Ensinnäkin, vika tuskin on pelkästään miehessä, hyvin usein sitä huomaamattaan nalkuttaa ja syyllistää jne jne ja oravanpyörä on valmis, joten kannattaa ihan oikeasti vähän kuunnella itteensäkkin eikä vain osoitella toista.
Ja ei, miehellä ei ole oikeutta elää kuin hotellissa, mutta siihen taas ei auta kun se kuuluisa puhuminen.
Ja ihan rehellisesti, kun kaupassa käynti yms. on ollut sinulle jo aikasemmin vaikeaa, niin miten meinasit näistä tehtävistä suoriutua jos mies oikeasti ottaa ja lähtee?
Onko asiat oikeasti hankalia vai teetkö sä niistä vain hankalia koska olet tyytymätön elämääsi?
Viimeiseksi mainittuun sorrun hirvittävän usein itse joten tiedän kyllä kuinka asioista voidaan tekemällä tehdä hankalia..Mä huonoina aikoina löydän sellasen vikalistan miehestä ettei katsastusmieskään osais autosta niin paljon vikoja ettiä, sit mä ruokin omaa oloani nalkuttamalla, heittäytymällä marttyyriks.."kun sä et koskaan" "mä en ole sun kotiorjas" ja samalla teen hallaa koko parisuhteelle ja suljen silmät omilta virheiltäni, enhän minä niitä tee kun olen alistuva kodinhengetär, äiti ja vaimo..

Kas kummaa, isäntä suuttuu, mä suutun, haukutaan toisiamme, paukkuu ja rätisee ja yleensä tässä kohtaa mä lähen niiskuttaen pois..Sit mä olen vuorokauden poissa ja mietin asioita ja huomaan että no, onhan se toinen yrittänyt, sen mitä on osannut ja tajunnut (kyllä, miehillä on välillä myös ongelmia tilanteiden ja asioiden älyämisessä, että jotain tarttis kotona tehräkki..), sit soitellaan ja puhutaan, sovitaan..
Viimeisimmän tälläisen päätteeks sovittiin ihan pelisäännöt, asioita mitä kumpikin noudattaa ja näin ei pääse kumpikaan narisemaan.
Ja tällä ei ollut tarkoitus syyllistää sua vaan ihan oikeasti antaa vähän toisenlaista näkökulmaa asioihin, kun harvoin kukaan riitaa yksin saa aikaiseksi, siihen melkein aina tarvitaan kaksi mutta huomaako niitä omia mokia välttämättä itse just sillä hetkellä..
Ja kun niitä parisuhteen solmuja ei saa auki vain syyttelemällä toisia, vaan pitää opetella tunnustaa omat virheensä ja sanomaan että kyllä, nyt tein tai sanoin väärin.
On hyvä ottaa etäisyyttä ja kummankin miettiä omaa toimintaansa.