Nyt suututtaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamivaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamivaan

Vieras
Mulla on 3 kouluikäistä lasta ja oon eronnu niiden isästä jo vuosia sitten. Yksinhuoltajuus tuli minulle kun lasten isä ei halunnut yhteishuoltoa. Joitain vuosia sitten ehdotin, ihan lasten takia, et muutettais huoltajuus yhteiseks, mutta kieltäytyi siitä uudestaan kun "tämä nykyinen järjestely toimii todella hyvin".

2 vuotta sitten lasten ja isän tapaamiset loppuivat kokonaan kun isän alkoholismi paljastui minulle. Tapaamissopimusta meillä ei ole koskaan ollut, hän kun ei halua mennä minkään virallisen paperin mukaan ja "käräjäoikeudella ei ole mitään valtaa päättää milloin mun pitäis ottaa lapset". Viime syksynä sitten alkoi ongelmat....

Isä on haastanut minut oikeuteen huoltajuudesta ja tapaamisista. Hän väittää ettei hänellä ole alkoholiongelmaa vaan että se on minun keksintöäni, hän syyttää minua ja lastensuojelun työntekijää suhteesta, väittää että tuon perussairaan lapsen kaikki ongelmat johtuu minusta, pahoinpitelytuomio minkä hän sai vuosi sitten on kuulemma minun vikani (kohdistui omaan syntymättömään lapseensa kun pieksi viimeisillään raskaana olleen tyttööystävänsä)... Lista on loputon. Ensimmäiseen vastineeseen laitoin kaikki tarvittavat lausunnot liitteeksi ja selvitin käräjäoikeudelle miksi minä haluan ensin valvotut tapaamiset ja isä oli ilmoittanut että kaikki lausunnot on väärennettyjä ja että minä manipuloin kaikki, jopa tuomarin, häntä vastaan.

En minä miestä enään pelkää ja olen valmis antamaan lapset valvottuihin tapaamisiin mutta... Vanhin lapsemme on ruvennut puhtaasti vihaamaan isäänsä, saa hillittömiä raivareita karjuu kuinka ei "sitä m*lkkua halua nähdä enää koskaan" ja järkyttyi toden teolla kun ilmoitin et jos oikeus päättää että tapaamiset koskee myös häntä niin sinne on mentävä. Viimeinen niitti tuli eilen: isänsä on nimennyt tuon vanhimman lapsen todistajakseen oikeuteen. Itse en ole käyttänyt lapsia todistajina lainkaan enkä haluakaan laittaa lapsia tilanteeseen missä joutuvat valitsemaan puolen ja kun tämän lasten isälle sanoin, hänen mielestään minä juuri teen niion: käytän lapsia pelinappuloina!!!! Ja että on minun vikani että juo. Just.

Että joskus tekisi mieli vaan.... :headwall:

No sanoisin, ettei sulla ole hätäpäivää oikeasti :) Mutta prosessi voi olal todella ärsyttävä ja rasittava, toki. Toivottavasti sulla on hyvä, perheasioihin erikoistunut juristi apunasi.

Minkäikäinen muuten on se vanhin lapsesi? Lasta kun on noissa asioissa kuultava ja huomioitava ikä ja kehitystaso huomioonottaen. 12-vuotiaan mielipiteellä viimeistään on itsenäinen painoarvo, jos vanhemmat ovat tapaamis- ja asumisjärjestelyistä erimielisiä. Nuorempaakaan lasta harvemmin pakotetaan tapaamisiin, jos pontevasti vastustaa, ja yli 12-vuotiasta ei missään tapauksessa.

Ei sulla oo mitään hätä... hän voi haastaa sut oikeuteen ettei hän saa tavata jne.. mutta ei se niitä ihan yksin saa läpi. ja jos on todisteita mustavalkoisena miten hän on toiminut niin ei kukaan tuomari anna hänen tavata lapset ihan ilman valvonta.. ja ihan oikeesti ÄLÄ IKINÄ luovu yksin huoltajuudesta.. se helpottaa sinua ja kun jossain vaiheessa taas isä menettää kiinnostuksensa.. sun ei tarvi hakee hänen nimikirjoitusta ja hyväksyntä papereihin... ja mun exä teki samoin erolla siinä että meillä oli yhteishuoltajuus.. ja sen jälkeen ku päätös tehty ja hän sai tavata ne niin 2kk päästä ei enää kiinnostanut.. tollaiset miehet haluaa vaan näyttää että ne välittää vaikkei pätkänverran kiinnostaa... mutta se tulee olemaan raskas ja hommaa ittelles HYVÄ asianajaaja.. ei oikeusaputoimisto.... kerro sille kaikki .. hanki kaikki todisteet mitä vähänki se on tehnyt.. ja jyrää.. :)

Yhteistyössä