Olen käynyt psykologin kanssa juttelemassa... Nyt mietin, että pitäisikö se vaihtaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylireaktio?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ylireaktio?

Vieras
Olen käynyt siellä siis nyt noin 8kk, käyn parin viikon välein. Mulla on pari juttua, mitkä on saaneet miettimään että pitäisikö pyytää, että saisin vaihtaa toiseen. Käyn siellä siis mt-toimiston kautta, julkisella puolella. Mun pitäisi ilm. vaihtaa terveysasemaa, jos haluaisin vaihtaa.

Mutta siis, mua hämää se, että tämä psykologi minusta jotenkin suurentee parisuhteen ongelmia. Meidän parisuhteen ongelmana on siis se, että mies tekee paljon töitä. Tän olen tiennyt lähes alusta alkaen, siihen pitää vaan siis sopeutua vaikka aina en sitä jaksa, ja siitä tulee ristiriitaa. Psykologi tuntuu usein vääntävän asian niin, että mun mies on suunnilleen seuraava perkeleestä, ja hirveän itsekäs ja narsistinen. Mitä se ei ole, ei todellakaan, vaikka munkin mielestä se käyttää ihan liikaa aikaa töihin. Se on sitä mieltä, että mun mies ei tue mua tarpeeksi, ja että se ei pidä meitä tärkeysjärjestyksessä tarpeeksi korkealla. Mä olen siellä sanonut, että mulla on se tunne että en ole tarpeeksi tärkeä, kun mies käyttää niin paljon aikaa töihin, mutta mä en sanonut että se ei tukisi mua tai että se ei arvostaisi mua ollenkaan. Samoin se tosi usein tuo esille sitä, että pystynkö luottamaan mieheen kun mies on työmatkoilla, vihjailee uskottomuudesta.

Samoin viimeksi oli sellainen tilanne, että sanoin siellä jotain, joka on painanut mun mieltä kauan. Ja se nauroi mulle. Se psykologi nauroi. Eikä se tajunnut edes hävetä sitä, että nauroi päin naamaa. Olkoonkin tyhmä huoli sitten minulla, mutta kai ammattihenkilön pitäisi tajuta että ei asiakkaalle naureta päin naamaa, varsinkin kun se huoli liittyi mun diagnoosiini, mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö.

Minä vaihdoin psykologia. Mulla on diagnoosina add ja sen rinnalle puhkeaa ajoittain masennus. Täti sanoa täräytti kerran et hänen mielestään add ei ole sairaus ja vaikutan enemmänm maaniselta.. Voitasko vaihtaa lääkitys ja et kävis toimintaterapiassa koska se haittaa hänen työtään...Kysyin miten paljon tietää add:sta ylipäätään. Ei ole kuulema perehtynyt, kun ei oikein ymmärrä koko sairautta, miksi se on sairaus.... Hei hei vaan, mulla on parempaakin tekemistä ku kouluttaa mun psykologia...:headwall:

Ps.Sun tapauksessa en jaksais kuunnella. Kyllä sen oman jututtajan kanssa pitää olla samalla aaltopituudella ettei jatkuvasti tuu väärinkäsityksiä. Rasittavaa "avautua" jos toinen ei vaan tajua tai jos vielä naurut saa päälle, ni kyllä riittäs mulle..:rolleyes:

Hei ap..musta tuntuu et olis hyvä sun vaihtaa sitä psykologia..se ei ole kovin ammattimaista nauraa päin naamaa millekään mitä asiakas puhuu..ellei sitten asiakkaankin mielestä jokin ole hauskaa, ja tässä tapauksessa ei ollut.

Muutenkin terapeutin ei kuulu tuputtaa omia mielipiteitään tai käytäntöjään asiakkaalle vaan antaa asiakkaalle tilaa omille pohdinnoille ja oivalluksille tukien potilasta keskustelussa!

Tasslehoff: jopas on tosiaan sulla ollut aikamoinen psykologi..ihan hyvä että vaihdoit! :)

Yhteistyössä