nyt tiedän miksi kannattaa olla kotiäiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahvilassa kuultua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahvilassa kuultua

Vieras
pari mammaa keskusteli tossa tänään kahvilassa että kuinka tämä toinen voi laittaa lapsensa hoitoon jo vuoden ikäsenä.nainen vastasi että raha ratkasee..tämä toinen nainen tuumasi että onneksi heillä mies maksaa asuntolainan muuten hän ei voisi olla kotona....heh outoa :/

Meillä esim. yhteiset rahat. Mun tililtä menee meidän lainan lyhennys, mutta miehen tililtä paljon muuta menoa(perheen yhteistä menoa)
En mä silti kehtaa sanoa että mä maksan meidän lainan...

Eikö se ole ihan itsestään selvää, että naisen on pakko mennä äitiysloman jälkeen töihin jos mies ei suostu, halua tai pysty asuntolainaa lyhentämään?
Mitä tuohon "mies maksaa meidän asuntolainan"- kommenttiin tulee, niin mistäpä sinä ap tiedät vaikka kyseisen naisen mies olisi ottanut sivuduunin tai tekisi ylitöitä siksi, että saavat lyhennettyä asuntolainaa ja vaimo saa olla vielä lapsen kanssa kotona? Ei yksittäisen salakuunnellun kommentin perusteella voi paljon johtopäätöksiä tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Miten jostain rahasta voidaan saada aikaseks niin kauheat väännöt joka juuttaan kerta?
Se on vaan rahaa.

Juuri näin. Ja varmasti monessa perheessä isäkin haluaa että LAPSET saa olla kotona. Se nyt on vähän semmoinen luonnonlaki... Kaikki ei tietenkään halua, mutta silloin kun näin halutaan, niin totta kai se tarkoittaa että molemmat eivät voi antaa yhtä paljon työpanosta kodin ulkopuolella

no mäkään nyt en ihan sitä sun pointtia tästä tajunnu...? Mies maksaa laskut ja kohta varmaan lainanlyhennyksenkin, kun kotihoidontuki on pari hassua satasta jotka vilahtaa väkisin kuukaudessa ruokakauppaan. Ja ihan yhteinen päätös on yleensä kyseessä siinä tapauksessa jos toinen on kotiin jäämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Miten jostain rahasta voidaan saada aikaseks niin kauheat väännöt joka juuttaan kerta?
Se on vaan rahaa.

Juuri näin. Ja varmasti monessa perheessä isäkin haluaa että LAPSET saa olla kotona. Se nyt on vähän semmoinen luonnonlaki... Kaikki ei tietenkään halua, mutta silloin kun näin halutaan, niin totta kai se tarkoittaa että molemmat eivät voi antaa yhtä paljon työpanosta kodin ulkopuolella

Ja fiksut miehet (tai kumpi siellä töissä nyt käykään) ymmärtää myös sen asian.
Eikä ala äkkäilemään, että vaimo ei saa ostaa mitään itselleen koska hän ei tienaakaan. :headwall:

en kyllä tajunnut otsikon ja aloitustekstin yhteyttä oikein kunnolla, mutta eipä toisten asiat mulle kuulukaan. raha ei meillä todellakaan ratkaise kotona olemista vaan se, että äidillä leviää pää, jos joutuu olemaan kotona kauan. tämä mamma on tyytyväinen ku käy töissä ja niin on sitten lapsetkin, kun en hermoile enkä kiukuttele.

Toivon että useampi äiti jäisi kotiin haluasta olla lapsensa kanssa.Usein kun kuulee että jäädään kotiin kun ei jaksa rumbaa jossa juostaan työ-tarha-koti-rinkiä tai ei jakseta herätä ajoissa aamulla tai ei huvita palata epämiellyttävään työhön...eli itsekkäät syyt taustalla, ei lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Se on vaan rahaa.

Ja fiksut miehet (tai kumpi siellä töissä nyt käykään) ymmärtää myös sen asian.
Eikä ala äkkäilemään, että vaimo ei saa ostaa mitään itselleen koska hän ei tienaakaan. :headwall:

En kanssa tajuu, miten voi olla PERHEESSÄ kahta eri elintasoa. Eronkin sattuessa toinen joutuu maksaa elareita, niin miten ne "omat tulot" ois niin kovin "omia" kun ollaan yhdessä. Helpottaa kummankin elämää kun molempien nimellä olevat laskut tulee maksettua :)

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Toivon että useampi äiti jäisi kotiin haluasta olla lapsensa kanssa.Usein kun kuulee että jäädään kotiin kun ei jaksa rumbaa jossa juostaan työ-tarha-koti-rinkiä tai ei jakseta herätä ajoissa aamulla tai ei huvita palata epämiellyttävään työhön...eli itsekkäät syyt taustalla, ei lapsi.

Eiköhän tuo rumban välttäminen ole ihan lapsenkin etu, jos äiti siitä liikaa väsyisi. Ja sitä paitsi joutuuhan se lapsikin aikasin heräämään jos viedään päiväkotiin

meillä pienin herää joka tapauksessa klo 6, joten en tajua miten hän nukkus pitempään, jos ei kävis tarhassa?? ei meillä mitään rumbaa ole, se on vain ihmisten itse tekemää. koululaiset hoitaa aamuisin ite hommat ja tarhalaiselle ei tartte puuroja keitellä. JA, me vuorotellaan miehen kanssa vientejä. yhtenäkään aamuna ei oo käyny mielessä, että ois jotenki raskasta. raskasta minusta ois olla kaikki päivät kotona pienen kanssa ja laskea mihin rahat riittää. aika aikaa kutakin.

Alkuperäinen kirjoittaja sh:

Mä en jaksa sitä rumbaa, siksi olen kotona.
Mutta enemmänkin mietin niin, että kun en itekään jaksais, niin miten voisin vaatia noita lapsia jaksamaan sitä rumbaa. Kasilta tarhaan, neljän jälkeen kauppaan väsyneenä kitisemään ja sieltä kotiin kokkaamaan ja väsyneenä kitisemään siihen asti, että on nukkumaanmenoaika.

Yhden kanssa se vielä meni, mutta kohta kun lapsia on kolme, niin en näe siinä järjen hiventä, kun taloudellinen tilanne kestää mun kotona olon.

Eli kyllä se on myös lasten takia ja siksi, että haluan olla niiden kanssa ja olenkin mieluummin, kun lähden tohon rumbaan ennen kuin on pakko.

Pointtini?
Ei noi asiat sulje mitenkään toisiaan pois, mun mielestä.

Minä varmaan olen outo äiti, meillä mies on maksellut lainaa jo nelisen vuotta.Toisaalta menen piakkoin töihin mieheni jäädessä hoitovapaalle, joten sitten minä maksan lainan ja mies on outo...

Yhteistyössä