nyt tekis mieli ampua joku...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aarghh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse sain teini-ikäisena lapsen reilusti itseäni vanhemmalle narkomaanille. Olin hölmö ja tyhmä. Olinhan 16-vuotias.
Raskauden aikana tulin järkiini. Uskaltauduin jättämään miehen, estin lapsen tapaamiset ja nyt olemme jo seitsemän vuotta eläneet lapsen kanssa onnellisesti kahdestaan:)

Niin sitä joskus ihmiset tekevät virheitä. Itse otin tästä opikseni:)

[QUOTE="Kika";24381187]Itse sain teini-ikäisena lapsen reilusti itseäni vanhemmalle narkomaanille. Olin hölmö ja tyhmä. Olinhan 16-vuotias.
Raskauden aikana tulin järkiini. Uskaltauduin jättämään miehen, estin lapsen tapaamiset ja nyt olemme jo seitsemän vuotta eläneet lapsen kanssa onnellisesti kahdestaan:)

Niin sitä joskus ihmiset tekevät virheitä. Itse otin tästä opikseni:)[/QUOTE]

Narkomaanin "hyvät" geenit pääsivät lisääntymään. Oi mikä auvoinen tulevaisuus meitä odottaakaan...

[QUOTE="vieras";24381210]Narkomaanin "hyvät" geenit pääsivät lisääntymään. Oi mikä auvoinen tulevaisuus meitä odottaakaan...[/QUOTE]

Että pelkästään geeneihinkö se ihmisen tulevaisuus on kirjoitettu? Huh huh. Hölmö olet.

[QUOTE="Kika";24381292]Että pelkästään geeneihinkö se ihmisen tulevaisuus on kirjoitettu? Huh huh. Hölmö olet.[/QUOTE]

Ei pelkästään, mutta pitkälti kuitenkin. Geenit on se alusta mistä lähdet lasta kasvattamaan ja mitä paremmat geenit, sitä parempi lopputulos ja mitä huonommat geenit, sitä...

[QUOTE="vieras";24381320]Ei pelkästään, mutta pitkälti kuitenkin. Geenit on se alusta mistä lähdet lasta kasvattamaan ja mitä paremmat geenit, sitä parempi lopputulos ja mitä huonommat geenit, sitä...[/QUOTE]

No voi voi. Kyllä ne olosuhteet sen ihmisen aika pitkälti tekee ja voin taata, että ne ovat meillä oikein hyvät:)

Ei geenit kenestäkään narkomaania tee. On se tietenkin kivaa että on noin tiedeuskoisia ihmisiä mutta olisi vielä mukavampaa jos ottaisivat sitten asioista selvää kunnolla. Geenit antavat pohjan mutta lapsuusajan ympäristö vaikuttaa vielä enemmän. Ehkä lapsella on asteen verran suurempi riski addiktoitua mutta toisaalta sitä voi addiktoitua vaikka liikuntaan. Ja vaikuttaahan elämään sekin, mitä aikuisena kokee, oppii ja tekee.

[QUOTE="ani";24381366]Ei geenit kenestäkään narkomaania tee. On se tietenkin kivaa että on noin tiedeuskoisia ihmisiä mutta olisi vielä mukavampaa jos ottaisivat sitten asioista selvää kunnolla. Geenit antavat pohjan mutta lapsuusajan ympäristö vaikuttaa vielä enemmän. Ehkä lapsella on asteen verran suurempi riski addiktoitua mutta toisaalta sitä voi addiktoitua vaikka liikuntaan. Ja vaikuttaahan elämään sekin, mitä aikuisena kokee, oppii ja tekee.[/QUOTE]

Just näin:) En ymmärrä, miten asiat mitään tietämättömät ihmiset viitsivätkin tulla kommentoimaan jotain lapseni "huonoista geeneistä". Hohoijaa..

Geenit heikentää tai voimistaa mahdollisuuksia eri asioihin, ne ei määrää ketään mihinkään, samoin kasvatus, kuten myös ympäristö. Jokaisella meillä on vapaa tahto päättää miten pilaa elämänsä.

Yhteistyössä