Olen 22v työtön nuori nainen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole raukka, olen selvinnyt erittäin vaikeista asioista elämässäni. lapsen tekeminen ei liity mitenkään tekemisen puutteeseen. miksen osaisi/jaksaisi hoitaa lasta? koulutusko kertoo lapsenhoito taidoista? tiedän mihin olen ryhtynyt, enkä koe olevani hukassa. tukiverkko löytyy kyllä.

Koulutuksen ja työpaikan puute kuullostaa ikävä kyllä just siltä, että ihminen on joko laiska tai tyhmä. Tai molempia.

Tällaisille ihmisille soisi jotakin muuta kuin lapsenteon.

Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:
En ole raukka, olen selvinnyt erittäin vaikeista asioista elämässäni. lapsen tekeminen ei liity mitenkään tekemisen puutteeseen. miksen osaisi/jaksaisi hoitaa lasta? koulutusko kertoo lapsenhoito taidoista? tiedän mihin olen ryhtynyt, enkä koe olevani hukassa. tukiverkko löytyy kyllä.

Koulutuksen ja työpaikan puute kuullostaa ikävä kyllä just siltä, että ihminen on joko laiska tai tyhmä. Tai molempia.

Mielestäni taas on jotenkin säälittävää, että kaikki ihmiset yritetän ajaa väkisin "yhteiskunnan normeihin", ettei saisi olla muunlaista elämäntapaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:

HUOH.

Tsemppiä ap. Pärjäät varmasti lapsen kanssa, olet noin päättäväinenkin. Voit opiskella sitten kun lapsi on kolmevuotias. Mulla tais olla keskiarvo hieman vajaa seiska. Pääsin amiskaan ja siellä keskiarvo oli jo 4,6. Lapsen kanssa opiskelu ei ollut mitenkään vaikeaa. Ja joku muu tässä ketjussa vaikuttaa daijulta kuin ap.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Eli oot lorvinut 7 vuotta? tehnyt vain 2kk mittaisen "uran". Miten ihmeessä olet saanut aikasi kulumaan? Ja kuinka aiot lapsen kanssa jaksaa?

Eikö elämälläsi ole muuta sisältöä kuin lapset/opiskelu/työ? Kyllä vapaalla on mukavaa olla, tosin vielä mukavampaa se on jos on ylimääräistä rahaa.

Eli oot lorvinut 7 vuotta? tehnyt vain 2kk mittaisen "uran". Miten ihmeessä olet saanut aikasi kulumaan? Ja kuinka aiot lapsen kanssa jaksaa?

tätä mäkin ihmettelen. ja mammat on halimassa ja silittelemässä päätä, kun uusavuton työntää mukulaa maailmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eikö elämälläsi ole muuta sisältöä kuin lapset/opiskelu/työ? Kyllä vapaalla on mukavaa olla, tosin vielä mukavampaa se on jos on ylimääräistä rahaa.

On toki matkustelu jne on mukavaa, mut ei montaa vuott aputkeen! Ja tuossa iässä, luulis et kaipais (koulu/työ) kavereit ajoiden kanssa jakaa elämää. Tuskin kovin monella kuitenkaan mahdollisuus viettää matkustellen jne. elämää jos ei "isi maksa" ja ap, taisi mainit aet tuilla elää. Ei kiitos, mulla ei luonto antas periks!

On toki matkustelu jne on mukavaa, mut ei montaa vuott aputkeen! Ja tuossa iässä, luulis et kaipais (koulu/työ) kavereit ajoiden kanssa jakaa elämää. Tuskin kovin monella kuitenkaan mahdollisuus viettää matkustellen jne. elämää jos ei "isi maksa" ja ap, taisi mainit aet tuilla elää. Ei kiitos, mulla ei luonto antas periks!

Kirjasto, luonto ja kyläily eivät vie rahaa. Tai joku muu halpa harrastus.

Sut on nyt profiloitu kuten huomaat :D se millanen sä oikeesti oot, ei kiinosta ketään. Sun persoona ei merkitse mitään sun tekoihin ja päätöksiin verrattuna, vaikka oikeestaan se on ainut millä on merkitystä, varsinkin jos sun päätökset on sulle ihan ok.
Onko ne?

Säoot nuori ja sulla on aikaa vaikka mihin. Hommata se saakelin koulutus ja saada sitä helvetin työkokemusta, voi hemmetti että ihmiset ovat katkeria jos näitä ei joillain ole. Ne on siis pakko hommata, helvetin pakko, että muut ihmiset ovat tyytyväisiä. Tai näin mä oon käsittänyt.

Kyllä sä pärjäät, ei sulla ole mitään hätää. Täälläkin niin monet ovat vaan tosi ääliöitä, ei niistä kannata välittää.

Periaatteessa 6 eikä 7 vuotta. Ei tuo ole niin vaikea laskutoimitus, mutta eihän nyt kaikki osaa.

Niin no, osa kun on 15 v peruskoulun päättyessä.. Ap ei maininnut milloin on syntynyt...

Ainaskin suurin osa on jo 16v. Kannattaa aina miettiä kummalle puolelle vaaka kallistuu.

Yhteistyössä