Oikeesti menee hermot ton 8 vuotiaan kanssa, ei uskalla vartiksi jäädä edes yksin kotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helv* hermot menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helv* hermot menee

Vieras
kamala parkuminen kun ehdotinkin asiaa, minä joudun huomenna lähtemään varttia aiemmin töihin, mitä hän kouluun. Kokoajan parkuu vaan eikä suostu edes harjoittelemaan yksin kotonaoloa, saati pihallaoloa. Kohta 9v ja ei suostu edes harjoittelemaan, kouluun kyllä uskaltaa itse kävellä (sekin kamalan parkumisen takana että suostui edes harjoittelemaan)

Puhelin ja omat avaimet sille olen hommannut, mutta eipä auta mitään, tuossa se nytkin parkuu asian takia ja käskee mun mennä myöhässä, 2 vuotta olen myöhässä mennyt sen takia, ENÄÄ EN MENE KERTAAKAAN!!!!!

Mitä mä oikein teen tuon kanssa?? Koulun pihalla ja koulussa uskaltaa odottaa kun välituntisinkin joutuu siellä yksin olemaan, kotipihalla ei...................................

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
No lähtee ulos kotoa samaan aikaan ja on sen vartin siellä pihalla...

ööö, mutkun sitä toi justiinsa parkuu tuossa... Uhkasi lähteä kouluun jo silloin, mutta ei se voi sinne mennä odottelemaan niin paljon aikaisemmin...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
No lähtee ulos kotoa samaan aikaan ja on sen vartin siellä pihalla...

ööö, mutkun sitä toi justiinsa parkuu tuossa... Uhkasi lähteä kouluun jo silloin, mutta ei se voi sinne mennä odottelemaan niin paljon aikaisemmin...

Kyllä meillä poika odottelee koulun pihassa välillä jopa tunninkin.. harvemmin kyllä...

oho :D ei olis tullu mieleenkään, et meistä olis jompi kumpi voinut olla kotona aamuisin edes ekaluokalla, saati sen jälkeen :D ei oo koskaan ollu semmoista järjestelymahdollisuutta, ja täytyy sanoa, että reippaus on piirre jota kaikkein eniten arvostan lapsessa.....

Koulun pihalla voi kuulemma yksinään odottaa, mutta kotipihalla ei voi... ei vain voi mennä kouluun niin paljon aikaisemmin, sinne kun tulee puolelta vasta muita oppilaita kun koulu alkaa klo 9. Varttia yli 8 voisi jo lähteä omalta pihalta kävelemään sinnepäin..

Siis tosi uskomatonta tuo parkuminen vartin takia, jos kerran koulunkin pihalla voi odottaa sen ajan. 5v pikkusisaruskin uskaltaa olla tuon ajan yksinään

Toiset on vaan paljon arempia kuin toiset ja lapselle tuo aika on niin suhteellinen käsitys. 15min. voi tuntua tunnilta jos pelkää. Minäkin ehdotan, että lähdette yhdessä ja voihan poika kävellä sen verran hitaammin, että se 15min. ylimääräistä menee matkaan niin ei tarvitse koulun pihalla maleksia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Koulun pihalla voi kuulemma yksinään odottaa, mutta kotipihalla ei voi... ei vain voi mennä kouluun niin paljon aikaisemmin, sinne kun tulee puolelta vasta muita oppilaita kun koulu alkaa klo 9. Varttia yli 8 voisi jo lähteä omalta pihalta kävelemään sinnepäin..

Siis tosi uskomatonta tuo parkuminen vartin takia, jos kerran koulunkin pihalla voi odottaa sen ajan. 5v pikkusisaruskin uskaltaa olla tuon ajan yksinään

Minusta tuntuu, että tuo on nyt jotain uhmaa ja kikkailua eikä pelkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Siis miksi ei voi varttia aiemmin mennä koulun pihalle odottamaan, eihän vartti ole aika eikä mikään.

kun meniskin VARTTIA aikaisemmin, itse menen klo 8 töihin ja poika klo 9, VARTTIA YLI siis olisi menossa, mutta haluaa nyt mennä jo ennen 8.

Varttia yli jos menisi niin ekat kaverit tulee puoli 9 aikoihin, eli joutuisi vartin odottelemaan niitä vain siellä. En voi laittaa lasta ennen 8 menemään, koska sitten opettajat patistavat hänet tietysti sisälle pihalta kun koulu alkaa ja hänellähän se alkaa vasta tunnin päästä.

Kyllä nyt on jo aika opetella tuollainen aika olemaan yksinään, 2v sitä on tässä yritetty, mutta kamala parkuminen aina, kun on niin herkkä ja ei uskalla mitään tehdä itse. Kahvilassakaan ei uskalla mennä esim paperia hakemaan kassan luota :o omalla pihalla ei uskalla olla, kun joku vieras voi tulla vaikka juttelemaan.

Mä oon niiiiiiiiiiiiiiiin täynnä jo tätä

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Toiset on vaan paljon arempia kuin toiset ja lapselle tuo aika on niin suhteellinen käsitys. 15min. voi tuntua tunnilta jos pelkää. Minäkin ehdotan, että lähdette yhdessä ja voihan poika kävellä sen verran hitaammin, että se 15min. ylimääräistä menee matkaan niin ei tarvitse koulun pihalla maleksia.

Koulumatka kestää 2min, joten ei ihan onnistu tuo hidastelukaan :(

Ehdotin, että soittaisin hänelle kerran ja sitten uudestaan kun pitää lähteä (osaa kyllä kellosta katsoa jos sanon koska pitää mennä) kamala parkuminen taas ettei halua

Tiedän, että vaikka suostuisikin, lähtee aivan varmasti kävelemään koululle päin. Roskapussin saan viedä ulos ja sen ajan odottaa yksin kotona, vuosi sitten tuli parkuminen tästäkin jos pyysin odottamaan kotona. Vuosi sitten tuli vielä JOKA KERTA mukaankin ulos

Tempperamenteissä on eroja. Meilläkin on arka tyttö ja toisinaan vaatii kyllä pinnaa jaksaa suhtautua pelokkuuteen rohkaisevasti, ei pakottavasti. Lapsen on tietysti hyvä kokeilla rajoja ja huomata, että pärjääkin. Siitä sitä rohkaistuu. Mutta sen pitäis kai tapahtua lapsen kykyjen puitteissa eikä niin, että lapsesta tuleekin vain entistä pelokkaampi. Mitä, jos jätät lapsen vaikka muutamaksi minuutiksi kotiin ja menet vain ulko-ovesta pihalle? Siitä sitten vähitellen kellon kanssa kokeilemaan miten lyhyt aika vartti oikeasti onkaan. Ehkä lapsi sillä keinolla uskaltaisi jäädä, kun lähdet töihin.

Tuon ikäisellä voi olla vielä kaikenlaisia pelkoja, joihin uskoo. saattaa olla siis ihan pelosta johtuvaa tuo arkuus olla yksin kotona. Mä ainakin pelkäsin pienenä hullun lailla kaikenlaisia juttuja. Pelkäsin olla myös yksin kotona, kun ajattelin että joku murtautuu meille ja kaappaa mut tai jotain muuta yhtä hullua. Mut siis todella uskoin niihin pelkoihini. Eli ei mun mielestä kannata pakottaa lasta siihen että on yksin kotona, ei edes sitä varttia. Yritä järjestää asiasi niin että pystyt olemaan lapsen kanssa kotona kouluun menoon asti.
Kurjaahan se on sun kannalta, mutta lapsihan hän vasta on.
Keskustele ja juttele hänen kanssaan, et missä kiikastaa. Miksi kotiin jääminen tuntuisi kauhelta, mikä siihen voisi auttaa jne...
Voimia!

ei tartte kuin ehdottaa asiaa, vuosi sitten ei suostunut tosiaan sen roskapussin viemisen ajan edes olemaan, kuitenkin ekaluokkalainen silloin jo. Mahtaakohan iltapäiväkerhoakaan olla enää kolmasluokkalaisille :o

Ei osannut kertoa mitä pahaa siinä sitten olisi olla yksin pihalla sen vartin. Minä en kuulemma ole häntä vahtimassa siellä ja se on se paha minkä vuoksi ei halua.. Helvetti sentään, enhän mä ole siellä koulunkaan pihalla vahtimassa

Alkuperäinen kirjoittaja Karenina:
Tuon ikäisellä voi olla vielä kaikenlaisia pelkoja, joihin uskoo. saattaa olla siis ihan pelosta johtuvaa tuo arkuus olla yksin kotona. Mä ainakin pelkäsin pienenä hullun lailla kaikenlaisia juttuja. Pelkäsin olla myös yksin kotona, kun ajattelin että joku murtautuu meille ja kaappaa mut tai jotain muuta yhtä hullua. Mut siis todella uskoin niihin pelkoihini. Eli ei mun mielestä kannata pakottaa lasta siihen että on yksin kotona, ei edes sitä varttia. Yritä järjestää asiasi niin että pystyt olemaan lapsen kanssa kotona kouluun menoon asti.
Kurjaahan se on sun kannalta, mutta lapsihan hän vasta on.
Keskustele ja juttele hänen kanssaan, et missä kiikastaa. Miksi kotiin jääminen tuntuisi kauhelta, mikä siihen voisi auttaa jne...
Voimia!

2v olen asioita niin järjestellyt, montakohan vuotta vielä pitää järjestellä? 2, vaiko peräti 5 vuotta, ellei juuri mitään muutosta ole kahdessakaan vuodessa tapahtunut. En vain VOI pilata omia töitäni sen takia ettei lapsi osaa ehkä 12 vuotiaanakaan olla varttia kotona yksin, kiva selitellä työnantajalle, joka nyt jo ollut suht armollinen..

Yhteistyössä