Oivariini ja margariinit sun muut

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv37
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv37

Vieras
Tajusin vasta tänään, että siis Oivariinissa ainakin on myös A-vitamiinia. Eipä ole tullut pieneen mieleen edes moinen, että rasvassa ois A-vitamiinia.

Olen käyttänyt koko raskauden tuota samaa Oivariinia leivänpäällä ja nyt aloin miettiä, että onko toi A-vitamiini haitallista mitä siitä saa?
 
täällä ainakin on syöty oivariinia ja voileviä koko raskausajan..ja lisäksi vital mehua, johon on A-vitamiinia lisätty. itsekkin panikoiduin tuosta mehusta, kun huomasin, et siinä on A-vitamiinia lisätty..join nimittäin alkuraskaudessa todella paljon kyseistä mehua. terve poika meille syntyi. jos se voissa oleva A-vitamiini määrä olis haitallista, uskoisin, et voi ja muut sen kaltaiset levitteet olis niiden neuvolasta annettujen "ei suositeltujen ruokien" listalla.
 
Täytyyhän ihmisen nyt jonkin verran kaikkia vitamiineja saada. A-vitamiinista varoitetaan vain liiallisen saannin kannalla. Ja maksa sisältää paljon a-vitamiinia, mutta margariini ei.

Lisäksi a-vitamiinia on kananmunissa, lihassa, kasviksissa (niissä a-vitamiinin esiasteena), ja viljavalmisteissa.. Eli jos alkaisi täyttä a-vitamiinin saanti kieltoa noudattaa, ei jäljelle taitaisi jäädä muuta kuin vesi, ja sillä ei pelkästään elä.

Joten huoli pois. Ja onnea odotukseen! :)
 
Komppaan edellistä. Kyllä sitä A-vitamiiniakin tarvitaan! Se ei siis suinkaan ole täysin kielletty. Liika on kuitenkin haitaksi. Sun pitäis vetää rasiallinen sitä margariinia päivässä jotta saisit liikaa A-vitamiinia... :D
 

Yhteistyössä