oksennustauti ja raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kuinka vaarallista voi pahimmillaan olla?sairastin jo taudin sunnuntain ja maanantain välisenä yönä ja maanantai aamuna menin tippaan,kun oli 4kg tippunut paino.nyt maanantai ja tiistai on ollut sellaista että hyvä kun pystyssä pysyy ja maha on löysällä edelleen.
nyt on ensimmäinen hetki kahteen päivään että jaksaa istua pidempään kuin 5min.

Miten tarkotat vaarallista? Lapselle vai sinulle? Ite sairastin raskauden puolivälissä aika rajun vatsataudin ja sitä ennen n. viikolla 11 influenssan. Kummastakin selvittiin hienosti, sekä lapsi että minä =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli noro raskaana ollessa, ja ainakin seuraavassa ultrassa oli kaikki ihan kondiksessa. Millä viikolla oot? Omiani en muista, mutta alle 12 kuitenkin.

29 viikkoa.vauva on kyllä liikkunut mutta kyllä varmasti kuivamista on tapahtunut itselle kun oireet ovat sellaisia.mietin että vaikuttaako vauvaan kuinka kuivaminen?nestettä olen tankannut koko päivän mutta mitään vaikutusta ei ole tapahtunut,hyvä että pissaa tulee.

Mä sairastin myös noroviruksen aiheuttaman vatsataudin, viikkoja oli 5+. Mulle sanottiin, että jos ei mene ohi kolmessa päivässä, niin sitten pitää mennä lääkäriin. Hoitaja rauhoitteli, että sikiö kyllä ottaa tarvitsemansa, äidin olo onkin kehnompi. Mä kärvistelin kotona, ja sitten meni ohi. Paino putosi myös pari-kolme kiloa. Loppuraskaudessa kova vatsatauti voi kai aiheuttaa supisteluja, mutta harvemmin mitään vakavaa tulee alkuraskaudessa. Ap:lle pikaista paranemista! :hug:

Mulla oli noro raskaana ollessa, ja ainakin seuraavassa ultrassa oli kaikki ihan kondiksessa. Millä viikolla oot? Omiani en muista, mutta alle 12 kuitenkin.

29 viikkoa.vauva on kyllä liikkunut mutta kyllä varmasti kuivamista on tapahtunut itselle kun oireet ovat sellaisia.mietin että vaikuttaako vauvaan kuinka kuivaminen?nestettä olen tankannut koko päivän mutta mitään vaikutusta ei ole tapahtunut,hyvä että pissaa tulee.

Mulla on sellanen käsitys, että vauva kyllä ottaa sun elimistöstä tarvitsemansa energian, joten älä suotta ole huolissasi... Ja jos olo huononee, niin ole sitten taas synnärille yhteydessä, niin pääset nesteytykseen, jos tarvis. Voimia inhottavan taudin kaatamiseen!

Ei pitäis vaikuttaa, vauvahan kyllä juo sitä lapsivettä mutta se ei ihan äkkiä pääse loppumaan :) Mulle sanoi päivystyksessä täti, että vauva kyllä selviää niin kauan kuin äiti on edes suurinpiirtein tolpillaan. Olettaisin että jos tauti pitkittyy, vauvankin ravinnonsaanti voi heikentyä, mutta sähän oot käynyt tipassakin, eli ei pitäisi olla sitäkään vaaraa. Kyllähän monet oksentaa alkuraskaudessa kuukausia, ja silti vauvat on ihan ok :)

Minä olen jo tämän raskauden aikana sairastanut 2 kertaa mahataudin.. Toisella kerralla jo mies soitti lanssin yöllä, kun ei mikään pysynyt sisällä ja oli todellakin kamala olo. Ohjeiksi minulle annettiin, että nestettä vaan mahdollisimman paljon (niin kuin yleensä) ja seurailla vauvan liikkeitä. Selvisin kuitenkin molemmista mahataudeista kunnialla ja vauvakin ihan hyvän vointinen.

Yhteistyössä