Nyt se loppui.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maira

Aktiivinen jäsen
22.09.2009
18 233
7
38
Tupakkalakko, päivä 1.

Aamukahvi.

Nousen ylös, pesen hampaat, nostan juniorin sängystä ja alan keittämään kahvia. Pikkuhiljaa alkaa ilmassa leijailemaan se viekotteleva tuore kahvin tuoksu..Aattelin että ei se niin hankalaa voi olla, no ei se aamusta heti olekkaan...Mutta ne pari kuppia juotuani, tulee se tupakantuska, kyse ei varmaan ole tässä kohtaa vierotusoireista itse ainetta kohtaa, vaan tavasta, mä olen aina aamukahvini jälkeen mennyt parvekkeelle tupakalle..Melko tuskasta kun pää lähettää signaalia et mene mene, mut ei, ei tänään...

Äiti käski hankkia korvaavaa tekemistä, tyyliin : pyyhi hylly ainakun menisit tupakalle, aloin katumaan lasivitriiniin ostoa, mitä iloa on pyyhkiä hyllyä jossa ei ole pölyä.. :D

Naposteltavaan en saa sortua, ylipainoa kun on muutenkin, meinasin jotta josko lenkille läksis pari kertaa päivässä, sais tupakan tuskansa jätettyä sinne lenkkipolulle ja myös toi ylipaino ongelma vois ratketa...No, saa nähä.. ;)

Oon myö useasta paikasta lukenut et heitä tupakat ja kaikki tupakointiin liittyvä roskiin. Miksi heittäisin? Mies tupakoi ja meillä on nytkin kartonki röökiä kaapissa ja sytkäreitä siellä täällä, en mä aikuista ihmistä ala painostamaan tupakoinnin lopettamiseen, siinähän polttaa, mulla täytyy olla itsekuria polttamatta vaikka täällä olis kuinka tupakkaa esillä.

Ei saa olla heikko.

Mä meen nyt hakee lisää kahvia, kun ei tupakallekkaan pääse. :D

Kokeile vaikka purkkaa. Pahimpaan tuskaan heität ihan tavallisen ksylitolipurkan suuhun. Pese ja pilko valmiiksi esim. porkkanatikkuja, mitä voit järsiä. Pidä hedelmiä saatavilla. Mä jauhoin ksylitolia parisen viikkoa hiukan enemmän kuin normaalisti, sit väheni. Nikotiinipurkka maistu ihan karsealle, ja ne jäi syömättä. Olen itsestäni ylpeä, kohta neljä vuotta olen ollut savuton!

Tee jotain mistä tykkäät! Ihan oikeesti, pidä ittes kiireisenä ni et edes ajattele sitä.

Mulla toimi ja olis toiminu pidempäänkin, mutta loppu tekeminen.
Mä pelasin pleikkaria, katoin leffoja (kyllä vaan katoinki) ja siivosin, juoksin (huusin, itkin ja potkin) kävin uimassa ja kaikkeni tein :D
TSEMPPIÄ!!!

Ja sit vielä: :laugh: Mä luin tän hyllyn pyllyks. "pyyhi pylly ainakun menisit tupakalle, aloin katumaan lasivitriiniin ostoa, mitä iloa on pyyhkiä pyllyä jossa ei ole pölyä.."
:laugh: Sori :ashamed: mä en oo heränny vielä :D

[QUOTE="Muurarin Vaimo";23775764]Kokeile vaikka purkkaa. Pahimpaan tuskaan heität ihan tavallisen ksylitolipurkan suuhun. Pese ja pilko valmiiksi esim. porkkanatikkuja, mitä voit järsiä. Pidä hedelmiä saatavilla. Mä jauhoin ksylitolia parisen viikkoa hiukan enemmän kuin normaalisti, sit väheni. Nikotiinipurkka maistu ihan karsealle, ja ne jäi syömättä. Olen itsestäni ylpeä, kohta neljä vuotta olen ollut savuton![/QUOTE]

Ihan tavallista purkkaa ostinkin tuota tarkoitusta varten, mietin myös sitä et hirveän usein sitä tupakointia käytetään (meillä) tekosyynä hengähdystauolle, joten voinhan tehdä niin et heitän purkan huuleen ja käyn istuu sen muutaman minuutin parvekkeella muuten vaan.. :D

Keinot on monet, nyt on pakko onnistua.

[QUOTE="vieras";23775825]Eikö sulla ole pieni vauva? Poltitko siis raskausajankin? Itse lopetin tietenkin raskauden alussa ja nyt yli 4 vuotta tupakoimatta :)][/QUOTE]

Vuoden ikäinen ja kyllä, poltin pari tupakkaa päivässä koko raskausajan kun en saanut lopetettua. :(

Ja ei, en tarvitse moraalisaarnoja tästä, tiedän helvetin hyvin itekki virheeni.

AHHHH

smoke.jpg

Täällä kanssa eka röökitön päivä menossa!
Yllättävän helppoa, tosin mulla on Champix-kuuri päällä. Vaikeempaa tää kuitenkin on kuin edellisellä kerralla. Lopetin tultuani raskaaksi ja pahoinvoinninkaan vuoksi ei tehnyt edes mieli polttaa. Nyt tekee mieli ihan hitosti, mutta toi lääke auttaa ihan selvästi, ei ole sellainen "ihan pakko" -olo, tekee vain mieli. Varmaan aika paljo ihan tavan vuoksi tulee tupakka mieleen, se kuuluu just kahviin ja moneen muuhun tilanteeseen. Toivon, että tämä onnistuu, enkä polta enää koskaan ainuttakaan tupakkaa.

Ja joo, ääliönä poltin "ihan vaan yhden" kun lapsi oli 1-vuotias ja jäin koukkuun heti. Ihan kuin en olisi ollut välissä päivääkään polttamatta. Toivottavasti muistan tämän, enkä mene enää koskaan edes maistamaan.

Ei herätä mitään tuntemuksia, sori.. :D

Mä olen edelleen sitä mieltä et luultavasti se pahin ongelma löytyy siitä tavasta, toki vierotusoireet voi jossain kohtaa iskee päälle, mut tavasta eroon pääseminen on pahin..

Pinklilyn ohjeiden mukaan, korvaavaa tekemistä.. :D Täytyypä kaivaa ps esille.. :p

Parempaa toi ps, ku pyllyjen pyyhintä :D

Erittäin hyvä idea!Lopetetaan porukalla! :)
Palstan tupakoinnin lopetus tsemppiryhmä.. :D

Noni mä lopetan nyt. Pari ehdin kyllä jo polttamaan, mutta äsken tsemppasin ja vakuutin itelleni että maistuu pahalle ja kun sitä yritti imeä yhdellä kerralla loppuun ni voi kyllä se vaan paskalle alko maistumaanki....

Äkkiä tupakat piiloon...

Noni mä lopetan nyt. Pari ehdin kyllä jo polttamaan, mutta äsken tsemppasin ja vakuutin itelleni että maistuu pahalle ja kun sitä yritti imeä yhdellä kerralla loppuun ni voi kyllä se vaan paskalle alko maistumaanki....

Äkkiä tupakat piiloon...

Kyllä se siitä taas, mä onnistuin juomaan pannullisen kahvia ilman et viimesen parin kupin kohdalla olis enää tupakalle edes pitänyt päästä.. :D

Mä luulen et tää alku on helppo ja karu totuus iskee päin naamaa vasta sitten myöhemmin.. :D

Kyllä se siitä taas, mä onnistuin juomaan pannullisen kahvia ilman et viimesen parin kupin kohdalla olis enää tupakalle edes pitänyt päästä.. :D

Mä luulen et tää alku on helppo ja karu totuus iskee päin naamaa vasta sitten myöhemmin.. :D

Mä kauhistelen sitä, että paino alkaa taas nousta, mutta taidan olla muutaman viikon salaatti linjalla. Saas nähä kuinka käy. Jos mä olen laihduttamiseen saanu kasvatettua selkärangan ni pitäs tähänki osata kasvattaa!

Yhteistyössä