olen ihan raivona..

Eikös se kuulkaa ole ihan hyvä asia että lapset saavat olla päiväkodissa ulkona koska kotona nykypäivän lapset ei saa olla enään paljon pihalla.

Kannattaa hoitaa itse omat lapset niin ei tarvii reuhata muille.
Itse voi tehdä aina kuin parhaaksi näkee.

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Kaikki jotka päiväkodissa työskentelee,tietää mitä se kokopäivän sisällä olo on esim,sadepäivinä

kukaan ei ole puhut että koko päivä pitäisi sisällä olla.mutta onko sinun mielestä oikein olla suorassa auringon paahteessa toista tuntia?

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
sanoin hoitajalle aamulla että jos ovat paljon ulkona niin hyllyssä on pitkähihainen paita jonka voisi laittaa päälle.
mutta se hoitaja ei ollut enäää iltapäivällä töissä eli varmaan informaatio katkos.
mulla on tarpeeksi paha mieli jo pojan puolesta että älkää jooko lisätkö sitä.en mielestäni voinut tehdä enempää aamulla kun sanoa siitä paidasta.
olen jo rauhoittunut...itketti ja raivostutti vaan alkuun kun poika muutenkin oli huonovointinen ja tulikuuma,nihkeä.
juomapullo on myös hoidossa mutta ei ne hoitajat voi väkisin juottaa kun ei tuo poika juo..ymmärrän sen.
kirjoitan tästä lähtien lapun joka aamu jatkossa jotta jokainen hoitaja sen näkee.
vien pojan nyt uudestaan suihkuun....

Sulla on oikeus olla pahoilla mielin lapsesi puolesta (niin olisin varmasti minäkin.) Vaikka viestisi aamulla vastaanottanut aikuinen ei enää iltapäivällä ollutkaan töissä, vanhempien viestit tulisi välittää kaikille ryhmän aikuisille. Olen samaa mieltä myös siinä, että vaate suojaa paremmin kuin voide. Kannattaa jutella päiväkodin väen kanssa vielä asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Eikös se kuulkaa ole ihan hyvä asia että lapset saavat olla päiväkodissa ulkona koska kotona nykypäivän lapset ei saa olla enään paljon pihalla.

Kannattaa hoitaa itse omat lapset niin ei tarvii reuhata muille.
Itse voi tehdä aina kuin parhaaksi näkee.

Naurettavaa. jos vanhemmat maksavat lapsen hoidosta, niin on vähintään selvää, että lapsen ihoa ei päivän aikana polteta. |O

ehdottomasti puhuisin päiväkodin johtajan kanssa!kyllä se hoitajien vastuulla lapset päivän on ja heidän tehtävä on katsoa mitä lapsilla päällä kun ulos menevät!niin kesällä kuin myös talvella!mutta valitettavasti olen nähnyt hoitajien vain juoruuvan keskenään ringissä pihalla,lapset tehneet mitä tykkää.en yleistä mutta suurin osa tämmöisiä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarhaan rasvat mukaan helteillä!

näin juuri.
sillein meillä ainakin pysyy pojat palamatta tarhassa jossa pihassa ei tosiaankaan ole paljon varjoa tai eivät pysy varjossa.
mutta aika huolimatonta touhua ollut teillä kyllä :o :headwall:

valitusvirsi huomenna vaan soimaan :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Kaikki jotka päiväkodissa työskentelee,tietää mitä se kokopäivän sisällä olo on esim,sadepäivinä

kukaan ei ole puhut että koko päivä pitäisi sisällä olla.mutta onko sinun mielestä oikein olla suorassa auringon paahteessa toista tuntia?

Eipä onneksi ole moista sattunut, paranemista pienelle :hug:

Meillä nuo siirtyvät pihaan kaiketi kolmen aikaan ja itse haen viimeistään neljältä. Eli tunteroisen ovat pihalla auringonpaisteessa touhunneet. Ja pakko tunnustaa, etten ole hoksannut aurinkorasvatuubia hoitoon viedä :/ Poika on armoton hikoilija, joten pitkähihainen olisi taatusti epämiellyttävä. Kai se on sitten ollut vain tuuria, ettei ole kärtsännyt... tai sitten tarhassa on jokin oma rasvansa jota ovat laittaneet...

Mutta onpa hyvä että tuli puheeksi, laitan HETI aurinkorasvan tarhareppuun -hitto että olen ollut huolimaton! :headwall:

Meillä on muuten ihan hyvä päiväkoti, mutta ei niilläkään oikein riitä energia ilmeisesti siihen, että vaivautuisivat katsomaan lapsen vaatteiden perään.

Jos vien sinne kuravaatteet ja saappaat, niin lapsi saattaa silti (yleensä onkin) olla sateessa collegehousuilla ja lenkkareilla. Jos sanon aamulla, että toin varmuuden vuoksi lyhythihaisen paidan ja shortsit, että vaihtaakaa jos tulee kuuma niin lapsella on iltapäivällä edelleen pitkähihainen paita ja pitkät housut, ja hoitajat minulle naureskelee kun lapsi on niin kova hikoamaan :o Jos on viileänä aamuna viety hoitoon niin, että päällä on ollut esim ohut pitkähihainen ja huppari, niin eivät ota hupparia koko päivänä pois vaikka sanoisi aamulla, että riisukaa jos tulee kuuma.

Kerran oli käynyt niin, että lapsella oli tullut pissavahinko, eivätkä olleet vaihtaneet kuivia vaatteita päälle vaan antoivat olla märissä koko loppupäivän :o

Onneksi lapsi on jo nyt sen verran topakka, että sanoo itsekin niille hoitajille. Muutaman kerran on vituttanut aika rankasti, kun haen lapsen sateisena päivänä hoidosta, ja lenkkarit on litimärät ja kurassa, samoin kaikki vaatteet alushousuja myöten, vaikka hoidossa on saappaat ja kuravaatteet koko ajan :(

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Meillä on muuten ihan hyvä päiväkoti, mutta ei niilläkään oikein riitä energia ilmeisesti siihen, että vaivautuisivat katsomaan lapsen vaatteiden perään.

Jos vien sinne kuravaatteet ja saappaat, niin lapsi saattaa silti (yleensä onkin) olla sateessa collegehousuilla ja lenkkareilla. Jos sanon aamulla, että toin varmuuden vuoksi lyhythihaisen paidan ja shortsit, että vaihtaakaa jos tulee kuuma niin lapsella on iltapäivällä edelleen pitkähihainen paita ja pitkät housut, ja hoitajat minulle naureskelee kun lapsi on niin kova hikoamaan :o Jos on viileänä aamuna viety hoitoon niin, että päällä on ollut esim ohut pitkähihainen ja huppari, niin eivät ota hupparia koko päivänä pois vaikka sanoisi aamulla, että riisukaa jos tulee kuuma.

Kerran oli käynyt niin, että lapsella oli tullut pissavahinko, eivätkä olleet vaihtaneet kuivia vaatteita päälle vaan antoivat olla märissä koko loppupäivän :o

Onneksi lapsi on jo nyt sen verran topakka, että sanoo itsekin niille hoitajille. Muutaman kerran on vituttanut aika rankasti, kun haen lapsen sateisena päivänä hoidosta, ja lenkkarit on litimärät ja kurassa, samoin kaikki vaatteet alushousuja myöten, vaikka hoidossa on saappaat ja kuravaatteet koko ajan :(

muokkaan omaani, siis hoidossa on saappaat ja kuravaatteet koko ajan siellä mukana, eivät vaan laita niitä lapsen päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Aurinkorasvaa tarhaan mukaan? :whistle:

Niin meiän tytön päivähoidossa ne laittaa ainakin rasvaa hyvissä ajoin ennen ulos menoa =) +hattu

mutta edelleen jankkaan sitä ettei kukaan pidä lapsia auringon paahteessa kauaa vaikka rasvaa olisikin.ja hattu oli kyllä ja juomapullo.mutta poika oli ihan tulikuuma ja hikinen ja huonovointinen.

Aurinkorasvaa ei suositella pienille lapsille ollenkaan. jos joku pitäisi koiraa pihalla kaksi tuntia auringonpaisteessa, niin ihan varmasti siitä tultaisiin sanomaan. mutta mitäs lapsista, kyllähän ne koirat sentään on jotain.

muokkaan omaani, siis hoidossa on saappaat ja kuravaatteet koko ajan siellä mukana, eivät vaan laita niitä lapsen päälle.

USKOMATONTA :O

Meillä kyllä huolehtivat hienosti tuollaiset. Kumma, etteivät ole mulle huomauttaneet siitä, etten ole aurinkorasvaa vienyt, kun tosissaan muuten ovat aina hienosti pukeneet sään mukaan :) Mutta siis, ei se pkn vika ole, en sitä sano, etten ole tajunnut sitä rasvaa viedä :/

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Aurinkorasvaa ei suositella pienille lapsille ollenkaan. jos joku pitäisi koiraa pihalla kaksi tuntia auringonpaisteessa, niin ihan varmasti siitä tultaisiin sanomaan. mutta mitäs lapsista, kyllähän ne koirat sentään on jotain.

Tuota kahta tuntia ihmettelen, ei meidän pkssa kuitenkaan niin kauaa olla. Kolmelta tosiaan menevät ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on useammalla rasvat ja kun vanhemmat huomaavat toisten rasvat,niin seuraavana päivänä ilmestyy toisillekki

sama juttu;lapset auttaa toisiaanki rasvauksessa ja huolehditaan et kaikki tulee rasvattua-hattuja unohtamatta

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Kun sitä aurinkorasvaa nyt vaan ei suositella pienille, kun ei se täysin suojaa auringolta. :headwall: :headwall:

No mutta onhan se parempi kuin ei mitään! Ja kyllähän 3 v lähtien voi käyttää jo melko huolettomasti, sitä pienemmillekin on olemassa ihan tutkittuja ja turvallisia rasvoja.

Meillä puettiin alkukesästä pitkähihainen päälle jos vanhemmat sitä halusivat ja aamupalan jälkeen alkoi rasvaaminen ja samoin heti heräämisen jälkeen jotta se rasva kerkesi imeytymään ennen pihalle menoa. On siellä päiväkodissa sisällä yleensä helteellä melkoisen kuuma ja jos ollaan sisällä niin ei voi oviakaan pitää auki. Pihalla on paljon helpompi olla.
Me kyllä ohjattiin lapsia vähän väliä varjoon. Siinä altaalla ne pienet pääsee palamaan vielä herkemmin.

Onneksi tässä uudessa talossa on pihalla isoja puita ja piha on ihanan varjoisa.

SUOJAAKO SE RASVA MYÖS SILTÄ ETTÄ SE LAPSI ON TUSKISSAAN AURINGON PAAHTEESTA?huono olo siitä tulee itse kullekin.poika virkistyi vasta kun käytin sen suihkussa kaksi kertaa.

No jos poika ei kerran kestä päiväkodin ulkoiluhetkiä, niin silloin se on ilmeisesti liian pieni päiväkotiin.

Jos mä laitan koiralle aurinkorasvaa, niin voinko sitten pistää sen aurinkoon pariks tunniks? Eikö se olekin parempi, kuin ei mitään? koiranhan on pakko ulkoilla joka päivä.

Yhteistyössä