Nyt tarttis apua kun en tiedä miten tekis ehkäisy asian kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku näistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku näistä

Vieras
söin vajaa vuoden mini-pill minipillereitä hyvällä menestyksellä. Kunnes yhtenä viikkona otin kahteen otteeseen pillerin reilusti myöhässä 5-7h. Muutaman päivän kuluttua siitä alkoi vuoto joka oli runsas ja vatsaan sattui paljon. Tuota kesti 6viikkoa sitten mulla meni jo hermot ja lopetin pillerit. Siihen loppui vuoto ja kivutkin kuin seinään.

Nyt olis vaihtoehtona kokeilla uudestaan nuo samat mini-pill pillerit tai sitten siirtyä kokonaan toiseen merkkiin microlutoniin.

Mutta mä en tiedä kummin päin tekisin.. kokeilenko uudestaan puhtaalta pöydältä niitä mini-pillejä vai unohdanko ne ja kokeilen niitä uusia?

Olis toki yhdistelmäpilleritkin mutten uskalla kokeilla niitä kun on vielä epäselvää onko mulla aurallinen migreeni vai onko jännitysniskani vaan villiintynyt....

Mielipiteitä miten tekisin?? Tänään alkoi kuukautiset niin olis hyvä aloittaa nyt...

Itse tekisin niin että alkaisin kokeilla niitä uusia pillereita. Jos ne sitten soveltuvat sinulle ja ei tule mitään vaivoja niin jatkat vaan niiden uusien käyttöä. Jos ne uudet eivät sovi sinulle niin kokeilet sitten niitä vanhoja joista et tiedä kuinka ne sinuun vaikuttavat

En halua pelotella, mutta suosittelen käymään gynellä tarkistuttamassa. Itse koin nelisen vuotta saman ja kehittyi sisäsynnytintulehdus... tämä hoidettiin pois. Oli silloin kyl käytössä Diane Nova niminen e-pilleri.
Kivut oli tuskaa ja vuoto oli koko ajan jatkuvaa. Kunnes tajusin silloin sit lopettaa pillerit. Sen jälkeen ei ole sopineet mitkään ehkäisyyn tarkoitetut tabletit.

Minä olen käynyt gynekologilla pari viikkoa sitten. Mistä muuten olisin saanut reseptin noihin uusiin pillereihin? Ei mulla enää mitään vuotoja tai kipuja ole. Olen ollut nyt luomuna jo 3kk ja oma kierto pelaa täysin..

Mä nyt sitten aloitin ne uudet minipillerit merkiltään microluton ja kas kuinkas kävikään tänään 14 pilleripäivä menossa ja alkoi tiputteluvuoto... Eli ei hyvältä näytä.. :( Aika masentavaa :(

Jos mä nyt vaihtaisin esim nuo microlutonit vaikkapa zoely yhdistelmiin niin voinko tehdä sen lennossa vai pitääkö ensin syödä koko tuo microluotnin laatta loppuun ja sit vasta aloitan zoelyt?

Yhteistyössä