Oisko jotain hammashoitajaa tai röntgentietäjää paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jälkikäteen murehtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jälkikäteen murehtija

Vieras
Eli mä olin sellasessa hammasten kuvauksessa (vekotin pyöri pään ympäri), ja mulla on kilpirauhasessa hyvälaatuinen kasvain. Sitä ei suojattu. Voiko olla, että toi kuvaus on tehnyt hallaa kasvaimelle?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos heillä oli tieto kasvaimesta, niin ei varmaan olisi kuvattu jos haittaa olis.

Sanoivat jotenkin vähän epämääräisesti, että ei tästä varmaan haittaa ole. Jännitti enkä osannut laittaa vastaan. Nyt sitten murehdin.

Alkuperäinen kirjoittaja jälkikäteen murehtija:
Eli mä olin sellasessa hammasten kuvauksessa (vekotin pyöri pään ympäri), ja mulla on kilpirauhasessa hyvälaatuinen kasvain. Sitä ei suojattu. Voiko olla, että toi kuvaus on tehnyt hallaa kasvaimelle?

ei tehnyt hallaa. kilpirauhasta ei tuossa kuvauksessa voida suojata, koska kuvataan pään ja kaulan rakenteita.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
En mä usko, että tuo hammaskuvaus esim. kasvaintasi pahanlaatuiseksi muuttaa.

Miksi eivät laittaneet kilpirauhassuojaa, sanoivatko syytä?

No siis yrittivät, mutta siitä tuli varjo kuvaan. Ja sitten sanoivat, että no ei varmaan haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
En mä usko, että tuo hammaskuvaus esim. kasvaintasi pahanlaatuiseksi muuttaa.

Miksi eivät laittaneet kilpirauhassuojaa, sanoivatko syytä?

No siis yrittivät, mutta siitä tuli varjo kuvaan. Ja sitten sanoivat, että no ei varmaan haittaa.

Njaa. No, ei se sitten varmaan haittaa :)
En mä harjoittelujaksolla kovinkaan monella kilpirauhassuojaa nähnyt.

Joo harvemmassa paikas tota suojaa käytetään vaikka sitä suositellaankin...varjoja tulee kuvaan oikeasti suojan ollessa päällä. Käyttämättä jättämistä perustellaan sillä, että laitteesta tuleva säteily niin pientä ettei käytännössä merkitystä.

Yhteistyössä