olen laihiksella ni syönkö liikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sarppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sarppa

Vieras
tänään siis syönyt aamulla 2 paahtoleipää juustolla ja margariinilla. Sit ruualla tummaa pastaa ja lihamureketta (normaali annos) ruisleipä juustolla ja margariinilla, lasi maitoa. Päivällä kuppi kahvia ja digestive keksi ja sit iltaruualla makkarakeittoa, ruisleipä juustolla ja suolakurkulla ja lasi maitoa. illalla jos söis vielä jotain hedelmiä. Onko tässä liikaa ruokaa yhdelle päivälle?

No digestivessä ainakin on kauheesti rasvaa,suolakurkun tilalle tuorekurkku ja juustonkin tilalle vois välillä laittaa vihanneksia tai vaikka kalkkunamakkaraa tai muuta kevyttä leikkelettä. Ja paahtiksen tilalle ruisleipä tai vaalee täysjyväleipä.

Mä en ole laihiksella ja olen syönyt vähemmän kuin sä.

Tai no, ehkä mä kiskoin just mahaani useamman kourallisen kuivattuja banaanilastuja, että energiaa niistä kyllä tuli tasoittamaan...

Mutta vaihda se keksi terveellisempään ja lisää kasviksia ja liikuntaa, jos laihtua haluat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää, et sit jos syöt enemmän kuin kulutat, niin silloin syöt liikaa...?!

No mistä mä sen tiiän tarkalleen et jos syön tuon verran ni kuinka paljon pitää sit liikkua.

Alkuperäinen kirjoittaja sarppa:
tänään siis syönyt aamulla 2 paahtoleipää juustolla ja margariinilla. Sit ruualla tummaa pastaa ja lihamureketta (normaali annos) ruisleipä juustolla ja margariinilla, lasi maitoa. Päivällä kuppi kahvia ja digestive keksi ja sit iltaruualla makkarakeittoa, ruisleipä juustolla ja suolakurkulla ja lasi maitoa. illalla jos söis vielä jotain hedelmiä. Onko tässä liikaa ruokaa yhdelle päivälle?

mielestä tossa on aika tuhtia kasviksia enemmän..

http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/energyintake.pl?session_id=4133980a0b31a841752158357016e6bb

Tonne napsuttelet sapuskasi.

Ja toisaalta sieltä löytyy energiankulutuslaskuri...

Kätevä vempele, kokeilin kerran ja paikknsa minusta piti.

Mä syön normaalisti vaan yhden lämpimän aterian päivässä. Päiväällä lämpimän aterian ja kun tuun kotiin ni kahvia ja leipää. Ja illalla jotain pientä. Aikuinen ei kahta lämmintä ateriaa tarvitse, ellei sitten ole superliikkuja joka kuluttaa paljon. =)

Alkuperäinen kirjoittaja fosfori:
Mä syön normaalisti vaan yhden lämpimän aterian päivässä. Päiväällä lämpimän aterian ja kun tuun kotiin ni kahvia ja leipää. Ja illalla jotain pientä. Aikuinen ei kahta lämmintä ateriaa tarvitse, ellei sitten ole superliikkuja joka kuluttaa paljon. =)

aika useassa tapauksessa kannattaa enemmin syödä se kaksi ateriaa kuin jättää syömättä ja vetää leipää tilalle.Leivässä on järkyttävästi kaloreita verrattuna esim.kevyeen lounaaseen..

digestive on kans 50 kalorii...
vaihada kaikki leipä näkkäriin, niin laihdut! kuituja->joista on työtä masulle, irtoo kökö ja elimistö joutuu kuluttaa kaloreita sen käsittelyyn

Alkuperäinen kirjoittaja fosfori:

Lauihduttajan on tärkeää syödä usein ja kaksi lämmintä ateriaa on mun mielestä aika ehdoton. Molemmilla kerroilla ei tietenkään tarvitse vetää kauheita satseja, mutta usein ja pienempiä annoksia ois hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
ja mun vinkki että vaihda vaaleat jauhot tummiin, eli paahtoleipä realiksi, vaalea pasta tummaksi, pikariisi tavalloiseksi jne...

Mä sanoisin että vaihda kaikki jauhot täysjyvään, ne ovat vielä terveellisempiä ja kuitupitoisempia kuin tummista jauhoista tehdyt. Täysjyvänä löytyy kaikkea, leipää, pastoja, riisiä, muroja jne.

Yhteistyössä