oikeesti nuo feministit menee liian pitkälle :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Mua kiinnostais tietää, miten feministin suu sitten pannaan, kun oma pikku tyttö haluaakin leikkiä prinsessaleikkejä! Tyrkätäänkö väkisin pikkuauto käteen, että leiki tolla?

Ite inhoan feministejä ja ne ovat oikeasti ihan sekaisin päästään. Lisäksi kun näkisitte, mitä nämä päählöt (esim. Moilanen) on mieltä naisista, jotka jäävät kotiin hoitamaan lapsia..tai jos nainen haluaa höllätä työtahtia..niin pitävät sitä miesten vikana, jos NAINEN ITSE haluaa näin tehdä. Miettikääs vähän?! Kaikista parhaiten tämä tuli esille, kun Sarkomaa halusi opetusministerin tehtävästä erota perheen takia. Miksi nainen ei saisi feministien mukaan tehdä näin? Mutta miehen pitäisi? Ja nainen ei saa? Tuossa ei ole mitään tolkkua.

IHan sekaisin koko akkalauma. Ja ne muutamat hassut miehet. Ne miehet eivät ole edes mitenkään normaaleista perheoloista, on tullut lehtijutuista huomattua.

Tutkimusten mukaan lapset osoittavat kiinnostusta niihin ns. oman sukupuolen leluihin. MInkäs teet. Näin jo vauvaikäisestä asti. Ei tuolle biologialle voi tehdä mitään ja mun mielestä on normaalia, että tytöt tykkää tyttöjen leikeistä ja pojat poikien. Ei myöskään ole epänormaalia, jos poika haluaa leikkiä tyttöjen kans tyttöjen leikkejä tai vaikka yksinään ja päin vastoin. Ihan hvyin voi poika leikkiä hameessa tyttöjen kanssa ja yhtä aikaa tietää hyvin, että on poika. Ei se mitenkään haittaa. Kaikkea erilaista voi kokeilla eikä se tee epänormaalia mitenkään. Mun mielestä lasten leikkejä ei tuu tuolleen rajoittaa..lapsi voi leikkiä autolla, jos tahtoo tai kotiäitiä..jos haluaa. Sama se mitä sukupuolta. Mun mielestä tuo feministien näkemys noista leikeistä on tosi yksipuolinen ja osa jopa ei ymmärrä lasten ajatusmaailmasta mitään. Ehkä se sitten selvenee, kun ois niitä omia lapsia!

JOtkut feministit jopa pelkäävät, että saavat pojan! Kuinka törkeää sukupuolirasismia mielestäni..ei poikkea kyllä mitenkään heidän kritisoimasta Kiinan jne tilanteesta.

Hei, olen feministi. En ole kieltänyt prinsessaleikkejä tytöiltäni, enkä ole pelännyt raskauden aikana mahdollisen pojan syntymää. Enkä ole päästäni sekaisin. Sinä taas voisit tarkastaa, kuinka moninainen asia feminismi onkaan. Monenlaista sakkia sen termin alle kuuluu, mutta aika vastuutonta niputtaa kaikki samaan.

Feminismi on just sitä, mitä koko liikkeen vetäjät vetää.

Ei kannata sanoa olevansa feministi, jos ajattelee ihan eri asioita kuin mitä pääosa kannattajista! Silloin kannattaa sanoa kannattavansa vaikkapa tasa-arvoa tai jotain ihan muuta!

Tutki tarkemmin asioita. Joka ikisessä lehtiartikkelissa, ylipäänsä mediassa jne tosiaan feminismi on feminismiä..ei sitä, mitä jokin yksittäinen kannattaja ajattelee. Eli näin ollen kyllä, ne linjan vetäjät päättävät periaatteessa, mitä feminimi on.

Tähän voit itse ryhtyä aktiiviseksi tai keksiä vaikka oman termin tarkemmin siitä, mitä itse olet.

Itse sanon itseäni tasa-arvon kannattajaksi..kannatan myös miehille tasa-arvoa asioissa, joita näen tasa-arvottomiksi. Ennen itsekin ajattelin pienessä mielessäni, että olisin feministi, kunnes lähdin tutkimaan tarkemmin aatetta. He ovat ihan pihalla maailman menosta. Ja kukaan meistä ei voi vaikuttaa tuohon feminismin määritelmään, ilman että itse lähtee aktivistiksi ja luovaamaan sitä erilaiseen suuntaan.

Eli kannattaa miettiä tätä feminismin kuvaa, ennen kuin sanoo itsensä siksi sun täksi. SAma koskee ihan mitä tahansa muutakin aatetta.

Mua kiinnostais tietää, miten feministin suu sitten pannaan, kun oma pikku tyttö haluaakin leikkiä prinsessaleikkejä! Tyrkätäänkö väkisin pikkuauto käteen, että leiki tolla?

Ite inhoan feministejä ja ne ovat oikeasti ihan sekaisin päästään. Lisäksi kun näkisitte, mitä nämä päählöt (esim. Moilanen) on mieltä naisista, jotka jäävät kotiin hoitamaan lapsia..tai jos nainen haluaa höllätä työtahtia..niin pitävät sitä miesten vikana, jos NAINEN ITSE haluaa näin tehdä. Miettikääs vähän?! Kaikista parhaiten tämä tuli esille, kun Sarkomaa halusi opetusministerin tehtävästä erota perheen takia. Miksi nainen ei saisi feministien mukaan tehdä näin? Mutta miehen pitäisi? Ja nainen ei saa? Tuossa ei ole mitään tolkkua.

IHan sekaisin koko akkalauma. Ja ne muutamat hassut miehet. Ne miehet eivät ole edes mitenkään normaaleista perheoloista, on tullut lehtijutuista huomattua.

Tutkimusten mukaan lapset osoittavat kiinnostusta niihin ns. oman sukupuolen leluihin. MInkäs teet. Näin jo vauvaikäisestä asti. Ei tuolle biologialle voi tehdä mitään ja mun mielestä on normaalia, että tytöt tykkää tyttöjen leikeistä ja pojat poikien. Ei myöskään ole epänormaalia, jos poika haluaa leikkiä tyttöjen kans tyttöjen leikkejä tai vaikka yksinään ja päin vastoin. Ihan hvyin voi poika leikkiä hameessa tyttöjen kanssa ja yhtä aikaa tietää hyvin, että on poika. Ei se mitenkään haittaa. Kaikkea erilaista voi kokeilla eikä se tee epänormaalia mitenkään. Mun mielestä lasten leikkejä ei tuu tuolleen rajoittaa..lapsi voi leikkiä autolla, jos tahtoo tai kotiäitiä..jos haluaa. Sama se mitä sukupuolta. Mun mielestä tuo feministien näkemys noista leikeistä on tosi yksipuolinen ja osa jopa ei ymmärrä lasten ajatusmaailmasta mitään. Ehkä se sitten selvenee, kun ois niitä omia lapsia!

JOtkut feministit jopa pelkäävät, että saavat pojan! Kuinka törkeää sukupuolirasismia mielestäni..ei poikkea kyllä mitenkään heidän kritisoimasta Kiinan jne tilanteesta.

Feminismi on hyvin laaja käsite jonka sisälle mahtuu monenlaista oppisuuntaa ja hyvinkin eriäviä mielipiteitä. Yhteistä feministeille on lähinnä se, että he uskovat miehen ja naisen olevan tasa-arvoisia olentoja, mutta eivät näe tämän tasa-arvon toteutuvan tämän hetkisessä maailmassa tarpeellisissa määrin. Miten tasa-arvoon päästään ja mitä se tasa-arvo on onkin sitten eri juttu -siitä on olemassa hyvin erilaisia mielipiteitä ihan feministeiksi itseään kutsuvien joukossakin.

Ainakaan itse tuntemieni feministien ideana ei ole millään tavalla rajoittaa yhdenkään lapsen sukupuoliorientoituneita leikkejä. Paremminkin ideana on se, että nykyisen kulttuurimme koetaan rajoittavan meitä kaikkia liikaa ja siinä olisi siksi kritisoitavaa. Siis tarkoituksena on kyetä tarjoamaan omille lapsillemme laajemmat mahdollisuudet tehdä mitä HE haluavat tai mistä he ovat kiinnostuneita. Ei rajoittaa heitä, mutta ei myöskään antaa ulkomaailman kohtuuttomasti rajoittaa heitä ja heidän valintojaan vain heidän sukupuolensa vuoksi.

tuskin ne on nuo lapsuusajan prinsessasadut jotka tyttöjen anoreksioita yms ongelmia aiheuttaa. kyllä se on media malleineen, hollywoodtähtineen ja sairaine kauneusihanteineen. lisäksi äidin oma kuva itsestään vaikuttaa hyvin paljon lapseen, jos äiti jatkuvasti puhuu laihduttamisesta ja läskeistään, tottakai se luo lapselle paineita. kyllä lapselle voi kasvaa vahva itsetunto vaikka prinsessaleikkejä pienenä leikkiikin..

Pseudotutkimusta. Kahdeksan kuukautta vanha on kuitenkin ehtinyt omaksua paljon kulttuurillista "perimää", ei todellakaan ole vain geneettistä vaikutusta. Näytetäänpä ovaherero-vauvalle rekkaa tai barbieta ja katsotaan sitten, mitä vauva valitsee.

Lisäksi siinä tutkimuksessa se nukke oli vaaleanpunainen ja auto vaaleansininen. Ja nämä värithän ovat pienten tyttö- ja poikavauvojen ympäristössä täysin neutraaleja, eikös...? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja niinpäs:
Feminismi ei tosiaan aja enää mitään tasa-arvoa tms, vaan naisten valtaa. Ja tämä pitää ottaa huomioon.

näin minäkin nykyään ajattelen. 10 vuotta sitten teininä saatoin vielä sanoa olevani feministi mutta nyt en enää voi todellakaan sanoa niin. kannatan tasa-arvoa naisten ja miesten välillä, valkoisten ja mustien välillä, homojen ja heteroiden välillä. minun mielestäni femisintit ei enää aja tasa-arvon asiaa.
meidän perhe ei todellakaan ole millään tavalla pinnallinen eikä sellaista aiota tytöstäkään kasvattaa. ja jos tyttö joskus haluaa leikiä prinsessaa niin en näe sitä sen kummempana juttuna kuin sen että minäkin joskus meikkaan kun lähden vaikka ostoksille tai juhliin.

meillä nyt jo 2v osallistuu minun kanssani kotitöihin. mutta vaikka lapsi olisi poika niin ihan samalla tavalla ottaisin lapsen mukaan petaamaan sänkyjä, keräämään leluja tms..

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Feminismi on ihan pe....stä.
En voi ymmärtää mitä niiden femistien päässä oikein liikkuu.
Täysin järjetöntä touhua.
Kohtaa pitää naisena olla huolissaan miesten oikeuksista kun joka paikassa vaan raivataan naisten oikeuksia.

tai isien oikeuksista. onko suomessa iseillä juurikaan oikeuksia lasten suhteen esim eron sattuessa. eipä taida olla. eikö tämäkin ole jo huomattavasti suurempi epäkohta kuin naisten asema, joka on suomessa todella hyvä ja tasa-arvoinen verratuna moneen muuhun maahan.

Kohtaa pitää naisena olla huolissaan miesten oikeuksista kun joka paikassa vaan raivataan naisten oikeuksia.

Itse olen naisena tosiaankin huolestunut niin miesten kuin naistenkin oikeuksista. En ymmärrä, miksi mun pitäisi rajata kiinnostukseni vaan toiseen sukupuoleen =) Koska kuitenkin on hyötyä siitä, että puolustaa kummankin sukupuolen oikeuksia ja velvollisuuksia. Kuitenkin se oma lapsikin voi olla kumpaa tahansa ja on aina parempi, myös omalle tilanteelleen, että kumpaakin pidetään tasa-arvoisena. Naisille on hyötyä siitä, että miesten tasa-arvokysymykset on ok..samoin toisin päin.

Minkäänlaiseen hörhöilyyn ei ole varaa. Kummastakin porukasta kyllä löytyy, miesasiamiehistä kuin feministeistä, niitä hörhöjä. Myös löytyy fiksuja pointteja, mutta sanoisin että yleisesti ottaen miesliikkeesä on paremmin faktat hallussa ja ollaan joten kuten järkevissä mitoissa. Tietysti riippuu siitä, minkä aiheen tutkijaa sitten seuraa..tai mitä juttuja seuraa.

En voi sanoa naisena, että pystyn täysipainoisesti ajattelemaan ja ymmärtämään miesten ongelmia saatika ajamaan heidän asiaansa. Sama koskee miehiä. Mutta voimme keskimäärin näin tehdä, jos kuuntelemma toisiamme. Ja esimerkiksi Sosiaali- ja terveysministeriön tasa-arvoyksikössä ei ole yhtään miestä. MIten hemmetissä he voivat tasa-arvoisesti asioita ajaa? En tätä ymmrärä yhtään.

http://2.bp.blogspot.com/_-LhMHv4Y7dY/SflcF8B3HcI/AAAAAAAAAHk/gGB5Hv3LMJI/s1600-h/Aamulehti260409.jpg

No siis ton jutun pointti EI ole se, että prinsessaleikit olis pahoja ja ne pitäis kokonaan kieltää. Siinä pohditaan ennemminkin millaisia roolimalleja ne disneyn prinsessat on ja sitä, että prinsessaleikit on aika painottuneita. Eli ehkä niitä ei tarvitse sen enempää rohkaista, tai ehkä sitä tyttölasta voi tukea ja rohkaista muihinkin leikkeihin. Mutta missään nimessä niitä leikkejä ei tarvitse kieltää, tokihan lapsen tulee voida leikkiä vapaasti.

Musta täällä on pahemmanlaatuista vouhotusta ja tosiasioiden vääristelyä kuin missään edes kiihkofeministien joukossa... heh.

Alkuperäinen kirjoittaja niin...:

Feminismi on hyvin laaja käsite jonka sisälle mahtuu monenlaista oppisuuntaa ja hyvinkin eriäviä mielipiteitä. Yhteistä feministeille on lähinnä se, että he uskovat miehen ja naisen olevan tasa-arvoisia olentoja, mutta eivät näe tämän tasa-arvon toteutuvan tämän hetkisessä maailmassa tarpeellisissa määrin. Miten tasa-arvoon päästään ja mitä se tasa-arvo on onkin sitten eri juttu -siitä on olemassa hyvin erilaisia mielipiteitä ihan feministeiksi itseään kutsuvien joukossakin.

Ainakaan itse tuntemieni feministien ideana ei ole millään tavalla rajoittaa yhdenkään lapsen sukupuoliorientoituneita leikkejä. Paremminkin ideana on se, että nykyisen kulttuurimme koetaan rajoittavan meitä kaikkia liikaa ja siinä olisi siksi kritisoitavaa. Siis tarkoituksena on kyetä tarjoamaan omille lapsillemme laajemmat mahdollisuudet tehdä mitä HE haluavat tai mistä he ovat kiinnostuneita. Ei rajoittaa heitä, mutta ei myöskään antaa ulkomaailman kohtuuttomasti rajoittaa heitä ja heidän valintojaan vain heidän sukupuolensa vuoksi.

No sitten kannattaa tutustua siihen, mitä se feministen pääjoukko puuhaa. Alkaako hävettämään? Hehän vetävät omia radio-ohjelmia jne.

Sori vaan, mutta fakta on se, että aate on just sitä, mitä se pääjoukkio on. Sille ei voi yhtään mitään. Tämän saman asian vuoksi ihmiset vaihtavat esimerkiksi äänestämäänsä puoluetta ja niin edelleen.

Kyllä pitää olla selvillä siitä, mitä feminismin aatetta äänekkäästi kannattavat ovat mieltä. Heillä on nimettäin se suurin valta feminismin saralta..ja he päättävät, mihin liike menee.

Feminismi ajaa meidän kaikkien oikeuksia.

Feminismi ei aja kyllä yhdenkään meidän oikeuksia. VARSINKAAN LAPSIAIHEISILLA FOORUMEILLA. Päinvastoin.

Feministit, he jotka koko aatetta muokkaavat, ovat sitä mieltä että äidin ei tulisi jäädä kotiin lapsensa kanssa. MItähän mieltä tästäkin on suurin osa äideistä? Varmana päälle sylkevät, jos tietäisivät.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

tai isien oikeuksista. onko suomessa iseillä juurikaan oikeuksia lasten suhteen esim eron sattuessa. eipä taida olla. eikö tämäkin ole jo huomattavasti suurempi epäkohta kuin naisten asema, joka on suomessa todella hyvä ja tasa-arvoinen verratuna moneen muuhun maahan.

Olen samaa mieltä. Entäpä armeija? hajotetaan nuorten miesten paikat typerillä jutuilla. Itse en suostuisi maihareissa juoksemaan iso saakka selässä ASFALTILLA. kUinka moni nainen suostuisi tähän? Tuon takia on paljon marssimurtumia, pysyviä polvivaurioita jne..monet ymmärtävät vasta armeijan jälkeen, että olisi pitänyt vaan sitkeästi kieltäytyä tuosta seurauksista huolimatta. Armeija on kuitenkin valtion johdon aiheuttamaa epätasa-arvoisuutta, se on vain miehille pakollinen. Ja siitä on jopa haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hehe:
Feminismi ajaa meidän kaikkien oikeuksia.

Feminismi ei aja kyllä yhdenkään meidän oikeuksia. VARSINKAAN LAPSIAIHEISILLA FOORUMEILLA. Päinvastoin.

Feministit, he jotka koko aatetta muokkaavat, ovat sitä mieltä että äidin ei tulisi jäädä kotiin lapsensa kanssa. MItähän mieltä tästäkin on suurin osa äideistä? Varmana päälle sylkevät, jos tietäisivät.

jep :)
minä ainakin olen tosi ylepä kotiäitiydestäni ja mielestäni etuoikeutettu kun saan olla niin paljon lapsemme kanssa. odotan toistamme eli tulen olemaan kotona vielä hyvin pitkään. ja se on minun mielestäni sekä minun että lastemme etu että olen lasten kanssa kotona. eikä miehenikään ole sitä mieltä että epäreilusti elättää perheen käymällä yksin töissä kodin ulkopuolella. minä teen tärkeää työtä kotona. no okei tää palstailu ei taida kuulua niihin tärkeisiin töihin :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
No, meillä ei ollut autoa eikä autoleluja kun esikko syntyi. Kun sitten marketissa törmäsi leluosastoon n. puolivuotiaana, ensimmäiseksi hän kiinnitti huomionsa autohyllyyn, vaikka ihan yhtä värikäs pehmoleluhylly oli ihan vieressä....

Niin, mutta hän on voinut huomioida isän kiinnostuksen autoon, olla autossa kyydissä, hänelle on näytetty kadulla autoja ("katso, iso rekka, brrr brrr".) jne. Vaikkei hän vielä ymmärräkään eroa naisen ja miehen välillä, ovat ihmiset alitajuisesti hänen ympärillään käyttäytyneet tietyllä kulttuurimme määräämällä tavalla. Trobriand-saarilla puolivuotias tavoittelisi kaikista esineistä jousipyssyä vastaavassa tilanteessa.

Kuten sanottu, meillä ei ole autoa. Mieheni on ekologinen hiippari, eikä hänellä ole edes korttia. Mutta jos haluat olla sitä mieltä, että pikkupoikien kiinnostus autoihin on vain opittua, ok ,ja niin se varmasti osin onkin, mutta meillä on esikon kanssa toisenlainen kokemus. :)

Siis hetkinen, miten ihmeessä kiinnostus AUTOIHIN voisi olla geneettistä... kuinkas kauan autoja on ollut olemassa, jotain 100-150 vuotta? Siinäkö ajassa olisi ihmisen evoluutiota tapahtunut niin paljon, että poikalapsille olisi kehittynyt synnynnäinen kiinnostus autoihin?? Selittäkää nyt, tunnen itseni typeräksi kun en oikein ymmärrä.

Feministien mollaajien kannattaisi lukea muutakin aiheesta kuin iltapäivälehtiä. Vaikka käydä joku naistutkimuksen kurssi?

Naistukitmus yliopistolla on jo ihan rehtorien jne mukaan tehty huuhaaksi. Sen tähden noita jopa lopetellaan.

Että näin.

Kannattaisikohan oikeesti opiskella sitä, mistä vois sitä työtäkin saada? Niin ei tarttis netissä meuhkata.

Nimenomaan mediassa, radiossa (feministen oma ohjelma), feministien omat sivustot jne kertovat kaikista eniten juuri tämän hetkisestä feminismistä. Ja se on juuri sitä, mitä se on.

VÄITÄTKÖ AAMULEHTEÄ ILTAPÄIVÄLEHDIKSI? Olet totaalisen pihalla, sorry vaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
No, meillä ei ollut autoa eikä autoleluja kun esikko syntyi. Kun sitten marketissa törmäsi leluosastoon n. puolivuotiaana, ensimmäiseksi hän kiinnitti huomionsa autohyllyyn, vaikka ihan yhtä värikäs pehmoleluhylly oli ihan vieressä....

Niin, mutta hän on voinut huomioida isän kiinnostuksen autoon, olla autossa kyydissä, hänelle on näytetty kadulla autoja ("katso, iso rekka, brrr brrr".) jne. Vaikkei hän vielä ymmärräkään eroa naisen ja miehen välillä, ovat ihmiset alitajuisesti hänen ympärillään käyttäytyneet tietyllä kulttuurimme määräämällä tavalla. Trobriand-saarilla puolivuotias tavoittelisi kaikista esineistä jousipyssyä vastaavassa tilanteessa.

Kuten sanottu, meillä ei ole autoa. Mieheni on ekologinen hiippari, eikä hänellä ole edes korttia. Mutta jos haluat olla sitä mieltä, että pikkupoikien kiinnostus autoihin on vain opittua, ok ,ja niin se varmasti osin onkin, mutta meillä on esikon kanssa toisenlainen kokemus. :)

Siis hetkinen, miten ihmeessä kiinnostus AUTOIHIN voisi olla geneettistä... kuinkas kauan autoja on ollut olemassa, jotain 100-150 vuotta? Siinäkö ajassa olisi ihmisen evoluutiota tapahtunut niin paljon, että poikalapsille olisi kehittynyt synnynnäinen kiinnostus autoihin?? Selittäkää nyt, tunnen itseni typeräksi kun en oikein ymmärrä.

Hehe, niinpä!! :D Se on jännä, miten ihmiset ei huomaa ja tajua kuinka pienistä asioista lapsen päähän tulee tiettyjä juttuja, alitajuntaan. ja meidän aikuistenkin. miten esim. "ajatustenlukijat" arvaa ne jutut ihan siitä, että ne on manipuloinu toisen mielen pienillä sanoilla, eleillä, ilmeillä valitsemaan jonkun tietyn jutun tms. Jos aikuiselleki sen pystyy iisisti tekemään niin miettikää miten pienen lapsen päähän tulee helposti kuva siitä mitkä on hyväksyttävää käytöstä, mitä pojalta odotetaan jne jne.
Että geneettistä :D juupa juu...

Olen feministi ja kotiäiti. Eivät ne mitenkään estä toisiaan.

Olen samaa mieltä että perinteiset prinsessasadut on haitaksi tänä päivänä. esimerkiki "ilkeä äitipuoli", joka melkein joka sadussa on, on haitaksi uusioperheille. Moni lapsi kuvittelee automaattisesti äitipuolten olevan ilkeitä, kuten saduissa kerrotaan.

Myös passiivinen prinsessa-asenne, että odotetaan nättinä prinssin saapuvan ja pelastavan. Hienointa on päästä hyviin naimisiin, siihen asti ollaan isän (kuninkaan) omistuksessa. Ei itse saada mitään aikaiseksi, korkeintaan pysytään kauniina ja hoikkana, lihavat siskopuolethan eivät pääse naimisiin.

Kyllä ne sadut on jo niin vanhanaikaisia, että mielummin luen lapsille uudempia kirjoja, joissa tytöt ovat toimijoita ja aktiivisia tekijöitä. Ja ennen kaikkea luovat tulevaisuutensa itse.

No sitten kannattaa tutustua siihen, mitä se feministen pääjoukko puuhaa. Alkaako hävettämään? Hehän vetävät omia radio-ohjelmia jne.

Sori vaan, mutta fakta on se, että aate on just sitä, mitä se pääjoukkio on. Sille ei voi yhtään mitään. Tämän saman asian vuoksi ihmiset vaihtavat esimerkiksi äänestämäänsä puoluetta ja niin edelleen.

Kyllä pitää olla selvillä siitä, mitä feminismin aatetta äänekkäästi kannattavat ovat mieltä. Heillä on nimettäin se suurin valta feminismin saralta..ja he päättävät, mihin liike menee.

On tutustuttu ja ei hävetä. Tuo feministi-sana tuntuu aiheuttavan yleisössäkin toisinaan luetun- tai kuullunymmärtämisen ongelmia. Kuten tähänkin ketjuun liitetyn uutisen kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Kannattaisikohan oikeesti opiskella sitä, mistä vois sitä työtäkin saada? Niin ei tarttis netissä meuhkata.

Tota, siis sitä naistutkimusta voi lukea myös sivuaineena tai sitten muutaman ylimääräisen kurssin ihan vain silkasta kiinnostuksesta. Ja juuri näin se useimpien opiskelijoiden kohdalla onkin, harva sitä pääaineenaan opiskelee. Ihan yleissivistävässä mielessä voi ainakin Helsingissä mennä naistutkimuksen kurssille avoimen yliopistonkin kautta.

Pahamieli tuli, koska olemme pihallamme saaneet ihastella naapuruston 4-5 vuotiaita pikkuprinsessoja, jotka mekot ja tiarat yllään ovat kiipeilleet lähipuissa, tehneet hiekkakakkuja, juosseet kilpaa yms. lasten leikkejä :) On ollut todella hauskaa seurata näitä pieniä neitejä, joilla vauhtia piisaa asuvalinnasta huolimatta.

Hälyttäväksi tämän tutkimuksen tekee se, että jos nämä feministit väittävät tyttöjen oppineen "tyttömäisille" tavoille, niin silloihan mm. transut ja homot on opetettuja tavoilleen, eli kyseessä ei olekkaan geeneissä piilevä juttu, vaan ympäristöstä opittu tapa... Joten aika huolestuttavaa sanon minä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Pahamieli tuli, koska olemme pihallamme saaneet ihastella naapuruston 4-5 vuotiaita pikkuprinsessoja, jotka mekot ja tiarat yllään ovat kiipeilleet lähipuissa, tehneet hiekkakakkuja, juosseet kilpaa yms. lasten leikkejä :) On ollut todella hauskaa seurata näitä pieniä neitejä, joilla vauhtia piisaa asuvalinnasta huolimatta.

Hälyttäväksi tämän tutkimuksen tekee se, että jos nämä feministit väittävät tyttöjen oppineen "tyttömäisille" tavoille, niin silloihan mm. transut ja homot on opetettuja tavoilleen, eli kyseessä ei olekkaan geeneissä piilevä juttu, vaan ympäristöstä opittu tapa... Joten aika huolestuttavaa sanon minä ;)

Aaargh, mikä siinä lukemisessa on niin vaikeaa? Siis se uutinen ei edelleenkään esitä, että kukaan olis sitä mieltä, että prinsessaleikit kokonaisuudessaan olisivat pahoja ja kiellettäviä. Vaan että ne on kovasti painottuneet ja liiallisina ne voivat kannustaa ominaisuuksia, jotka eivät suinkaan auta tyttöjen myöhempää pärjäämistä. Ja että ne disney-prinsessat ei ole kovin hyviä roolimalleja. Mutta prinsessojahan on monenlaisia ja niitä löytyy disney-tarinoiden ulkopuoleltakin.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Feministien mollaajien kannattaisi lukea muutakin aiheesta kuin iltapäivälehtiä. Vaikka käydä joku naistutkimuksen kurssi?

Naistukitmus yliopistolla on jo ihan rehtorien jne mukaan tehty huuhaaksi. Sen tähden noita jopa lopetellaan.

Että näin.

Nimenomaan mediassa, radiossa (feministen oma ohjelma), feministien omat sivustot jne kertovat kaikista eniten juuri tämän hetkisestä feminismistä. Ja se on juuri sitä, mitä se on.

VÄITÄTKÖ AAMULEHTEÄ ILTAPÄIVÄLEHDIKSI? Olet totaalisen pihalla, sorry vaan =)
Rehtorien jne mukaan, just joo :D Tarkkaan säkin tunnet tietävän :D

Kai sä ymmärrät että media mielellään tuo esiin räikeimpiä mielipiteitä, koska ne herättää mielenkiintoa. Feministeihin mahtuu vaikka minkälaista ajattelutapaa.

Mulla on naistutkimus sivuaineena ja töitä on löytynyt oikein mukavasti =)

Yhteistyössä