Nyt se loppui.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23777594]Jos joku on haamuillut ja nyt on lopettamassa tupakointia niin on aika erikoinen johtopäätös ettei ole plussannut...[/QUOTE]

Kahvi tuntuu kovasti maistuvan.

Itselläni väheni tupakointi aikoinaan rajusti parin keskenmenon jälkeen.

Lukekaas lopettajat kirja "Stumppaa tähän", muistaakseni kirjoittaja on Allan Carr tai Carren.

Tuntuu maailman hölmöimmältä, että muka joku kirjan lukeminen auttais.. Mutta auttoi mulla. Lopetin samana päivänä, lopettaminen oli helppoa, kertaakaan ei ole edes tehnyt mieli tupakkaa ja lopettamisesta yli 8kk.

Kirja on sen verran lyhyt, että lukaisee illassa, parissa. Mitään siinä ei ainakaan häviä kokeilla. Avas niin mun silmät siihen, mitä tupakointi on (ja ei, siinä ei puhuta mistään terveysriskeistä tai rahanmenosta). Todellakin SUOSITTELEN!!

Hyvä Maira!

Paino meinaa nousta siks kun mulla ainaki alko tehä ruoan jälkeen mieli makeaa, noin niinku korvikkeena sille kun ei pääse ruokasauhuille.. Ei kannata ottaa toista addiktioa toisen tilalle, ainaskaan epäterveellistä.. Onneks hokasin ajoissa et meinas jäädä koukkuun makeaan eikä paino ehtiny nousta. Tsemppiä!

Mul on Lakritsi Nicopassia kaapissa ja sit on jotain kapseleita mitä voi inhalaattorilla imeä (laattori kadoksissa) ja sit on 2ja4mg purkkaa (juu, oon mä ennenki koittanu lopettaa :laugh:) ja zyban ja champix kuurin jämät (vakavasti harkitsen niiden syömistä)...

Vielä ei tee mieli tupakkia, mutta kun jo ehdin tänään polttamaan niin kyllä se sieltä tulee illalla ja kovaa... :S

PinkLily Nyt alko toi lihominen oikeesti pelottaa.. :D
Joten pitäisköhän sitä alkaa taas osakarppaamaan, ketoosiin en nyt oikein voi itseäni vetää, mut vähän vois taas hh karsia.. Mietin vaan et mikä olis paras tapa tota osakarppausta toteuttaa....?

Huuhkajatar toi veden juominen oli hyvä vinkki! :) Kiitti!

Purkkaa (ihan tavallistakin), pastilleja, suuvettä (tupakka maistuu tosi pahalta jos on kurlannut just voimakkaalla suuvedellä -> ei tee mieli tupakkaa), paljon tekemistä. Kyllä se siitä. Joka päivä on helpompaa.

[QUOTE="Emma";23777711]Lukekaas lopettajat kirja "Stumppaa tähän", muistaakseni kirjoittaja on Allan Carr tai Carren.

Tuntuu maailman hölmöimmältä, että muka joku kirjan lukeminen auttais.. Mutta auttoi mulla. Lopetin samana päivänä, lopettaminen oli helppoa, kertaakaan ei ole edes tehnyt mieli tupakkaa ja lopettamisesta yli 8kk.

Kirja on sen verran lyhyt, että lukaisee illassa, parissa. Mitään siinä ei ainakaan häviä kokeilla. Avas niin mun silmät siihen, mitä tupakointi on (ja ei, siinä ei puhuta mistään terveysriskeistä tai rahanmenosta). Todellakin SUOSITTELEN!![/QUOTE]

Suosittelen minäkin tätä ehdottomasti!! Lähipiirissä lukematon määrä ihmisiä jotka on tuon avulla lopettaneet. :) Mun mies yksi lähellä oleva esimerkki kun kirjan luki. Mies ollut polttamatta reilu 4 v ja on sanonut lopettamisen käyneen aika helposti, kiitos juuri tuon kirjan. Kirjoittaja on siis Allen Carr. Tuo kirjoittaja on kirjoittanu kirjan myös lahduttamisesta... mielenkiintoista oli tutustua siihen.

Mairalle ihan valtavasti tsemppiä lopetukseen!!

Kiitos kaikille tsempityksestä! :)

Ei tää loppujen lopuks niin hankalaa ole, toi pinnan palaminen on lähinnä se mikä mua vaivaa, ei muu..Mut tosiaan oon normaalistikkin melko äkkipikainen joten.. :rolleyes:

Mun on tosi helppoa olla polttamatta kun olen pojan kanssa kaksin kotona, saatoin olla ennenkin tupakoimatta tuntitolkulla kun touhuttiin muuta, mut auta armias kun mies tulee töistä, sit alkaa se oikea koitos, mut enköhän mä siitäkin selviä.. :)

Minullakaan ei ollut niinkään ongelmana vieroitusoireet, vaan se tekemisen puute ja tapa (esim kahvin jälkeen). Koskaan en ostanut mitään laastareita enkä purukumeja. No se napostelu tuli kyllä jossain määrin tilalle..

Niin ja siis tsemppiä koitokseen kovasti! Kyllä se siitä!

Tuo käsienne päällä istuminen sopisi muuten teille paklstamammoillekkin jokapäiväiseksi toiminnoksi niin ette kirjottelisi tänne spämmiviestejä koko päivää :vampire:

Samat sanat sulle! :vampire:

Mairalle tsemppiä lopettamiseen!

Nyt se loppui, päivä 2.

Aamukahvi.

Näinkö helposti se käy?
Tänä aamuna edes kahvikuppi ei saanu aikaan sitä pakonomaista tarvetta päästä tupakalle! :) Onko se lopetus oikeasti näin helppoa?
Mitään vieroitusoireita ei ole, kurkku on vähän arka ja lima liikkuu, liekö vuosikausien paskat alkaa lähtee liikkeelle.. :x
Miehen kanssa sain silti mojovan riidan aikaiseksi eilen, ihan vähän herkkänä käypi rouva, mutta se lienee enemmän kiinni rouvan k.päisyydestä kun tupakanpolton lopettamisesta.. :p

Olo on melko hyvä, suosittelen muitakin kokeilemaan! :)

Ite muuten lopetin niin, että aloin polttaa vaan puolikkaita ja vetkuttelin sen pihalle lähdön kanssa niin pitkään ku mahdollista. Vähitellen sit vähensin sitäkin puolikasta ja harvensin käyntejä ja lopulta sit en enää käyny ollenkaan :)
Sit tuo vedenjuonti auttoi kans ja normipurkka.

Pistä ne rahat jemmaan, jotka normaalisti käyttäisit tupakkaan ja osta sitten itsellesi kaikkea kivaa (isompaa tai pienempää) mistä nautit :)

Tulosta kuva netistä tupakoitsijan keuhkoista seinälle, mieluiten syöpäisistä ;)

Nyt samaan syssyyn aloitat karppauksen (tai ainakin vähennät hiilareita), lenkkeilyn ja saa upean kropan ja hyvän terveyden samalla kertaa :)

Tsemppiä, kyllä sinä onnistut!

Mä oon ollut nyt pari viikkoa yli 4vuotta polttamatta. Poltin 10 vuotta, työpäivän aikana varsinkin meni helposti askikin, vapaapäivänä saatto mennä "vaan" puol askia. Mulla oli ihan hirvee yskä ja flunssa, meinas henki loppua viimisen parin päivän aikana joka kerta kun poltin, joten päätin lopettaa. Hain kyllä kaupasta nicoretteä varuille, mutta just pari vuotta sitten heitin ne avaamattomat paketit menemään, kun en tarvinnut. Kävi tosi helposti, vaikka välillä tekiki mieli.
Edelleen tulee välillä sellanen olo, että hitto kun tekee mieli tupakkaa, mut en oo uskaltanut ees maistaa kertaakaan, lähtis varmaan hanskasta. Enkä tiedä, mistä taikoisin uusiks itsekuria lopettamaan uusiks. Enkä itseasiassa ymmärrä, mistä sen sillonkaan taioin... :D Tota ennen olin n. pari vuotta aikasemmin melkeen vuoden polttamatta.

Mulla auttoi lopettamiseen se että ensimmäisten tuskapäivien jälkeen aloin käydä mieheni kanssa "tupakilla" eli menen sinne pihalle seisomaan ja höpöttämään siksi pariksi minuutiksi mutta en sytytä sitä tupakkia. Näin tupakin polton lopettaminen helpottui kun saa pitää vanhan tavan :) Itse olen ollut 8v polttamatta.

Mulla auttoi lopettamiseen se että ensimmäisten tuskapäivien jälkeen aloin käydä mieheni kanssa "tupakilla" eli menen sinne pihalle seisomaan ja höpöttämään siksi pariksi minuutiksi mutta en sytytä sitä tupakkia. Näin tupakin polton lopettaminen helpottui kun saa pitää vanhan tavan :) Itse olen ollut 8v polttamatta.

Tää mullakin autto! :) En muistanutka lainkaan :) Joo, tupakalle vaan aina muitten mukana, ota mukaan vaikka vesi lasi, jos tarvit enemmän tekemistä siihen hetkeen.

Yhteistyössä