Nytkö niitä välikausihaalareita pidetään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ja vähän avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusi ja vähän avuton

Vieras
Vai milloin? Syksymmällä? Paljonko asteita on ulkona, kun välikausihaalari puetaan lapselle päälle?? Vauva vielä pieni, pötköttää rattaissa, mutta tämä välikausiasukeskustelu hämmentää minua.

Pieni vauva ei varsinaista välikausihaalaria tarvitse, vai meinasitko hänet maahan laittaa pötköttämään? Vaunuissa riittää vaikkapa fleecehaalari tai vanuhaalari.

Pieni vauva ei varsinaista välikausihaalaria tarvitse, vai meinasitko hänet maahan laittaa pötköttämään? Vaunuissa riittää vaikkapa fleecehaalari tai vanuhaalari.

itse olen toista mieltä meillä 4kk poika on pitänyt vaunuissa siirtää puoliistuvaan asentoon joten tuollanen vanuhaalari tai fliise ei ole yhtään hyvä kun ei pidä tuultakaan !

itse olen toista mieltä meillä 4kk poika on pitänyt vaunuissa siirtää puoliistuvaan asentoon joten tuollanen vanuhaalari tai fliise ei ole yhtään hyvä kun ei pidä tuultakaan !

Meillä taas vauva nukkui aina ulkoillessa, joten millään vk-haalarilla ei todellakaan olisi mitään tehnyt, olisi vain hiostanut siellä vällyissä! Ja näin oli varmaan reilusti yli ½-vuotiaaksi.

[QUOTE="allora";24451085]Meillä taas vauva nukkui aina ulkoillessa, joten millään vk-haalarilla ei todellakaan olisi mitään tehnyt, olisi vain hiostanut siellä vällyissä! Ja näin oli varmaan reilusti yli ½-vuotiaaksi.[/QUOTE]

tuokin niin riippuu meillä taas poika ei nuku katselee ympärilleen ja kun on puoliistuvassa asennossa niin pääsee tuuli sinne vaunuihin !

Meilläkin vauvana ovat nukkuneet yleensä ulkoillessa, lapsia siis 4. Siinä 9kk-> on ollut tarvetta varsinaiselle välikausihaalarille, sitä ennen käytössä ollut neulesettiä, fleecehaalaria, kevytvanuhaalaria...

[QUOTE="miima";24451125]Meilläkin vauvana ovat nukkuneet yleensä ulkoillessa, lapsia siis 4. Siinä 9kk-> on ollut tarvetta varsinaiselle välikausihaalarille, sitä ennen käytössä ollut neulesettiä, fleecehaalaria, kevytvanuhaalaria...[/QUOTE]

Näin meilläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Uusi ja vähän avuton;24451019:
Vai milloin? Syksymmällä? Paljonko asteita on ulkona, kun välikausihaalari puetaan lapselle päälle?? Vauva vielä pieni, pötköttää rattaissa, mutta tämä välikausiasukeskustelu hämmentää minua.
Kuten vastauksista huomaat, kukin tavallaan. Eli nyt vain se oma maalaisjärki käyttöön!

Vauvalle riittänyt vaunuihin fleecehaalari, kun ei sinne pääse tuulikaan.
9kk iässä lähteneet kävelemään, joten siinä vaiheessa ollu paremmat asut.
Nyt hommasin kaikille neljälle (6, 4, 3, 1) ticketin plain rainit ja niillä oltiin tänään pihalla, pitää tuulta ja vettä, mutta ovat ilman fleecevuorta. Kun tulee kylmempää, niin fleecet alle.

Niin, miksihän se välikausivaate keskustelu alkaa jo viimeistään juhannuksena täällä. Ei ihme jos nuoret äidit hämmentyvät! Jos joku täällä Espoossa laittaisi jo välikausihaalarit lapselle, niin vähän ihmettelisin onko kaikki ihan okei.

[QUOTE="vieras";24451359]Milloin itse laitat takin päälle kesän jälkeen vai siirrytkö suoraan toppatakkiin? Itse luen kaikki päällysvaatteet ennen talvivaatteita välikausivaatteiksi.[/QUOTE]

Sinulla taitaa sitten olla oma käsitys asioista ;) Välikausivaatteet ovat tavallisten kesätakkien ym kesävaatteiden ja talvivaatteiden välimuoto. Eli juuri niitä fleecevuorisia tai kevytvanuvuorisia vaatteita. Tai sitten minäkään en ole ihan perillä asioista :D

[QUOTE="vieras";24451412]Minun mielestä taas välikausivaatteita on myös tuulipuvut ja syksy/keväthaalarit.[/QUOTE]

Ahaa. No ehkä tähän tulee joku asiantuntija sen kertomaan, kuinka on.

Kesävaatteita ovat shortsit, t-paidat, ohuet housut, (uimapuvut,) pellavableiserit ym muita vaatteita sitten mieluusti pitää muinakin vuodenaikoina.

Vk-vaate on hyvä siinä vaiheessa jos lapsi tekee ulkona muutakin kuin nukkuu, rattaissa istuvalle/puoli-istuvalle :D riittää ihan tuulta pitävä ja sellaiselle joka vähän jo ryömii nurtsilla voi riittää kosteuttapitävä ja enemmän liikkuvalle vettäpitävä. Näin itse asian näkisin.

No jos välikausivaatteet ei ole niitä mitä minä pidän välikausivaatteina niin sitten ihmisten kyselyt täällä näyttävät entistä järjettömiltä.

Eli vähän väliä joku kyselee jokohan nyt laitetaan TAKKI päälle lapselle? Ei voi olla oikeasti totta. Ei tuollaista tarvitse oikeasti kysyä missään vaiheessa, eihän?

Ja vielä, tavallista takkia, tuulipukua ja haalareita käytetään pitkin kesää viileinä kesäiltoina ja sateella. Myös vettä ja tuultapitäviä. Ei niitä voi sanoa välikausivaatteiksi, kun ei kesä ole mikään välikausi.

Ja vielä, tavallista takkia, tuulipukua ja haalareita käytetään pitkin kesää viileinä kesäiltoina ja sateella. Myös vettä ja tuultapitäviä. Ei niitä voi sanoa välikausivaatteiksi, kun ei kesä ole mikään välikausi.
Ei meillä tänäkään kesänä kertaakaan ollu muksuilla haalareita/tuulipukuja päällä ja kyllä, ne ovat välikausivaatteita vaikia te niitä kesällä pitäisittekin.

Alkuperäinen kirjoittaja minnä;24451612:
Ei meillä tänäkään kesänä kertaakaan ollu muksuilla haalareita/tuulipukuja päällä ja kyllä, ne ovat välikausivaatteita vaikia te niitä kesällä pitäisittekin.

Haluan kuulla useamman asiantuntijan todistuksen ennen kuin uskon :D Ja pohjoisemmassa todellakin pidetään tuulipukuja ja haalareita kesäiltoina tai päivinä. Eikä kesä ole välikausi :P

Jyväskylän korkeudella ollaan, ei kesällä käytetty haalareita tai tuulipukuja. Verkkarit, kollege- ja trikoovaatteet oli käytössä (ehkä tuli sadetakkia joskus käytettyä).

Yhteistyössä