kattila niin viihtyy kanssasi ruoan laitossa ;)

meillä tyhjentelivät keittiön alakaappeja kun tein ruokaa. Tosi mukavaa puuhaa. Muovikulhot ja kattilat sai kyytiä =)

Sama oli meillä. Yhdessä kaapissa oli turvallisia tavaroita joita sai hämmentää, kovin kiinnostivat jokaista. Yhdessä keittiön vetokaapissa oli myös leluja, nekin kiinnosti sieltä kaapista.
On se aika vauhdikasta tuo aika mutta kyllä ne pian oppivat mihin ei saa mennä.

Mä laiton myös yhteen keittiön alalaatikkoon naperolle muoviastioita sekä silikonisen vispilän. Se laatikko tuntui olevan todella mieluinen ja sitä tutkittiin miljoona kertaa päivässä.

Ei tuo vaihe onneksi kauaa kestä, nyt niitä uusia taitoja pitää vaan testata ja kohta löytyy taas jokin muu uusi taito tai mielenkiinnon kohde. Tsemppiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Syöttötuoliin valjaat. Minusta ne oli kätevät. Se pelastaa välillä ja lapsi saattaa jopa viihtyä hetken siinä ja kattoa, mitä keittiössä tapahtuu.

Mulla on tästäkin varoittava esimerkki:
Venkoileva ja vilkas kuopus pääsi taivuttamaan itsensä valjaineen kaaren alle osittain eikä irronnut siitä kun leikkaamalla valjaat poikki.
Samalla veti leipää henkeensä joten tilanne oli jälleen katastrofaalinen... :|

Esikoisella toi valjaat systeemi oli toiminut moitteettomasti.

Anteeksi, pakko nauraa :) vaikka ei varmaan sillon ole naurattanut.

Minä teen KAIKEN öisin. KAIKEN. Koko päivän (miinus päikkäriajan) mä juoksen ton täystuhon perässä täällä. Lähti kävelemään jo alle 9 kk ikäisenä ja nyt ikää on 1v3kk ja kaikki tuolit se jo siirtää pisin kämppää kiivetääkseen esim tiskipöydälle. Tänään löysin sen atk-pöydän ylähyllyltä... Oli tuoli unohtunut pistää portin taakse päiväksi ja poika kiivennyt sen avulla pöydälle. Ja käänsin selkäni ehkä 10 sekunniksi....

Ja pahinta tässä on se, että tää ei edes oo mun ensimmäinen lapsi :( Mä en tiennyt, että tällaisia lapsia voi edes olla! Jäi kyllä viimeiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli kävelytuoli, lapsi sai liikkua ja ei silti päässyt tekemään tuhojaan.. ostat käytettynä niin saa halvalla...

Meillä oli esikoisella tuo ja se oli kyllä hyvä. Musta vaan tuntuu että noita härveleitä alkaa olla jo liiaksi asti eikä missään poika viihdy.

joo. kävelytuolia ehdottaisin mäkin. se on kätevä kun sillä pääsee eteenpäin ja pöydälle voi lastata tavaraa.

tosin sen käyttö loppui, kun poika oppi kiipeemään siihen pöydälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mutta totta, kyllähän tämäkin vaihe ohi menee ja yllättävän nopeastikin vielä (tai sitten tää on toiveajattelua :D ).

Ja usko pois, unohdatkin sen. Kunnes joku palstalainen kertoo huolistaan, ja kunhan anopiksi asti pääset, olet autuaasti unohtanut koko hankaluuden. "Ei meidän lapset noin rauhattomia olleet"

:hug:

Yhteistyössä