Nyt se loppui.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mietin vaan tässä, että etkö saisi myös miehesi lopettamaan kanssasi niin voisitte tehdä tällaisen yhteisen "projektin" josta hyötyisi koko perhe ja olisi aina tuki ja tsemppaaja siinä vieressä.

Ja vaikka et syömisiin halua repsahtaa niin kannattaisiko ostaa kuitenkin vaikka sokerittomia sisuja kotiin ja aina, kun tekee mieli tupakkaa niin ota sellainen ja imeskele. Se auttaa kummasti eikä siitä paljon kaloreita tule vaikka söisit 2 askia päivässä, tosin muita oireita voi tietenkin sokerittomista pastilleista tulla jos hirveästi syö...:)

Paljon tsemppiä ja itsekuria, hieno päätös!!!

Tsempit täältäkin! Mun pitäis vähentää herkkujen syömistä ja yritän etsiä siihen itsekuria. Maailma on täynnä kiusauksia.

Ajatellaan lapsiamme: lasten etu on, että äiti on terve ja elää pitkään!! :)

Mun mielestä nää kuvat on parempia kuin Majurin :)

images

images

images

Marlboro_red_pack_back_NZ.jpg220px-Marlboro_red_pack_back_NZ.jpg

Mä olin 4kk polttamatta yhdessä vaiheessa ja mulle se ainakin oli helpompaa niin, että kannoin röökiä mukana koko ajan. Jotenkin turvallinen olo kun tietää, että "tarvittaessa sitä on saatavilla", mulla se paniikki on iskenyt aina siitä, ettei sitä ole : D

Nyt ei tosin ole motivaatiota edes lopettaa, puhelin iskälle (ei tykkää miun harrastuksesta :D), että ehkä ensi kesänä kun taloudellinen tilanne lähtee nousuun ja stressitaso muutenkin laskemaan päin :) Nyt on vuosi aikaa henkisesti valmistautua! Tosin ei sitä tiedä vaikka jo talvella jos ei viitsi käydä parin tunnin välin jäädyttämässä itteensä parvekkeella tai vaihtoehtoisesti jäädyttää näppejään ulkona.

Niin ja tsemppiä ihan kauheesti kyllä sä pystyt siihen!

Mulla kosahti siihen, että mies ei suostunut lopettamaan. Lupasi monet kerrat ettei polta enää minun läsnäollessa, mutta toisaalta on polttanut kauemmin kuin minä joten ehkä se vaikeus kasvaa samaa tahtia kuin poltetut vuodet...?? Mutta nyt se on ehkä itsekin pikkuhiljaa pehmennyt ajatukselle, että sitten kun helpottuu meidän nyk. tilanne niin päästetään tuosta irti :)

Nyt se loppui, päivä 1, osa 2.

Ostoksilla.

Reippaana ja kohtuu iloisena puin lapselle päälle ja otin koiran naruun, ajatuksena pissattaa koira ja lähteä kauppaan..Ensimmäinen pinnan kiristyminen kun koira temppuilee, ei mitään selvisin kunnialla kaupalle. Edelleen niin reippaana kävin ostamassa miehelle uudet työkengät ja kurvasin ruokakaupan pihaan, kaupassa mies soittaa...Ennen niin reipas ja kohtuu iloinen Maira, oli tuskanhikinen ja erittäin vittuuntunut, ihan näin suoraan sanottuna..Miehelle puhisin puhelimeen että ei tää tupakanpolton lopetus sovi mulle, ottaa aivoon ja rankasti!
Mies kohteliaasti tuumi puhelimeen että kultaseni, osta vaikka pieni paketti nikotiinipurkkaa, jos se vaikka auttais ettei ottais niin päähän, hyvin sä pärjäät ja mitä minä teen?No kihisen siihen puhelimeen vaan ja mummot tuijottaa... :whistle:

No, ostin nikotiinipurkkaa, kassalla pakkasin ostokset ja meinasin jo hieman rauhoittuneena et nyt mennää kotiin..No unohdin ostaa koiralle ruokaa joten uusintakierros ja takas kauppaan, muksu heitteli hattuaan ja huuti niin että kauppa raikas, itsellä alko iskee sellanen tuskanhiki pintaan et oksat pois..Tiedätte varmaan sen tunteen kun vaatteet liimautuu ihoon kiinni ja tekis mieli raivoisasti karjuen repiä kamppeet pois päältä? :p

Ei mitään, jotenkin onnistuin pitämään itseni kasassa ja raahauduin autolle, siinä auton vieressä, vesisateessa seisoessani mietin et hullun touhua tää on ja nappasin nikotiinipurkan suuhuni..VIRHE, kamala polte kurkussa ja alko oksettaa, ehkä pitäydyn kuitenkin vain tavallisessa purkassa.. :D

Jostain syystä mulla meinaa hermo nyt tosiaan olla pinnassa, kai tää joskus loppuu? :laugh:

kokeile nikotiinilaastaria! Jos et totu purkan makuun, joka on kyllä aluksi inhottava, laastari on hyvä vaihtoehto. Auttaa silleen huomaamatta, ei ole hermot niin kireenä. Itse käytin kun lopetin ja helpotti alussa raivonpuuskia. Tsemppiä!

Mä lopetin niin, että olin viikon matkalla. Helppoa, kun ihan eri päivärytmi ja ympäristö.
No sieltä palattuani olikin sit viikon verran hankalaa, mutta pikkuhiljaa helpotti. Kiloja tuli 10, mutta itseasiassa ne on pitänyt mun erossaa tupakasta, koska en halua enää koskaan lopettaa ja lihoa jälleen 10kg.
Enää en edes tunne koskaan tupakoineeni. Lopettamisesta aikaa 6 vuotta. Aika pitkään tulee stressitilanteissa tupakantuska, mutta ei enää pariin vuoteen ole tullut.

Mä olen ollu polttamatta nyt 7kk. Oikeesti tupakoivat ihmiset haisee nyt pahalle. En olis ikinä uskonu, et vanha tupakan lemu on NIIN kamala... :x Kyllä se siitä, tiukkana vaan, muuta tekemistä ja ajateltavaa! Se tapa on se pahin, aiakin mulla oli, päästä siitä eroon.
TSEMPPIÄ!

ja Champixilla kanssa, välillä tekee mieli, mutta en halua taas aloittaa alusta. Suosittelen stumppi.fi sivuja, siellä on hyviä kertomuksia, lopettamisesta. 3.ssa päivässä menee nikotiinituskat ja seuraavaksi on se tapa, joka pitää unohtaa. Kuulemma ne, jotka sortuu, tekee sen virheen että meinaavat, olevansa niin heikkoja, että jatkavat sitä tupakointia, vaikka pitäis olla itselle armollinen.
Huono syy muuten tuo, että lopetetaan sit, kun elämä vähän helpottaa, koska ei se koskaan tule helpottamaan, mullakin mies on tällä hetkellä erittäin ilkeä ja uhkailee ties millä jutuilla, mut en silti rupea polttamaan. Ensin stumppaan tupakan ja sitten eroan tuosta possusta. =)

Musta tupakoivat ihmiset on aina haissu pahalle, vaikka oon itekkin polttanu.. :D Saas nähä kuinka pahalle ne nyt sit jatkossa haisee..

Mä koitan olla suurimmilta osin ilman mitään nikotiinituotteita, toki jos käyrä meinaa nousta sataan, ennemmin maiskutan sitä purkkaa sen 2min. kun alan räyhäämään..oon muutenkin melko räiskyvä persoona ja lyön pääni pantiks et ukolla palaa hihat samantien jos vaan nalkutan ja kiukuttelen.. :whistle: Joten itsehillintää pitää harjotella silläkin saralla.. :)

Eiköhän tää tästä..

Tee jotain mistä tykkäät! Ihan oikeesti, pidä ittes kiireisenä ni et edes ajattele sitä.

Mulla toimi ja olis toiminu pidempäänkin, mutta loppu tekeminen.
Mä pelasin pleikkaria, katoin leffoja (kyllä vaan katoinki) ja siivosin, juoksin (huusin, itkin ja potkin) kävin uimassa ja kaikkeni tein :D
TSEMPPIÄ!!!

Ja sit vielä: :laugh: Mä luin tän hyllyn pyllyks. "pyyhi pylly ainakun menisit tupakalle, aloin katumaan lasivitriiniin ostoa, mitä iloa on pyyhkiä pyllyä jossa ei ole pölyä.."
:laugh: Sori :ashamed: mä en oo heränny vielä :D
Niin luin minäkin!

Musta tupakoivat ihmiset on aina haissu pahalle, vaikka oon itekkin polttanu.. :D Saas nähä kuinka pahalle ne nyt sit jatkossa haisee..

Mä koitan olla suurimmilta osin ilman mitään nikotiinituotteita, toki jos käyrä meinaa nousta sataan, ennemmin maiskutan sitä purkkaa sen 2min. kun alan räyhäämään..oon muutenkin melko räiskyvä persoona ja lyön pääni pantiks et ukolla palaa hihat samantien jos vaan nalkutan ja kiukuttelen.. :whistle: Joten itsehillintää pitää harjotella silläkin saralla.. :)

Eiköhän tää tästä..

Mä lopetin tupakanpolton 2 vuotta sitten ja tupakanhaju kertakaikkiaan oksettaa. Se inhotti jo sillon kun poltin mutta nyt kahta kauheammin :X Mun mies polttaa ja sen HAJU on oikeati ongelma, hyi saasta :X

Yhteistyössä