Olen kyllä aika ylpeä itsestäni ja vauvastani. Asiaa imetyksestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";27252295]Tuossa tarkoitettiin varmaan sitä, että on "aijaa"-juttu muille kuin sille äidille itselleen, eli toisinsanoen evvk.
Varmasti jokaisella äidillä on ensimmäiseltä vuodelta joku juttu, joka on vauvan kanssa ollut hankalaa, ja kun se lähtee sujumaan, ollaan tosi ylpeitä. Mutta kun nämä jutut ovat niin yleisiä, niin oikeasti ei jaksa kiinnostaa.[/QUOTE]

Näin ajatellen, voiko lapsissa olla mitään asiaa mikä ei kaikkien muiden paitsi vanhempien mielestä ole aijaa tai evvk? Mikä idea edes on näissä vauva/lapsiaiheisissa keskustelupalstoissa jos ketään ei kiinnosta mikään muu kuin oma lapsi?

Mutta tietty ihmisiä on erilaisia, itse osaan onneksi kiinnostua myös muiden lapsista. Ihan niistä arkisistakin jutuista ja ennen kaikkea niistä mitkä ovat jotenkin erikoisia.

Eniten tietty kiinnostaa niiden läheisten lasten lisäksi ne lapset joiden elämä on lähellä omien lasten elämää. Oma 7v down-poika ei ole oppinut puhumaan eikä varmaan ikinä opikaan. Tästä huolimatta - tai juuri sen takia - tuntuu hienolta kuulla niistä down-lapsista jotka oppivat puhumaan, varsinkin jos se tapahtuu poikkeuksellisen aikaiseen tai on ollut paljon vaikeuksia ennen oppimista. Ei todellakaan mieleenikään kuitata tuosta ylpeänä kertovan äidin kommenttia jollain evvk:lla.

Näin ajatellen, voiko lapsissa olla mitään asiaa mikä ei kaikkien muiden paitsi vanhempien mielestä ole aijaa tai evvk? Mikä idea edes on näissä vauva/lapsiaiheisissa keskustelupalstoissa jos ketään ei kiinnosta mikään muu kuin oma lapsi?

Mutta tietty ihmisiä on erilaisia, itse osaan onneksi kiinnostua myös muiden lapsista. Ihan niistä arkisistakin jutuista ja ennen kaikkea niistä mitkä ovat jotenkin erikoisia.

Eniten tietty kiinnostaa niiden läheisten lasten lisäksi ne lapset joiden elämä on lähellä omien lasten elämää. Oma 7v down-poika ei ole oppinut puhumaan eikä varmaan ikinä opikaan. Tästä huolimatta - tai juuri sen takia - tuntuu hienolta kuulla niistä down-lapsista jotka oppivat puhumaan, varsinkin jos se tapahtuu poikkeuksellisen aikaiseen tai on ollut paljon vaikeuksia ennen oppimista. Ei todellakaan mieleenikään kuitata tuosta ylpeänä kertovan äidin kommenttia jollain evvk:lla.

Totta sinänsä, mutta melko tylsäksi kävisi tämäkin palsta, jos jokainen aloitus olisi tyyliin
"Meidän 1-vuotias oppi kävelemään!!!"
"Meidän 6kk vauva söi tänään ekaa kertaa sosetta, IHANAAA!!!"
"7-vuotias Joripetterini aloitti tänään koulun, olen NIIIIN ylpeä hänestä!!!"
"Meidän 1,8-vuotias kakki tänään pottaan. JEeeeeee"

[QUOTE="...";27252464]Totta sinänsä, mutta melko tylsäksi kävisi tämäkin palsta, jos jokainen aloitus olisi tyyliin
"Meidän 1,8-vuotias kakki tänään pottaan. JEeeeeee"[/QUOTE]

Juu mutta täällä on niin paljon viestiketjuja aiheesta "kun imetys epäonnistui" tms., että on ihanaa lukea välillä onnistumisistakin.

[QUOTE="...";27252464]Totta sinänsä, mutta melko tylsäksi kävisi tämäkin palsta, jos jokainen aloitus olisi tyyliin
"Meidän 1,8-vuotias kakki tänään pottaan. JEeeeeee"[/QUOTE]

Eiköhän joukkoon mahdu noitakin. Jos ei kiinnosta niin ei kannata edes avata ketjua, yleensähän se sisältö näissä tulee jo aika hyvin esille otsikosta.

Ja juu, aina ei edes tarvi olla niin hirveän kiinnostunut ventovieraista lapsista. Nuo aloitukset voivat olla ihan vaan paikka äideille käydä läpi noita muistoja ja tuntemuksia niistä omista kokemuksistaan asiasta. Niiden myötä voi sitten ymmärtää sitäkin joka haluaa noita hetkiään esille tuoda.

Jos taas on hirveän allerginen kaikille lapsijutuille niin ehkä kannattaa etsiä seuraa muilta keskustelupalstoilta. Hassua vaan sinänsä availla noita aloituksia vain kommentoidakseen ettei ne kiinnosta pätkääkään (juu, sitäkin näkee).

[QUOTE="...";27251877]Samaa mieltä.ketä oikeasti kiinnostaa muiden imetykset, ei ketään. Jotenkin koko imetysasiasta on muodostunut elämää suurempi asia, vaikka pohjimmiltaan tärkeää on vain se, että lapsi jotain ruokaa saa.[/QUOTE]

Kyllä musta on kiva lukea tällaisiakin. Miksi sitten luette ja vastaatte jos tällaiset jutut ei kiinnosta?

Mä taas oon oikein iloinen ja kiitollinen että mulla sujuu normaalin täysaikaisen täysimetys ongelmitta. Esikoinen siis kyseessä, 2 kk. Ja kiitos tämän palstan, luulin että imetys on aina edes hieman vaikeaa alussa ja sen eteen joutuu tekemään töitä jotta se onnistuu. En ollut lukenut täältä yhtään sellaista juttua että kaikki olisi sujunut täydellisesti. No tähän asti on sujunut, se oli tasan niin että tissi suuhun laitoksella ja kaikki on sujunut tähän asti täysin ongelmitta. Ja olen siitä oikein onnellinen, kun olin asennoitunut muuhun. Toivon että sujuu tulevaisuudessakin, eihän sitä tiedä vaikka vielä ongelmia tulisi.

Eli vaikka en ole joutunut tekemään mitään tämän imetyksen onnistumisen suhteen, niin olen siitä silti todella onnellinen. Ja tämän sanominen on ilmeisesti täysin kiellettyä tällä palstalla.

Eiköhän joukkoon mahdu noitakin. Jos ei kiinnosta niin ei kannata edes avata ketjua, yleensähän se sisältö näissä tulee jo aika hyvin esille otsikosta.

Ja juu, aina ei edes tarvi olla niin hirveän kiinnostunut ventovieraista lapsista. Nuo aloitukset voivat olla ihan vaan paikka äideille käydä läpi noita muistoja ja tuntemuksia niistä omista kokemuksistaan asiasta. Niiden myötä voi sitten ymmärtää sitäkin joka haluaa noita hetkiään esille tuoda.

Jos taas on hirveän allerginen kaikille lapsijutuille niin ehkä kannattaa etsiä seuraa muilta keskustelupalstoilta. Hassua vaan sinänsä availla noita aloituksia vain kommentoidakseen ettei ne kiinnosta pätkääkään (juu, sitäkin näkee).

No eihän tästäkään jutusta pelkän otsikon perusteella voinut tietää, mitä juttu pitää sisällään. Otsikon perusteella luulee, että nyt on tapahtunut jotain todella ihmeellistä, ja sitten onkin kyse ihan normijutusta. On selvää, että sellaiseen aloitukseen tulee vastareaktiona näitä no jaahas, tässäkö tämä olikin tyyppisiä, evvk-vastauksia.

[QUOTE="...";27252550]No eihän tästäkään jutusta pelkän otsikon perusteella voinut tietää, mitä juttu pitää sisällään. Otsikon perusteella luulee, että nyt on tapahtunut jotain todella ihmeellistä, ja sitten onkin kyse ihan normijutusta. On selvää, että sellaiseen aloitukseen tulee vastareaktiona näitä no jaahas, tässäkö tämä olikin tyyppisiä, evvk-vastauksia.[/QUOTE]

No pakko kysyä, että mitäköhän oikein kuvittelit otsikon perusteella että on tapahtunut?

[QUOTE="...";27252550]No eihän tästäkään jutusta pelkän otsikon perusteella voinut tietää, mitä juttu pitää sisällään. Otsikon perusteella luulee, että nyt on tapahtunut jotain todella ihmeellistä, ja sitten onkin kyse ihan normijutusta. On selvää, että sellaiseen aloitukseen tulee vastareaktiona näitä no jaahas, tässäkö tämä olikin tyyppisiä, evvk-vastauksia.[/QUOTE]

Mikä olisi se todella ihmeellinen imetykseen liittyvä asia miksi oletit ap:n olevan ylpeä itsestään ja vauvastaan?

Minulle kun tuosta tuli heti mieleen että kyse on vaikeasta ja mahdottomaltakin tuntuvasta imetyksen alusta joka kuitenkin päättyy onnistuneeseen imetykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Samaa mieltä;27251399:
Olen niin samaa mieltä. Pienet on äitien piirit ja onnistumisen aiheet, jos tällaisesta asiasta jaksaa noin hehkuttaa. Tärkeintä kumminkin on että lapsi kasvaa ja voi hyvin.

Ja ylpeä vauvasta, siis siitä että lapsi osaa imeä. Herraisä sentään...

Pitemminkin se olet sinä, kellä on pienet piirit ja onnistumisen aiheet, jos toisen "pieni" onni niin paljon häiritsee!

Ap:lle: hyvä ja hienoa, että jaksoit yrittää ja hienoa, että onnistuit! Imetys on tärkeä juttu.

Kiitos teille. Ja aivan ihana lukea muittenkin onnistuneista imetys kokemuksista. Mahtava juttu.

Harittaakö miun silmät nyt pahastikkin vai enkö mie kirjoittanut tuohon otsikkoon että asiaa imetyksestä, eikö se kertonut että tämä liittyy imetykseen.

Oletteko muuten huomanneet että jos joku kirjoittaa ettei imettänyt haukutaan hänet laiskaksi ja itsekkääksi. Ja sitten kun minä, tai joku muu kertoo onnistuneensa niin joillakin asenne on evvvk.

Hieno homma ap!

Kyllä mun mielestä saa ja pitää iloita, jos on nähnyt paljon vaivaa ja lopulta onnistunut jossain itselle tärkeässä asiassa, oli se sitten imetys tai joku muu. Saahan siitäkin iloita että on laihtunut eikä se oo muilta lihavilta pois!

Mäkin olen ylpeä kun oon selvinnyt kahdesta pojan totaalisesta tissilakosta. Sinnikkyydellä ja ihme kikka kolmosilla, vaikka välillä v*tutti ja ahdisti kyllä järjettömästi. Mutta nyt menee hyvin taas, poika vuoden ja vielä toivon että saan jatkaa imetystä :)

Yhteistyössä