Oikiasti moni ihminen rakastaa kyllä ihan vain itteään...

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Oikeasti moni ihminen rakastaa kyllä ihan vaan itseään, oli sitten äiti tai isä tai ei. Muutenhan me eläisimme hieman eri tavalla täällä, emme kuluttaisi kaikkea itse lyhytnäköisesti.

Tämä teksti oli yhdessä toisessa ketjussa. Mä en voi ainakaan omalta kohdaltani tuohon yhtyä, koska itteni lisäksi rakastan kyllä likkaakin. Likkaa rakastan enemmän kuin itteäni. Kamalaa mun mielestä ajatella noin, että moni rakastaa vain itteään.

liittynee ekoiluun. teemme päivittäin todella kuluttavia (helppoja meidän omaa napaamme hyvitteleviä) valintoja miettimättä mitä siitä seuraa lapsillemme. niiltä me on kulutettu jo talvi, mitä seuraavaksi?

Sepä tässä maailmassa onkin vituillaan, kun ihmiset ulottaa rakkautensa itseensä ja niihin jotka on välittömästi kytköksissä omaan itseen. Eli sikäli allekirjoitan ton väittämän. Niin kauan ku omat asiat on hyvin, kaikki on hyvin. Jeesustellaan kyllä ja levitellään käsiä, mutta mitään ei olla valmiita tekemään eikä mistään luopumaan.

Mä luen ton jotenki sillain etten nää et tuossa oltais tarkoitettu sitä et rakastetaan tosiaan vain itteemme.Vaan omaa elämää,johon kuuluu ne lapset niin niin paljo et ajatellaan vaan itteemme,tai ei ajatella ollenkaan.Ei muisteta et on tulossa uusia sukupolvia ja sillain...

Jokainen syntyy yksilöksi jolla on rooli "laumassa". Ihmisten luonteet eivät ole erilaisia turhaan. Yleensä itsekeskeiset ( tervepäiset ) ihmiset ovat tiukkoja sotilaita, tarkkailijoita, metsästäjiä tai suunnannäyttäjiä :D
Ominaisuuksia. ..joilla nykymaailmassa ei ole kauheasti virkaa. Mutta sellainen voisi nykyään vaikka olla huippututkija jolla ei aikaa kuin läpimurtoon, eikä aikaa keskittyä turhaan perheeseen tai muuhun joutavaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Sepä tässä maailmassa onkin vituillaan, kun ihmiset ulottaa rakkautensa itseensä ja niihin jotka on välittömästi kytköksissä omaan itseen. Eli sikäli allekirjoitan ton väittämän. Niin kauan ku omat asiat on hyvin, kaikki on hyvin. Jeesustellaan kyllä ja levitellään käsiä, mutta mitään ei olla valmiita tekemään eikä mistään luopumaan.

Täysi peesi tähän!
Nykyään ihmiset ovat toisilleen niin pelottavan välinpitämättömiä :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitan:
liittynee ekoiluun. teemme päivittäin todella kuluttavia (helppoja meidän omaa napaamme hyvitteleviä) valintoja miettimättä mitä siitä seuraa lapsillemme. niiltä me on kulutettu jo talvi, mitä seuraavaksi?

Mä en ole mikään kauhian ekoekoihminen, mutta roskat lajittelen. En lätki kaikkia samaan pussiin ja vie tyynenrauhallisesti keittiöjätteeseen. Lasit ja metallit laitan omaan jäteastiaansa, samoin kuin karkeat. Lehdet omaansa.

Autoa mulla ei ole ittellä, mutta se johtuu siitä ettei mulla oli siihen varaa. Mutta onhan se sitten luonnonkin kannalta parempi. :D

Yhteistyössä