Olen 22v työtön nuori nainen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole raukka, olen selvinnyt erittäin vaikeista asioista elämässäni. lapsen tekeminen ei liity mitenkään tekemisen puutteeseen. miksen osaisi/jaksaisi hoitaa lasta? koulutusko kertoo lapsenhoito taidoista? tiedän mihin olen ryhtynyt, enkä koe olevani hukassa. tukiverkko löytyy kyllä.

Koulutuksen ja työpaikan puute kuullostaa ikävä kyllä just siltä, että ihminen on joko laiska tai tyhmä. Tai molempia.

Tällaisille ihmisille soisi jotakin muuta kuin lapsenteon.

Mielestäni taas on jotenkin säälittävää, että kaikki ihmiset yritetän ajaa väkisin "yhteiskunnan normeihin", ettei saisi olla muunlaista elämäntapaa.

Saahan sitä olla mutta se elämäntapa pitää pystyä itse maksamaan eikä lorvia yhteiskunnan tuilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Mielestäni taas on jotenkin säälittävää, että kaikki ihmiset yritetän ajaa väkisin "yhteiskunnan normeihin", ettei saisi olla muunlaista elämäntapaa.

[/quote]

Ihan totta, mutta on sekin veronmaksajan näkökulmasta vähän ikävää, että porukka vaan lisääntyy ilman mitään taloudellisia rahkeita hoitaa lasta ja odottaa, että yhteiskunta maksaa kaiken.

Nuori ikä, mutta ei liian nuori äidiksi. Suosittelen hankkimaan jonkun koulutuksen jossain vaiheessa. Esim. tänä syksynä alkaa kauneudenhoitoalan merkonomien koulutus Hyvinkäällä. Muistaakseni lähipäiviä vain 1-2 per kk. Ei paha.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Nuori ikä, mutta ei liian nuori äidiksi. Suosittelen hankkimaan jonkun koulutuksen jossain vaiheessa. Esim. tänä syksynä alkaa kauneudenhoitoalan merkonomien koulutus Hyvinkäällä. Muistaakseni lähipäiviä vain 1-2 per kk. Ei paha.

Paitsi, jos siihen koulutukseen ei pääse huonon pk:n päättötodistuksen takia :( Tai jos ala ei muuten vaan kiinnosta. Ei kaikki nuoret naiset haaveile kosmetologin ammatista :)

Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Paitsi, jos siihen koulutukseen ei pääse huonon pk:n päättötodistuksen takia :( Tai jos ala ei muuten vaan kiinnosta. Ei kaikki nuoret naiset haaveile kosmetologin ammatista :)

Eihän se kosmetologiksi valmista vaan esim. liikealalle kauneudenhoidon pariin vaikkapa pyörittämään kauneuskeskusta. Toki merkonomi kelpaa muuallekin ei ole pakko rajoittua kauneuteen. Peruskoulun totaria voi parantaa aikuisenakin esim. aika monen aikuislukion kautta vaikka aine kerrallaan.

Yhteistyössä