Olen niin kovasti ihastunut mieheen...mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tilanne on sellainen, että asumme eri paikkakunnilla. Ollaan kuitenkin joka päivä paljon yhteyksissä ja nähdäänkin joka toinen viikonloppu. Olen mieheen aivan lääpälläni, koskaan ei ole tuntunut näin hyvältä olla toisen kanssa, mutta mieltäni vaivaa eräs seikka...hänelle maistuu vähän liikaakin viina viikonloppuisin. Kun on minun luona saatamme pari kaljaa ottaa, minä kun en muutenkaan paljoa juo. Mutta kun on viikonlopun kotipaikkakunnaallaan ryypiskelee koko viikonlopun. Käy kuitenkin arkisin töissä, eli ei siis varsinaisesti alkoholisti ole.

Minulla on lapsia, enkä senkään vuoksi ole enää niin meneväistä sorttia. Tavallaan häiritsee se että hän on aina menossa, vaikka eihän asia sinänsä minulle kuulu kun emme varsinaisesti seurustele, eikä minulla siis ole oikeutta olla "katkera" ja rajoittaa hänen menemisiään...mutta miksi minusta tuntuu tältä? Haluaisin kovasti kunnon suhteen hänen kanssaan, mutta tuleekohan se onnistumaan? :(

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Voihan se olla että rauhoittuisi siitä.
Jos ei ole velvotteita niin kyllähän sitä silloin juokseekin.

tätä minäkin mietin. Kuitenkin tulee minua mielellään tapaamaan ja meillä on ihanaa aikaa yhdessä, joten voisikohan se mahdollisesti tarkoittaa sitä että mies olisi "kesytettävissä"? :)

Itse kyllä luokittelen jonkin tason alkoholismiksi tuollaisen viikonloppu ryypiskelyn. Eikä tuosta ole kovin "pitkä matka" siihen, että alkaa mahdollisesti viikollakin naukkaileen. Oletko kysynyt suoraan miksi juo? Kunnon suhde ei tod.näköisesti tule onnistumaan jos sinua kirjoittamasi asiat askarruttaa. Keskusteluja ainakin vaatii ja konkreettista näyttöä, että mies pystyy(vai pystyykö) olemaan juomatta.

voisithan sä vähän kysellä mieheltä siitä juomisesta? juoko vaan siksi ettei ole muuta tekemistä vai miksi? Mä kyllä suhtautuisin aika varauksella paljon alkoa käyttävään mieheen, varsinkin jos mulla olis lapsi.

En pidä siitä, että mies vähentää juomista vain naisen vuoksi. Mielestäni se pitäisi lähteä itsestä. Joka viikonloppu juominen on huomattava terveysriski. Plus muut jutut, eli mitä sillä haetaan, että pitää olla naama sekaisin joka viikonloppu kun sitä naista ei ole siinä. Ja väheneenköhän se ryyppääminen kuitenkaan vaikka olisittekin suhteessa. Kuulostaa jo hieman siltä, että olisi riippuvainen alkoholista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Voihan se olla että rauhoittuisi siitä.
Jos ei ole velvotteita niin kyllähän sitä silloin juokseekin.

mutta kun ei tosiaan silloin ryypiskellä kun hän on täällä.

Kokemuksesta sanon, että "ei vielä." Kyllä juoppo alussa osaa esittää kohtuukäyttäjää, mutta jos omissa oloissaan ryyppää normisti, voit tietää jo ennalta, että kyllä se normijuominen sunkin seurassa vielä alkaa sujua.

nimenomaan, minustakin tuntuu että alkoholista alkaa tulla hänelle riippuvuus. Viikolla hän harrastaa ja urheilee paljon, mutta viikonloput sitten tosiaan menee kavereiden kanssa naukkaillessa. Ehkei ole siis muuta tekemistä viikonloppuisin..

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Itse kyllä luokittelen jonkin tason alkoholismiksi tuollaisen viikonloppu ryypiskelyn. Eikä tuosta ole kovin "pitkä matka" siihen, että alkaa mahdollisesti viikollakin naukkaileen. Oletko kysynyt suoraan miksi juo? Kunnon suhde ei tod.näköisesti tule onnistumaan jos sinua kirjoittamasi asiat askarruttaa. Keskusteluja ainakin vaatii ja konkreettista näyttöä, että mies pystyy(vai pystyykö) olemaan juomatta.

myönnän että itsekin nuorempana, lapsettomana sinkkuna join lähes joka viikonloppu. Lapsien syntymän jälkeen olen tosiaan rauhottunut niin paljon, että "ulkona" käyn korkeintaan kerran kuukaudessa.

No mun mies oli ihan alkkis kun tavattiin. Saattoi juoda pari viikkoakin putkeen, ja viikonloput aina. Kävi kyllä töissä, mutta illat tissutteli. Pystyi olemaan halutessaan selvinkin päin, muttei kuulemma ollut muuta tekemistä. Lopetti juomisen kun alettiin seurustella. Ei siis kokonaan, kyllä ottaa välillä saunaoluen tai pari, ja käydään viihteellä, eli ihan normaalia alkon käyttöä. Kärsii nykyään niin hirveestä krapulasta jos enemmän ottaa, että siksikään ei ota usein, eikä enää kuulemma huvita. Kyllä meillä mä melkeen olen se joka enemmän ottaa, vaikken usein otakkaan. Ja tästä aikaa jo reilu 6v, joten olis ne "kulissit" varmaan jo kaatunu jos sitä olis.
Ja kyllähän sitä kaikki kaverit, ja itsekkin, aikanaan ennen lapsia ramppas viihteellä lähes joka viikonloppu, eikä kenestäkään alkoholistia tullut.

Yhteistyössä