Olen NIIN väsynyt lapsen astmaan, allergioihin ja atopiaan :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Aina ollut näitä, astmadg aika uusi, viime keväänä se alkoi, nyt vasta dg, sekä allerginen että ns. tavallinen astma. Nyt keväällä pahenee aina.. Lapsi raapii päivät, yöt, astmalääkkeitä tarvitaan usein, allergiat alkavat aina keväisin vaivata niin että esim. aamulla ei saa silmiä auki. Perusrasvausta monta kertaa päivässä, samoin allergialääkettä ja yöksi Ataraxia, ajoittain kuureina Elideliä ja kohta valohoitoon. Ei edes tiedetä mille reagoi nyt, ilm. ristireaktio omenasta -vaan mistä sen tietäisi? Allergioita on ja osa tiedossa..

Lapsi heräilee yöllä, ikää kohta 7. Itkee, on paha olla ja kutittaa. Mitkään lääkkeet eivät tunnu auttavan kunnolla, iho ei parane kuin hetkeksi. Olen yksinhuoltaja ja välillä tuntuu etten JAKSA. En edes saa vammaistukea, vaikka välillä tuntuis että pitäisi saada.

Onko kohtalotovereita? Anteeksi jos kirjoitin sekavasti, ei oikein ajatus kulje..

Valitettavasti en nyt osaa antaa vertaistukea, koska meillä ei allergioita ole ollut. Mutta erään tuttuni lapsi sai apua ainakin pahoihin iho-ongelmiin kun kokeilivat jotain ruokavaliota, jossa ei ollut juurikaan viljaa ja maitotuotteita. Ainakin valkoiset jauhot ja sokerit jättivät joksikin aikaa pois. Kuulemma vaikea toteuttaa, mutta iho-oireet hellittivät.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Karppaus poisti multa astman ja atopian :) Lapselle sen voisi toteuttaa lisäämäällä ruokaan rasvaa.

No, allergioiden vuoksi hiilareita ei voi oikein ottaa poiskaan, kun jo nyt melko rajattu ruokavalio. Kalaöljykapseleista jonkin verran apua. Allergista astmaa nyt en usko minkään ruokavalion parantavan. Lisäaineita ei käytetä missään ruoassa, kun ei voi, liha+maito yms. luomua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Valitettavasti en nyt osaa antaa vertaistukea, koska meillä ei allergioita ole ollut. Mutta erään tuttuni lapsi sai apua ainakin pahoihin iho-ongelmiin kun kokeilivat jotain ruokavaliota, jossa ei ollut juurikaan viljaa ja maitotuotteita. Ainakin valkoiset jauhot ja sokerit jättivät joksikin aikaa pois. Kuulemma vaikea toteuttaa, mutta iho-oireet hellittivät.

Meillä on tosiaan jo aika paljon kaikkea pois, mm. peruna, soija, vehnä, jo allergioidenkin vuoksi, enkä uskalla rajata enempää :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Karppaus poisti multa astman ja atopian :) Lapselle sen voisi toteuttaa lisäämäällä ruokaan rasvaa.

No, allergioiden vuoksi hiilareita ei voi oikein ottaa poiskaan, kun jo nyt melko rajattu ruokavalio. Kalaöljykapseleista jonkin verran apua. Allergista astmaa nyt en usko minkään ruokavalion parantavan. Lisäaineita ei käytetä missään ruoassa, kun ei voi, liha+maito yms. luomua.

No ainakin viljat kannattaa jättää. Ja sit lisäät sitä rasvaa, esim. voita ja keltuaisia.

No ainakin viljat kannattaa jättää. Ja sit lisäät sitä rasvaa, esim. voita ja keltuaisia.

Muna-allergia myös, enkä oikeasti ala moniallergiselta lapselta jättämään enempää ruoka-aineita pois :) Nytkin jo tarpeeksi vaikea tehdä ruokaa kaikille.

Ehkä mieluummin kokeilen vaikka homeopatiaa, onkohan kenelläkään kokemusta?

Muna-allergia myös, enkä oikeasti ala moniallergiselta lapselta jättämään enempää ruoka-aineita pois :) Nytkin jo tarpeeksi vaikea tehdä ruokaa kaikille.

Homeopatiaa vaikeasti allergiselle atoopikolle, jolla on astmaisia oireita. Voi ei.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Homeopatiaa vaikeasti allergiselle atoopikolle, jolla on astmaisia oireita. Voi ei.

No tulepa tänne katsomaan lasta ja keksi jotain parempaa.. Sinusta olikin iso apu.

kannattaa ihmeessä harkita kääntymistä esim. homeopaatin puoleen. itselläni on lapsena ollut vaikea atopia, joka puhkesi uudestaan aikuisena. onneksi olin viisaampi kuin äitini, joka voiteli minut kortisonilla päästä varpaisiin. jännä juttu miten nuo lääkkeet vain pahentavat tilannetta, kertyvät elimistöön ja aiheuttavat riippuvuutta. olen aikuisena hoitanut itseäni ravinnolla, homeopatialla ja akupunktiolla. alkuvaiheessa vuosiksi kehoon varastoitunut kortisoni märki ulos (voin kertoa että lääkkeen haju tunti kilometrin päähän...) ja vähän ajan päästä kehon puhdistuttua paraneminen lähti käyntiin. olen jo vuosia ollut täysin oireeton ja iho hehkuu :)

Jaksamista ja halaukset. Varmasti on raskasta. Itselläni on ollut aikuisena pahat ihottumat ja jo sekin on rankkaa, varmasti vielä rankempaa on, kun ne ovat lapsella sekä kun lisäksi on astmakin ja monet allergiat kiusana.

Jos et ole vielä sitä tehnyt, niin yritä löytää vertaistukea. Allergialiitosta voisi löytyä. Entä oletteko päässeet sopeutumisvalmennuskursseille? Sekä onhan teillä pysyvä hoitosuhde kunnon lääkäriin?

Liki kolmekymmentä talve raavin itseäni. Vuosi sitten apteekkari suositteli rasvan lisäksi syömään sinkkiä. Pah, sanoin minä.

Kulunut talvi oli mitä oli: atoopikon painajainen pakkasineen ja kuivine ilmoineen. Olin taas kaameassa kunnossa. Aloitin sinkin ja loppu talvi meni niin hyvin, etten muista koskaan. Kokeile edes.

Mitä voi ei?? Miksi homeopatiaa ei voisi kokeilla?? Tarpeeksi kun on saanut allergioiden ja oireiden ja itkujen kanssa elää niin on valmis antamaan melkeenpä sielunsa että laps vois hyvin.

Mun homeopaatti on hoitanut mun tytön vatsaa ja seuraavaksi ehdotti että alettais hoitamaan mun allergioita, niitä myös kymmeniä. Joten ainakin voi yrittää. :)

Alkuperäinen kirjoittaja :

No tulepa tänne katsomaan lasta ja keksi jotain parempaa.. Sinusta olikin iso apu.

Joo, ei tarvitse. On näiden omien allergioiden, atopian ja astman kanssa ihan tarpeeksi hommaa. Juuri siksi homeopatiaa en ensimmäiseksi lähtisi kokeilemaan, jos noin laajoista allergioista on kyse.

Kysy sieltä liitosta neuvoja ja tukea. Hakeudu allergiapalstoille, niitä on. Sieltä saa myös hyvin tukea vaikeissa tilanteissa, neuvoja.

Meillä on lapsella allergia kaikille kotimaisille viljoille, riisille, maidolle, soijalle, äyriäisille, pippureille, paprikalle, pähkinöille, banaanille, sitrushedelmille, kiiville, useille marjoille jne... että kivasti menee mutta menköön!

Mulla on just päinvastainen kokemus homeopatiasta kuin toisella vieraalla: Ei auttanut atopiaani yhtään. Sen sijaan kunnon kortisonikuurit olivat mulle pelastus. Kun kerran sain kunnon kuurilla ihoni paremmaksi, ei se enää mennyt niin helposti huonoon kuntoon. Muutamassa vuodessa pääsin tilanteeseen, jossa en ole käyttänyt enää kortisonia kertaakaan vuoteen.

Alkuperäinen kirjoittaja tillukas:
Liki kolmekymmentä talve raavin itseäni. Vuosi sitten apteekkari suositteli rasvan lisäksi syömään sinkkiä. Pah, sanoin minä.

Kulunut talvi oli mitä oli: atoopikon painajainen pakkasineen ja kuivine ilmoineen. Olin taas kaameassa kunnossa. Aloitin sinkin ja loppu talvi meni niin hyvin, etten muista koskaan. Kokeile edes.

Sinkkiä ja helokkikapseleita. Niillä me päästiin 4-vuotiaan atopiasta.

kannattaa ihmeessä harkita kääntymistä esim. homeopaatin puoleen. itselläni on lapsena ollut vaikea atopia, joka puhkesi uudestaan aikuisena. onneksi olin viisaampi kuin äitini, joka voiteli minut kortisonilla päästä varpaisiin. jännä juttu miten nuo lääkkeet vain pahentavat tilannetta, kertyvät elimistöön ja aiheuttavat riippuvuutta. olen aikuisena hoitanut itseäni ravinnolla, homeopatialla ja akupunktiolla. alkuvaiheessa vuosiksi kehoon varastoitunut kortisoni märki ulos (voin kertoa että lääkkeen haju tunti kilometrin päähän...) ja vähän ajan päästä kehon puhdistuttua paraneminen lähti käyntiin. olen jo vuosia ollut täysin oireeton ja iho hehkuu :)

Hei En minäkään enää pariin vuoteen ole antanut kortisonikuureja, kun ei niistä ole mitään hyötyä. Elidel on pahimpaan aikaan toiminut, mutta se ei olekaan kortisoni :) Ja valohoito, mutta siitä on hyötyä kuukausi tai kaksi. Meillä nuo ruokavaliot eivät oikein toimi, sillä en voi karsia kovin paljon kasvavalta lapselta, mutta mitenköhän akupunktio ja homeopatia, toimiikohan lapsellekin?

Kiva kuulla tällaisiakin selviytymistarinoita :)

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Mitä voi ei?? Miksi homeopatiaa ei voisi kokeilla?? Tarpeeksi kun on saanut allergioiden ja oireiden ja itkujen kanssa elää niin on valmis antamaan melkeenpä sielunsa että laps vois hyvin.

Mun homeopaatti on hoitanut mun tytön vatsaa ja seuraavaksi ehdotti että alettais hoitamaan mun allergioita, niitä myös kymmeniä. Joten ainakin voi yrittää. :)

Joo, sielunsa voisi varmasti monikin antaa mutta esimerkiksi viljoja ei antaisi ruokavaliosta pois kuten apkin totesi.

Jaksamista ja halaukset. Varmasti on raskasta. Itselläni on ollut aikuisena pahat ihottumat ja jo sekin on rankkaa, varmasti vielä rankempaa on, kun ne ovat lapsella sekä kun lisäksi on astmakin ja monet allergiat kiusana.

Jos et ole vielä sitä tehnyt, niin yritä löytää vertaistukea. Allergialiitosta voisi löytyä. Entä oletteko päässeet sopeutumisvalmennuskursseille? Sekä onhan teillä pysyvä hoitosuhde kunnon lääkäriin?

Olemme muuttaneet pariin otteeseen, joten kunnon pysyvää hoitosuhdetta ei ole. Enkä ole kuullutkaan sopeutumisvalmennuksesta.. Lääkäriltä saa lähinnä rasvareseptejä ja pef-seurantaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja tillukas:

Kiitos :) Meillä on kesä ja kevät sitä pahinta aikaa.

Yhteistyössä