Nyt vaan tuntuu että hajoaa pää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
En nyt tiedä onko tästä mitään hyötyä mutta kirjoitan nyt kuitenkin.

Olen naimisissa, ihan suhteellisen onnellisessa liitossa. Tavallista arkea tässä eletään. Meillä on ihania lapsia joita rakastan ihan yli kaiken. Mua vaan alkaa välillä väsyttämään ettei minulla ole omaa aikaa.

Mies kulkee kavereillaan toisinaan, käy korjailemassa heidän kanssaan autoja, ym. Lisäksi hän käy töissä. Minä olen kotiäitinä. Jos kysyn mieheltäni, voisiko hän katsoa lapsia pari tuntia että käyn vaikka ripset värjäyttämässä (hänen vapaapäivänään) niin vastaukset on tyyliin:

Vapaapäivänäkö mun pitäisi alkaa lapsia hoitamaan? Kyllä mä kuule haluan levähtää kun mulla on mahdollisuus.

Tai

Voih, mä jo sovin Villen kanssa että huomenna korjataan autoa, muuten kyllä OLISI sopinut.

MILLOIN MINÄ SAAN SITÄ OMAA AIKAA? Edes kaupassa en käy yksin vaan aina on ainakin yksi lapsista mukana.

Nyt tänä iltana miehelle soitti sen kaveri. Kello oli lähemmäs seitsemän. Mies alkoi vetää takkia niskaan ja totesi että lähden kaverin kanssa kaupungille kahville. Kaveri kun oli todennut että "Milloin viimeksi sä olet edes kahvilla käynyt?" Ja mies naureskeli että tosiaan, hän ei edes muista. :headwall: Niin, ei ehkä kahvilla mutta kavereilla kylässä, autoja korjailemassa, kaupassa, tmv.

Milloin minä olen käynyt kahvilla? Yksin? Kaverin kanssa? Milloin minä olen käynyt edes kaupassa yksin? Edes suihkussa yksin?

Hitto vie, täällä mä olen illan vaan märehtinyt ja murehtinut. Sikaflunssa pelottaa, en tiedä rokottaako vai ei. Oma olemus väsyttää ja hävettää. Tuntuu että olen huono äiti. Tiuskin ja äyskin lapsillekin vaan vaikka tekisi niin mieli ottaa kaikki syliin, rutistaa ja suukotella ja olla vaan.

Mies kun tulee kotiin, on takulla hyvällä fiiliksellä kun on saanut kavereidensa kanssa viettää iltaa. Ja tiedän että alkaa se vokotteleminen: Kulta, tule kainaloon. Lääpitilää.... ja mua ei KIINNOSTA TÄLLÄ HETKELLÄ OLLENKAAN!!!! Sitten se ei ymmärrä ollenkaan vaan kysyy huuli pyöreänä että mikä sulla on. :headwall:

Mä olen alle kolmikymppinen ja olen vaan tällanen kärttynen, paska akka joka ahdistunut kaikesta ja joka vaan purkaa pahan olonsa muihin. Jippii, tätähän minä aina toivoin. :/

kuin minun näppiksestä sun kirjoitus!! Meillä mies ei ota tällähetkellä edes mitään "kasvatusvastuuta", tekee vain mistä aita matalin. Jos apua meinaan häneltä kotiasioissa saada, kaikki on saneltava, eikä listan saa olla pitkä, ei edes kahden lapsen iltapesuja pysty auttamaan, kääk.

Nyt vaan sitten puhumaan sille miehelle ja sanot, että pää ja aviolitto ei kestä, jos sinulla ei ole omaa aikaa. Otatte vaikka kalenterin esiin ja sovitte selkeät ajat vaikka kerta viikkoon. Haleja!

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
kuin minun näppiksestä sun kirjoitus!! Meillä mies ei ota tällähetkellä edes mitään "kasvatusvastuuta", tekee vain mistä aita matalin. Jos apua meinaan häneltä kotiasioissa saada, kaikki on saneltava, eikä listan saa olla pitkä, ei edes kahden lapsen iltapesuja pysty auttamaan, kääk.

Meillä kyllä mies auttaa kotihommissa ja jonkun verran myös lastenhoidossa vaikka päävastuu on todellakin minulla. En tiedä että eikö se oikeasti YMMÄRRÄ että minäkin kaipaisin omaa aikaa vai eikö vaan halua tajuta. Jotenkin tuntuu että olen äiti ja seksuaalisten tarpeiden tyydyttäjä. En ole nainen, itsenäinen.
Läheisyyttä myös kaipaisin. Mies ottaa ja halaa vaan silloin kun tekee mieli seksiä. Välillä olisi ihan vaan mukava pötkötellä sylikkäin ilman mitään kummempia mutta ei, heti alkaa käsi vaeltamaan jos viereen menee. Eikä se edes tajua että siinä jotain ongelmaa olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt vaan sitten puhumaan sille miehelle ja sanot, että pää ja aviolitto ei kestä, jos sinulla ei ole omaa aikaa. Otatte vaikka kalenterin esiin ja sovitte selkeät ajat vaikka kerta viikkoon. Haleja!

:hug:

Kerro, että teet töitä kotona hoitaessasi lapsia. Ja jos alkaa vähättelemään, niin ehdota, että kokeilee samaa vaikka viikonlopun. Kummallakin on oikeus lepoon ja vapaa-aikaan. Lapset ovat yhteisiä, joten vastuukin on yhteinen. Ja voithan sitten kun alkaa vongata seksiä sanoa, että koska et pääse koskaan kotoa pois, niin ei jaksa seksikään kiinnostaa..

Jos hän haluaa naisen eikä kotitalousorjaa, niin sinunkin pitää saada hoitaa mielenterveyttäsi ja itseäsi. Jos taas pelkkä kotitalousorja riittää, niin hän voi sitten hoitaa itse itsensä, seksipalvelut ei kuulu työnkuvaan.. Ei kotityöt ole automaattisesti kotiin jäävän velvollisuus ja lastenhoidostakin tulee päästä välillä irti. Meillä minä hoidan lapset miehen ollessa töissä, kokkaus ja siivous hoidetaan yhdessä viikonloppuisin ja vuoronperään käydään välillä omissa jutuissa. Tosin tuota kotikissaa pitäisi taas tuuppia menemään työkavereiden kanssa kaljalle kun on liiankin tunnollisesti ollut kotona hoitamassa lapsia ja huushollia. Pitkien työpäivien lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Kerro, että teet töitä kotona hoitaessasi lapsia. Ja jos alkaa vähättelemään, niin ehdota, että kokeilee samaa vaikka viikonlopun. Kummallakin on oikeus lepoon ja vapaa-aikaan. Lapset ovat yhteisiä, joten vastuukin on yhteinen. Ja voithan sitten kun alkaa vongata seksiä sanoa, että koska et pääse koskaan kotoa pois, niin ei jaksa seksikään kiinnostaa..

Jos hän haluaa naisen eikä kotitalousorjaa, niin sinunkin pitää saada hoitaa mielenterveyttäsi ja itseäsi. Jos taas pelkkä kotitalousorja riittää, niin hän voi sitten hoitaa itse itsensä, seksipalvelut ei kuulu työnkuvaan.. Ei kotityöt ole automaattisesti kotiin jäävän velvollisuus ja lastenhoidostakin tulee päästä välillä irti. Meillä minä hoidan lapset miehen ollessa töissä, kokkaus ja siivous hoidetaan yhdessä viikonloppuisin ja vuoronperään käydään välillä omissa jutuissa. Tosin tuota kotikissaa pitäisi taas tuuppia menemään työkavereiden kanssa kaljalle kun on liiankin tunnollisesti ollut kotona hoitamassa lapsia ja huushollia. Pitkien työpäivien lisäksi.

Tässä oli paljon asiaa. Kun saisi vielä miehen sisäistämään kaiken tuon. :hug:

Helppo tietty sanoa kun ei ole vastaavaa ongelmaa (oon "onnellisesti eronnut" ) , mutta mitä jos vaan lähtisit. Joku ilta kun miehes on kotona, niin vedät ite sen takin päälles ja toteat, että lähdenpä kahville kun en ole kolmeen vuoteen ollut, heippa!

Tai tee vaikka kuukauden ajalta "lukujärjestys", johon merkkaat eri väreillä milloin sinä olet hoitanut lapsia, milloin mies. ja vastaavasti milloin mies on ollut omalla ajalla ja milloin sinä. Siitä luulisi hahmottavan oikeasti sen tilanteen. Ja sano, että jos hän ei jaksa olla paria tuntia lasten kanssa, niin miten hän luulee sun jaksavan 24/7.

Ei ihme että tunnet ittes väljähtäneeksi, tuuletustahan tuossa varmasti jo kaipaa. Mutta varmasti oot sisimmissäs vielä oma elämänhaluinen itses vielä, nyt kaivat sen esiin!

Ymmärrän hyvin tunteesi. Meillä on 1,6vuotias tyttö ja tuntuu,että päävastuu lapsen hoidosta on minulla.Olen kotona tytön kanssa omasta tahdostani ja samoin minulla "pää hajoo" täällä kotona kaikkiin päätösentekoon ja hoitamiseen ja tytön huolehtimiseen.Mies on heppu huoleton!! Nytkin itse etsin tietoa netistä rokotanko tyttäreni vain en ja mies on onnellisena toisella tietokoneella pelaamassa!!!!
Eli et ole väärässä vaan nyt peräämään omia oikeuksiasi. Kun miehesi tulee töistä kotiin,ole häntä ovella vastassa ja sano,että minulla on menoja!Ja mene kahville ja nauti toinenkin kahvikuppi ja nauti vapaudestasi.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana :
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:

Meillä kyllä mies auttaa kotihommissa ja jonkun verran myös lastenhoidossa vaikka päävastuu on todellakin minulla. En tiedä että eikö se oikeasti YMMÄRRÄ että minäkin kaipaisin omaa aikaa vai eikö vaan halua tajuta. Jotenkin tuntuu että olen äiti ja seksuaalisten tarpeiden tyydyttäjä. En ole nainen, itsenäinen.
Läheisyyttä myös kaipaisin. Mies ottaa ja halaa vaan silloin kun tekee mieli seksiä. Välillä olisi ihan vaan mukava pötkötellä sylikkäin ilman mitään kummempia mutta ei, heti alkaa käsi vaeltamaan jos viereen menee. Eikä se edes tajua että siinä jotain ongelmaa olisi.

Kyllä on niin tuttua!!
Omaa aikaa todellakin tarvitsisimme, mutta myös yhteistä. Minä luulen että oma mieheni ei oikeasti ymmärrä tätä tilannetta. Hän ei voi käsittää, etten voi omia ajatuksiani loppuun ajatella ja nyt tuntuu että ajatukset on vielä niin solmussa, että sekin jo haittaa, etten kauppalistaa saa kyhättyä, kun vaan järki päässä seisoo. Huoh.

Joku ehdotti työhön paluuta. Minä tein sen ja olen entistä väsyneempi, sillä töissä käynti verottaa mukavasti voimia + lisäksi lasten hoitoon vieminen/hakeminen, vielä sitten pitäisi kotonakin kotihommat tehdä. Jos vain voisin, jäisin uudelleen kotiin, vaan enään se ei ole mahdollista.

Nyt täällä itken teidän vastauksianne. Olette ihania, kiitos. On jotenkin "mukavaakin" huomata etten ole ainoa ja ettei minua heti teilata että mitäs tein lapsia, jätä se paska, tmv. Miehessä kun on paljon hyvääkin, alkaa vaan omaa pää reistata.

Alkuperäinen kirjoittaja Suel:
Ymmärrän hyvin tunteesi. Meillä on 1,6vuotias tyttö ja tuntuu,että päävastuu lapsen hoidosta on minulla.Olen kotona tytön kanssa omasta tahdostani ja samoin minulla "pää hajoo" täällä kotona kaikkiin päätösentekoon ja hoitamiseen ja tytön huolehtimiseen.Mies on heppu huoleton!! Nytkin itse etsin tietoa netistä rokotanko tyttäreni vain en ja mies on onnellisena toisella tietokoneella pelaamassa!!!!
Eli et ole väärässä vaan nyt peräämään omia oikeuksiasi. Kun miehesi tulee töistä kotiin,ole häntä ovella vastassa ja sano,että minulla on menoja!Ja mene kahville ja nauti toinenkin kahvikuppi ja nauti vapaudestasi.

Minä myös täällä olen tuon rokotteen kanssa pähkäillyt ja miettinyt. Mies ei siitä edes innostu keskustelemaan. Totesi vaan että otetaan rokote ja sillä selvä. Jotenkin ei halua puhua koko sikainfluenssasta. Itselleni tuo taas ei ole ollenkaan itsestään selvää ja täällä yksinäni nyt tuotakin pähkäilen.
Äsken soitti ja ilmoitti että onkin nyt kaverillaan. Tarkoitus oli siis mennä käymään kaupungilla kahvilla ja totesi että "Tulen kohta.". Nyt on kahvittelu siirtynytkin kaverin luokse ja kohta on venynyt pian neljään tuntiin.
Tuntuu jotenki ettei kai pitäisi tällaisista asoista valittaa kun muuten hyvä mies ja joillakin on "oikeitakin" ongelmia, mies ryyppää, on väkivaltainen, tmv. Mutta kun alkaa oma "mieli" väsymään niin ei sekään hyvä.

Oikein hypähti sydämessä, että ei voi olla jollakin niiiiiin samaa! Alkoi julmetusti ketuttamaan kuin luin sun vuodatusta, tuli niin omat tunteet pintaan.. Yritä muistaa (ja yritän itse myös..) että vaikka kuin ällöttää oma itse ja omat tunteet, niin silti pitää yrittää tsempata itseluottamus ylös sieltä suon syvyyksistä.. Voimahali sinulle, tuntematon kohtalosisko

Nyt täällä itken teidän vastauksianne. Olette ihania, kiitos. On jotenkin "mukavaakin" huomata etten ole ainoa ja ettei minua heti teilata että mitäs tein lapsia, jätä se paska, tmv. Miehessä kun on paljon hyvääkin, alkaa vaan omaa pää reistata.

Jos kyse onkin vaan siitä, että mies ei oikeasti ymmärrä asiaa sun kannalta. Ei se varmaan pahuuttaan ole sellainen, voihan olla että se ajattelee, että kivahan sun on siellä kotona olla ja voit päivisin käydä kylässä ja kahvilla jne. Lähesty asiaa miehen näkökulmasta ja sen omalla kielellä. Esitä asia vaikka jotenkin niin, että "tiedätkö millaiset naiset ovat seksuaalisesti aktiivisia? Sellaiset, jotka nauttivat itsestään ja elämästään. Sellaiset jotka tapaa ystäviään ja saa puhua naisten juttuja, jotka ei sovi lasten korville. Sellaiset, jotka saa hoitaa kauneuttaan vaikka kosmetologin hemmottelussa, että tuntisi itsensä taas nuoreksi ja haluttavaksi" jne. Koita saada mies tajuamaan, että jos haluaa itselleen NAISEN, niin sen naisen pitää saada elää naisen elämää, ei pelkän kotiäidin. Ei se oo helppo siirtyä rakastajaksi heti kun on pyyhkäissyt illan viimeiset puklut olkapäältä :)

Tai joku muu keino, millä mies sisäistäisi, MIKSI sinä tarvitset sitä omaa aikaa. Ja jos ei tajua, niin ei tajua, sitten vaan meet niinkuin mieskin.

Kyllä sitä saa omia ajatuksiaan hiukan tuuletta. Oon ite tullut siihen tulokseen, että nuo miehet putkaivoineen ei osaa ajatella naisten tavalla, eivät vain sitä ymmärrä. Näin kaipaa tukea esin tohon rokoteasiaan, haluaa keskustella ja pohtia ja puntaroida. Samalla käydä huolet ja pelot läpi, mitä voi tapahtua jos rokottaa tai ei rokota, miten minä äitinä kannan vastuun pienestä rakkaasta jos jotakin tapahtuu. Miehet vain ajattelevat niin suoraviivaisesti, ilman pohdintoja. VOi kun voisi ajatella kuin mies!

Harmaana ja muut äitit voimia ja iloa meille taas huomiseen päivään. Olisi tässä muutenkin murheita ilman nöf-nöf tauteja ym. Mutta ihana huomata,että ei ole yksin asioidensa kanssa ja kiitos harmaana itsellesi,kun toit tämän asiasi esille. ISO HALI !!!

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:

Jos kyse onkin vaan siitä, että mies ei oikeasti ymmärrä asiaa sun kannalta. Ei se varmaan pahuuttaan ole sellainen, voihan olla että se ajattelee, että kivahan sun on siellä kotona olla ja voit päivisin käydä kylässä ja kahvilla jne. Lähesty asiaa miehen näkökulmasta ja sen omalla kielellä. Esitä asia vaikka jotenkin niin, että "tiedätkö millaiset naiset ovat seksuaalisesti aktiivisia? Sellaiset, jotka nauttivat itsestään ja elämästään. Sellaiset jotka tapaa ystäviään ja saa puhua naisten juttuja, jotka ei sovi lasten korville. Sellaiset, jotka saa hoitaa kauneuttaan vaikka kosmetologin hemmottelussa, että tuntisi itsensä taas nuoreksi ja haluttavaksi" jne. Koita saada mies tajuamaan, että jos haluaa itselleen NAISEN, niin sen naisen pitää saada elää naisen elämää, ei pelkän kotiäidin. Ei se oo helppo siirtyä rakastajaksi heti kun on pyyhkäissyt illan viimeiset puklut olkapäältä :)

Tai joku muu keino, millä mies sisäistäisi, MIKSI sinä tarvitset sitä omaa aikaa. Ja jos ei tajua, niin ei tajua, sitten vaan meet niinkuin mieskin.

Kiitos! tätä muokkaan ja yritän viedä eteenpäin

Mieheni tänään kimastui,kun kyselin mitä tehdän rokotuksen kanssa. Itse en haluaisi rokottaa,mutta pelkään,että "valitsen" väärin ja pieni tyttöni sairastuisi pahasti. Minähän sen lapsen yrittäisin hoitaa,mutta mies "hengittäisi" niskaan ja syyttäisi sairastumisesta minua .Toivoisin vain,että yhdessä päätettäisiin ja kannettaisiin vastuu,mutta ei taida onnistua. miehenikin on ihan hyvä mies ,mutta joskus tuntuu kuin olisin hänenkin äiti. Siitä en pidä ja siitä eripuraa syntyykin. Täälä on niin ihania naisia keskustelemassa,että tekisi mieli kutsua sinut harmaana ja muut ihanat naiset kahville ja keskustella oikein kunnolla :) ja saisi sydämenikin pompotella vähän rauhallisemmin,kun saisi keskustella rokotuksista ym:)