J
just
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja juu:Mua kiinnostais tietää, miten feministin suu sitten pannaan, kun oma pikku tyttö haluaakin leikkiä prinsessaleikkejä! Tyrkätäänkö väkisin pikkuauto käteen, että leiki tolla?
Ite inhoan feministejä ja ne ovat oikeasti ihan sekaisin päästään. Lisäksi kun näkisitte, mitä nämä päählöt (esim. Moilanen) on mieltä naisista, jotka jäävät kotiin hoitamaan lapsia..tai jos nainen haluaa höllätä työtahtia..niin pitävät sitä miesten vikana, jos NAINEN ITSE haluaa näin tehdä. Miettikääs vähän?! Kaikista parhaiten tämä tuli esille, kun Sarkomaa halusi opetusministerin tehtävästä erota perheen takia. Miksi nainen ei saisi feministien mukaan tehdä näin? Mutta miehen pitäisi? Ja nainen ei saa? Tuossa ei ole mitään tolkkua.
IHan sekaisin koko akkalauma. Ja ne muutamat hassut miehet. Ne miehet eivät ole edes mitenkään normaaleista perheoloista, on tullut lehtijutuista huomattua.
Tutkimusten mukaan lapset osoittavat kiinnostusta niihin ns. oman sukupuolen leluihin. MInkäs teet. Näin jo vauvaikäisestä asti. Ei tuolle biologialle voi tehdä mitään ja mun mielestä on normaalia, että tytöt tykkää tyttöjen leikeistä ja pojat poikien. Ei myöskään ole epänormaalia, jos poika haluaa leikkiä tyttöjen kans tyttöjen leikkejä tai vaikka yksinään ja päin vastoin. Ihan hvyin voi poika leikkiä hameessa tyttöjen kanssa ja yhtä aikaa tietää hyvin, että on poika. Ei se mitenkään haittaa. Kaikkea erilaista voi kokeilla eikä se tee epänormaalia mitenkään. Mun mielestä lasten leikkejä ei tuu tuolleen rajoittaa..lapsi voi leikkiä autolla, jos tahtoo tai kotiäitiä..jos haluaa. Sama se mitä sukupuolta. Mun mielestä tuo feministien näkemys noista leikeistä on tosi yksipuolinen ja osa jopa ei ymmärrä lasten ajatusmaailmasta mitään. Ehkä se sitten selvenee, kun ois niitä omia lapsia!
JOtkut feministit jopa pelkäävät, että saavat pojan! Kuinka törkeää sukupuolirasismia mielestäni..ei poikkea kyllä mitenkään heidän kritisoimasta Kiinan jne tilanteesta.
Hei, olen feministi. En ole kieltänyt prinsessaleikkejä tytöiltäni, enkä ole pelännyt raskauden aikana mahdollisen pojan syntymää. Enkä ole päästäni sekaisin. Sinä taas voisit tarkastaa, kuinka moninainen asia feminismi onkaan. Monenlaista sakkia sen termin alle kuuluu, mutta aika vastuutonta niputtaa kaikki samaan.
Feminismi on just sitä, mitä koko liikkeen vetäjät vetää.
Ei kannata sanoa olevansa feministi, jos ajattelee ihan eri asioita kuin mitä pääosa kannattajista! Silloin kannattaa sanoa kannattavansa vaikkapa tasa-arvoa tai jotain ihan muuta!
Tutki tarkemmin asioita. Joka ikisessä lehtiartikkelissa, ylipäänsä mediassa jne tosiaan feminismi on feminismiä..ei sitä, mitä jokin yksittäinen kannattaja ajattelee. Eli näin ollen kyllä, ne linjan vetäjät päättävät periaatteessa, mitä feminimi on.
Tähän voit itse ryhtyä aktiiviseksi tai keksiä vaikka oman termin tarkemmin siitä, mitä itse olet.
Itse sanon itseäni tasa-arvon kannattajaksi..kannatan myös miehille tasa-arvoa asioissa, joita näen tasa-arvottomiksi. Ennen itsekin ajattelin pienessä mielessäni, että olisin feministi, kunnes lähdin tutkimaan tarkemmin aatetta. He ovat ihan pihalla maailman menosta. Ja kukaan meistä ei voi vaikuttaa tuohon feminismin määritelmään, ilman että itse lähtee aktivistiksi ja luovaamaan sitä erilaiseen suuntaan.
Eli kannattaa miettiä tätä feminismin kuvaa, ennen kuin sanoo itsensä siksi sun täksi. SAma koskee ihan mitä tahansa muutakin aatetta.