olen ihan raivona..

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
SUOJAAKO SE RASVA MYÖS SILTÄ ETTÄ SE LAPSI ON TUSKISSAAN AURINGON PAAHTEESTA?huono olo siitä tulee itse kullekin.poika virkistyi vasta kun käytin sen suihkussa kaksi kertaa.

No siltäpä ei suojaisi se pitkähihainen paitakaan.

Helpottavaa kuulla, että poika voi jo paremmin :)

Voisiko olla, että hän tänään vaan touhusi tavallista enemmän ja siksi otti niin voimille? Hankalaahan tuo on, ulkoillakin pitäisi, mutta taas toisaalta helle on rasittavaa...

SUOJAAKO SE RASVA MYÖS SILTÄ ETTÄ SE LAPSI ON TUSKISSAAN AURINGON PAAHTEESTA?huono olo siitä tulee itse kullekin.poika virkistyi vasta kun käytin sen suihkussa kaksi kertaa.

jos auringonpistoksen sai niin ei siinä suihkuttelut auta. päiväkodissa kuitenkin ulkoillaan eikä yhden lapsen takia voi koko laumaa sisällä pitää. enemmän ois voinu kyllä tädit tarkkailla mut kai nyt jokainen ymmärtää että monta lasta siellä eikä tädeillä silmiä selässä.

ja tuo koirakommenttihan oli ihan naurettava tossa ylempänä.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Jos mä laitan koiralle aurinkorasvaa, niin voinko sitten pistää sen aurinkoon pariks tunniks? Eikö se olekin parempi, kuin ei mitään? koiranhan on pakko ulkoilla joka päivä.

??? nyt en tiedä itkisinkö vai nauraisinko... Tottahan karvaturri ja ihmislapsi on sama asia, onhan?

Alkuperäinen kirjoittaja tarhatäti:
mutta nyt aurinko ei ole niin kuuma enään.

Varsinainen Einstein.

:laugh:

Kyllä se aurinko siellä aika kuuma on, tänäänkin +28.

Toisekseen, kyllä siellä palaa, itse paloin eilen kun olin liian kauan auringossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos mä laitan koiralle aurinkorasvaa, niin voinko sitten pistää sen aurinkoon pariks tunniks? Eikö se olekin parempi, kuin ei mitään? koiranhan on pakko ulkoilla joka päivä.

??? nyt en tiedä itkisinkö vai nauraisinko... Tottahan karvaturri ja ihmislapsi on sama asia, onhan?

Niin tottahan karvaturreista pitää olla enemmän huolissaan, kuin ihmislapsesta.

menin hakemaan poikaa,1v.10kk,päiväkodista...hoitaja sanoi että teillä tulee varmaan kiva ilta koska pojan käsivarret punoittaa... :o päiväkodin pihaan porottaa aurinko eikä ole montaa varjo kohtaa.
pojalla oli hihaton paita päällä ja käsivarret ihan tulipunaiset.
sanoin hoitajalle että sitä varten on ohut pitkähihainen paita jolla lapsi täytyy suojata.sanoi vaan jotain että joo... |O
Hoitaja myös sanoi että kun ei se pysy varjossa

Selvittäisin asian. Ensinnäkin on suositus, että alle 2-vuotias olisi auringossa vaatteilla suojattuna. Hoitohenkilökunnan tulisi tietää tämä.

Ja jos hän on vähätellyt asiaa, ja tehnyt tuolla tavalla jopa pilaa "teille kiva ilta tulossa" on siinä varsinainen hoitaja, huoh.

OT: Eilen näin muuten rannalla ihan pienen taaperon, jolla oli blondi tukka ja rusketus. Siis rusketusrajat. :o

Niin tottahan karvaturreista pitää olla enemmän huolissaan, kuin ihmislapsesta.

Ja taas ??? niinkö tässä on väitetty? Siis en tajua enää yhtään, mitä sä yrität selittää, eli saanko saman rautalangasta taivutettuna ja kipsivaloksen kaupan päälle, kiitos :flower:

Voi pientä! Hyvin ruskettuvat ei oikein ymmärrä sitä et toinen voi palaa jo kymmenessä minuutissa. Ite oon helposti palavaa sorttia ja oo sitä mieltä että ohuessa pitkähihaisessa, ilmavassa paidassa on viileempää kun lyhythihaisessa. Ei pääse aurinko suoraan iholle kuumentamaan. Sano huomenaamulla että se pitkähihainen PITÄÄ LAITTAA PÄÄLLE, jos on yhtä helteistä kun tänään oli. Niin ja hattu päähän! Toivottavasti pieni tokenee pian. On saattanut saada auringonpistoken. Siitä tulee paha olo ja oksettaa. Juominen auttaa.

Sitä vaan että miksi koiran ulkoiluttamisesta auringossa valitetaan niin kovin, mutta lasta on ihan ookoo pitää kaksi tuntia auringossa. Tajuatko?

Oot vissiin ainoa, joka nuista koirista on tässä ketjussa puhunut mitään...

Mutta siis, pääasia että poika on nyt jo paremmassa kunnossa. Mutta ei se pitkähihainen paita, josta ap alun perin valitti, olisi siihen nuutumiseen auttanut sen enempää kuin aurinkorasvakaan. Ulkona kuitenkin kai valtaosa vanhemmista toivoo lastensa pkssakin pääsevän käymään, mutta ehkäpä melkoinen virhearvio tuo ulkoilun kesto hoitajilta tässä tapauksessa. Toivottavasti seuraavaksi helteiseksi hoitopäiväksi on otettu opiksi, ettei ulkoilla niin pitkään, että lapsipolo kärsii :(

Mun mielestä toi on vaan niin hoitajien saamattomuutta että ei vaan viitsitä huolehtia "pikkuseikoista".Käsittämättömän typerä hoitaja.Oiskohan sen hoitajan kiva mennä omaa lastaan hakemaan hoidosta palaneena.ja noin pienikin vielä :(
Mä olin joku aika sitten päiväkodilla ja siellä yksi äiti oli sanonut että pojalle pitää laittaa pitkähihainen päälle kun on yskä ja hoitajat vaan sanoi että me ei laiteta kun ei tarvii...mun mielestä niiden pitäs kyllä noudattaa vanhempien ohjeita.Soveltakoot sit mitä huvittaa omille lapsilleen.*ÄRH* :kieh:

Auringonsuojavalmisteita ja auringossa oleskelua ei suositella alle 2-vuotiaille lapsille.Alle 3-vuotiaat lapset tulee suojata ensisijaisesti vaatteilla.

tietämätöntä porukkaa täällä vai haluatteko minua tahallaan syyllistää?

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
hyi karseeta, jos pukis lapselle pitkähihaisen paidan näillä keleillä :x :x

Haluaisitkos jakaa meille muille vinkiksi myös kikkasi, jolla pidät ap:n tapauksessa lapsen ihon suojassa auringolta =)

no esimerkiksi niillä aurinkorasvoilla? jos kieltäytyy niitäkin käyttämästä niin ei voi kuin syyttää itteään. ei mullakaan tulis mieleen pitkähihasta tämmösenä päivänä laittaa.
ei mullakaan tulis mieleen laittaa pitkähihasta päälle, mutta kun eilen oltiin ulkona paloin aika pahasti vaikka rasvasin ja suojakerroin oli 30. Eli jotkut vaan palaa vaikka laittas litratolkulla sitä rasvaa

Auringonsuojavalmisteita ja auringossa oleskelua ei suositella alle 2-vuotiaille lapsille.Alle 3-vuotiaat lapset tulee suojata ensisijaisesti vaatteilla.

no kun tätä oon tässä yrittänyt sanoa. Ihme, että kukaan muu ei ole kuullutkaan koko asiasta.

Ei kait kukaan sinua syyllistä. Toteaa vain, että päiväkodissa ollaan ulkona ja silloin rasvaa on pakko laittaa.

Joo, en ymmärrä että eikö tieto oo kulkeutunut perille vai mikä tässä mättää??

Luulisi kaikkien tietävän tollaiset asiat!!!

no kun tätä oon tässä yrittänyt sanoa. Ihme, että kukaan muu ei ole kuullutkaan koko asiasta.

niinpä.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ei kait kukaan sinua syyllistä. Toteaa vain, että päiväkodissa ollaan ulkona ja silloin rasvaa on pakko laittaa.

No kun sitä ei saa 1v 10 kk ikäiselle laittaa. Mitä kohtaa et lukemastasi ymmärrä?

Tässä on taas yksi erityisen hyvä syy, miksi haluan hoitaa pienen lapseni kotona. Päiväkodissa ei pienet saa mitään erityiskohtelua, koska muu porukka ulkoilee, pitkäänkin, ja ei voi sitten yhden kanssa olla sisällä tai varjossa.

Aurinkorasvaa ei suositella pienille lapsille ollenkaan. jos joku pitäisi koiraa pihalla kaksi tuntia auringonpaisteessa, niin ihan varmasti siitä tultaisiin sanomaan. mutta mitäs lapsista, kyllähän ne koirat sentään on jotain.

Joo säkin siis huomasit sen koira autossa-ketjun ja tämän ristiriidan ja "huvittavuuden"... onhan ne koirat niin söpösiä karvapalleroita nih!

:whistle:

Harmillista jos lapsenne kädet paloivat aurinkossa...Sen verran ymmärrystä kuitenkin:
Itse työskentelen päivähoidon kanssa samassa talossa, koulun puolella. Meillä on ainakin talon sisällä niiiiiin tuskaisen kuuma ja ilma aivan hengittämätön, että lasten kanssa on PAKKO mennä ulos. No ei siinä mitään,mutta päiväkodin pihaan paistaa KOKO PÄIVÄN aurinko, suunnasta jos toisesta ja varjon paikkoja ei ole nimeksikään...
Meillä tosin ainakin rasvataan lapsia, mutta kyllä kovalla helteellä on myös kamala pitää niitä pitkähiaisia...tekis mieli riisua itseltäänkin kaikki pois...Hiki valuu ihan vain istuessakin...

ei pahalla, ap, mutta kuvittelepa itsesi sinne päiväkodin tätien asemaan. Otapa kymmenen tenavan lauma siihen ympärillesi ja mieti miten päivän vietät vaikka sitten varjossa tai vaikka ihan sisällä ja saat niillä lapsosilla vielä pitkähihaisetkin vaatteet päälä pysymään. Helppo on yhden tai kahden lapsen kanssa tehdä mitä vaan (vaikka surffailla netissä päivät pitkät jolloin lapset joutuukin olemaan sisällä suojassa auringolta ja ulkoilmalta).
ja kuten toisessa ketjussa totesin apteekista saat aurinkovoiteen myös alle 2 vuotiaalle. Omat lapseni eivät ole tarvinneet aurinkorannoilla olla mutta en ole heitä kotimaassakaan kesää sisällä pitänyt enkä varjossakaan kun sen verran vilkkaita ovat etteivät pysy. en tiedä onko sitten uv säteily kuin lisääntynyt (on toki mutta ei nyt niin kamalasti kuitenkaan) kun tuossa kun katsottiin eilen omia hauskoja kotivideoita niin neiti vähän alle puolitoista vee juoksenteli ulkona välillä ihan vaippasillaan ja pulahti siinä sitten lasten altaaseen "uimaankin".

Yhteistyössä