Olen niin vihainen lapselle, miksi hänen pitää olla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ob
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ob

Vieras
tuollainen tomppeli?

Olimme tänään uimarannalla ja lapsi ui ihan nätisti toisten lasten kanssa. Kunnes sitten otti laiturilla olevat jonkun toisen lapsen ämpärin ja lapion - nakaten ne kaislikkoon.

Sitten tuon toisen lapsen mukana oleva tätihenkilö yritti jollakin risulla onkia lapiota pois kaislikosta - tuloksetta. Ämpäri onneksi oli laiturin lähellä vedessä ja sen täti sai ongittua ylös

Yritin sitten lasta houkutella pois vedestä hakemaan heittämäänsä lapiota kaislikosta pois, tuloksetta.

No meni sitten aikaa niin paljon, että lapionsa menettänyt lapsi ja hänen mukanaansa oleva tätihenkilö poistuivat rannalta.

Silti vielä ennen lähtöä vein lapsen kädestä pitäen laiturille ja käskin hänen hakea lapion ylös kaislikosta. Lapsi rääkyi ja huusi kuin hyeena, että ei ei ei ei, minä en halua mennä kaislikkoon uimaan. Luovutin ja lähdettiin kanssa kotiin päin.

Kyllä sitten automatkalla kotiin lapsi sai kuulla kunniansa, haukuin hänet perinpohjin ja sanoin, että saa kyllä kotona kylmän suihkun niskaansa moisesta typeryydestä.

Niin sitten tapahtui kotona ja vielä kerran läksytin lapsen kunnolla.

Huomenna sitten on edessä uusi yritys ja silloin lapsen on pakko hakea lapio kaislikosta pois, halusi tai ei.

Tämän lisäksi rantapäivät ovat nyt ohitse muutamaksi päiväksi ja seuraavan kerran rannalle hän pääsee vasta perjantaina.

Mikset sinä hakenut lapiota kaislikosta, siis ihan lopuksi kun lapsi ei vaan yksinkertaisesti suotunut. Lapio olisi mennyt oikealle omistajalle, ja lapsi saanut silti torut.

Ei se lapio edes välttämättä ole siellä huomenna..

Muksut ovat yleensä kasvatuksen tulos. Toiset räsävillejä, toiset enkeleitä. Eli äidin ja isän valinnat vaikuttavat myös, eli ei tarvitse ihmetellä millainen tulevaisuuden toivo on siinääkin..

Kimalle84, pääsääntöisesti lapsi osaa olla kiltisti. En ymmärrä mistä hän moisen älyttömyyden tänään keksi. Ja vaikka lasta joudunkin torumaan kun hän toimii ei fiksusti, hän saa myös hellyyttä ja positiivisia huomioita, kun käyttäytyy kiltisti.

Minä olisin antanut sellaisen läksytyksen jos lapseni olisi viskannut jonkun lelut kaislikkoon. Sellaisen minkä se muistaa koko elämänsä. Ei se ole sallittua että lapsi viskaa muiden leluja veteen!

En ole tomppeli, mutta kun lapsi käyttäytyy ei fiksusti, hän tietää että siitä tulee rangaistus. Kun hän taasen käyttäytyy kiltisti ja tottelevaisesti, hän saa positiivista palautetta.

., olen juuri kanssasi samaa mieltä. Lapsen on opittava, että toisen leluja on käsiteltävä nätisti ja niitä ei kaislikkoon viskota.

No en voinut hakea niitä pois, kun ei ollut uimapukua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole tomppeli, mutta kun lapsi käyttäytyy ei fiksusti, hän tietää että siitä tulee rangaistus. Kun hän taasen käyttäytyy kiltisti ja tottelevaisesti, hän saa positiivista palautetta.

Periaate hyvä mutta lue kirjoituksesi uudestaan. Rangaistuksen toteutus oli ihan älyttömän huono. Lisäksi tuo toinen perhe jäi ilman lapiotaan.

Kylmä suihku lapsen rankaisukeinona on kielletty; siitä voidaan jopa sakottaa. Eli vaikka miten kasvatat, niin fyysinen kuritus on lailla kielletty. Onneksi.

v...vapaakasvatus, hyvä että olet samoilla linjoilla. Kun lapsi käyttäytyy ei fiksusti, niin siitä seuraa rangaistus.

juu ja sen huomaa nyky pennuista että on ei ymmärretä oikeaa ja väärää. ongelmia on tulossa ja paljon tulevasta nuorisosta. ethän sä nyt kuitenkaan hakannut sitä.. niin ei tuo nyt musta liikaa ollut.

vieras, no huomenna lapsi sitten hakee sen lapion kaislikosta pois.

Otetaanko siitä sitten sormenjäljet ja dna näytteet ja toimitetaan asianomistajille kunniaparaatissa.

Tuskimpa.

Ja jos minulla olisi muksu vahdittavana, eikä hän useista yrityksistä huolimatta hakisi lapiota, menisin vaikka vaatteet päällä sinne, ei siellä kovin syvää edes olisi voinut olla kun kerta olit omaa lastasi sinne patistamassa.

Höpön löpö moisesta laista. Minua on aikanaan risulla kintuille ripsauteltu ja en sitä pahana pidä. Jos ei lapsi muuten tottele, niin se laitetaan tottelemaan, vaikka pienellä kylmällä suihkulla.

Yhteistyössä