Olen raskaana ja tuntuu helkatin pahalta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vakkari nyt tosi harmaana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="äiti";24021704]No olipa tyhmää tehdä toinen lapsi. Eipä susta ehkä tosiaankaan ole 2 lapsen yh.ksi.[/QUOTE]

Ai että kun mies on känkkäränkkä niin on maailmanloppu tehdä lapsia? Jos tota mieltä oltais kaikki niin tyhmää oli meiltä kaikilta tehä yhtäkään lasta tänne maailmaan. Jos kriteeri on tosiaan tuo että miehen pitää olla täydellinen enkeli ja suhteen kuin amerikkalaisissa elokuvissa ennenkun "saa" tehdä lapsen.
Asiat ei aina mee niin kultasesti mut saa kai täällä silti lisääntyä. Tollasta voisit päästellä suustas niille narkkareille jotka vetää huumeita raskausaikanakin ja vieläpä luulevat selviytyvänsä lapsen kasvattamisesta. Siinä sitä vasta on tyhmää tehdä lasta.

[QUOTE="äiti";24021775]no tuskin se mies paskaksi yhtäkkiä muuttui.[/QUOTE]

No näinpä vain kävi kun raskaaksi tulin niin mies alko vittumaiseks...

että kun mies ei osaa omia likapyykkejän pyykkikoriin laittaa tai lautastaan koneeseen tai pyyhkiä kaatamiaan ruokia/kahvia tms. pois niin se on naisen syytä ja nainen on tässä se laiska :O

Ja edelleenki en ole missään kohti sanonu ettenkö voisi siivota kotona, mä olen raskaana mutta en ole mikään invalidi!
Edelleenki eikö teistä kuulu miehenki kotona jotain tehdä...

Käsittämätöntä porukkaa tällä palstalla

Alkuperäiselle, ja nimimerkille "Mä en ymärrä". Ensinnäkin otan osaa. Olen itse elänyt tuollaisessa liitossa, missä mies vaan piruili ja ilkeili ja silloin tällöin hakkasikin. (N. 3-6 kk:n välein). Itsetuntoni oli melkoisen nollassa, ja toisen lapsen ollessa tulossa yritin vain jaksaa kestää. Mulla ei ollut lähellä ketään kuka olis auttanut ja sukulaiset monen sadan kilsan päässä.
Lopulta yritin saada miestä lähtemään, mutta ei suostunut. Sitten lähdin itse lasten kanssa, kun tuttavani tsemppasi ja potki persuuseen. Kasvatti itsetuntoani jotenkin, ja sanoi että mä pärjään kyllä. Lähdin sitten lopulta, mutta liian myöhään lasten kanssa. Olivat jo kärsineet peruuttamattomia psyykkisiä vaurioita. Itseänihän mä siitä vain saan syyttää kun en tajunnut/osannut aiemmin lähteä.

Toivon, että sinä et jää odottamaan turhan kauan lastesi terveyden kustannuksella, varsinkin jos tilanne kotona ei rauhoitu.

Edelleenki mies ei ole töissä, on koulussa ja siellä ne päivät ei ole niin pitkiä ettei jaksas mitään kotona tehdä

No täällä ei ymmärretä, kun palstamammat näyttävät olevan kaikki itse hellan ja nyrkin välissä ja jakavat tätä elämänkatsomusta muillekin. Täällä näköjään naiset alistuu siihen että maha pystyssäkin on naisena hoidettavana kaikki kotityöt, olethan nainen ja olethan kotona.
Ei muutakun ruudullinen essu päälle ja pullaa pöytään naiset. Itseppä en moiseen alistu. Meillä osaa onneks mieskin tarttua imurin varteen, eikä ole mikään junttipää köriläs joka painaa vaan töitä ja tulee kotiin syömään ja piereskelemään (+sotkemaan.)
Jos täällä päivän aikana pesen pyykkiä, laitan pyykit kuivamaan, pesen astiat, imuroin ja pyyhin pölyjä niin kyllä mies "parka" varmaan töidensä jälkeen jaksaa laittaa likaiset astiansa astianpesukoneeseen ja auttaa minua kun laittelen ruokatarpeita takaisin jääkaappiin ja siivoan keittiötä. Kerran hän muuten TÖIDEN JÄLKEEN (oh my god!!) halusi pestä vessan.

• Tykkää
Reactions: misStar
Huh huh, muija vaan miettii mitä kylällä puhutaan jos eroaisitte. Lapsi-raukat joutuu kuuntelemaan teidän lapsellista tappelua! Asiat tärkeysjärjestykseen jumalauta!!

Alkuperäinen kirjoittaja mtäh;24021846:
jotenkin tuntuu, että nyt tässä vahvasti kuullaan vaan yksi näkemys...olisi mielenkiintoista kuulla miehen näkemys tilanteesta. Sun vastauksista päätellen säkään et ihan syytön tilanteeseen ole...parisuhteessa on aika 2 osapuolta.

Kuten jo aikasemmin sanoin niin en ole väittänyt itsekkään täydellinen olevani.
Jos sun pitää sanoa jostain asiasta tuhat kertaa eikä se siltikään tapahdu niin eikö ala yhtään ärsyttämään... Ja jos sen asian itse sitten teet ja sanot sen hoitaneese niin saat kuulla olevasi marttyyri...

Mikään ei käsittääkseni oikeita haukkumaan toista vielä lapsen kuullen vittumaiseks lehmäks, huutelemaan painu vittua tai vittuako se sulle kuuluu....
Onko se sun mielestä hyväksyttävää...

Huh huh, muija vaan miettii mitä kylällä puhutaan jos eroaisitte. Lapsi-raukat joutuu kuuntelemaan teidän lapsellista tappelua! Asiat tärkeysjärjestykseen jumalauta!!

sinäki aikasemmat kirjotukset ennen ku huutelet...

Onko täällä palstalla tänään harvinaisen paljon kouluja käymättömiä äitejä vai eikä vain osata lukea vai eikö se luetun ymmärtäminen vain suju...

[QUOTE="...";24021872]No täällä ei ymmärretä, kun palstamammat näyttävät olevan kaikki itse hellan ja nyrkin välissä ja jakavat tätä elämänkatsomusta muillekin. Täällä näköjään naiset alistuu siihen että maha pystyssäkin on naisena hoidettavana kaikki kotityöt, olethan nainen ja olethan kotona.
Ei muutakun ruudullinen essu päälle ja pullaa pöytään naiset. Itseppä en moiseen alistu. Meillä osaa onneks mieskin tarttua imurin varteen, eikä ole mikään junttipää köriläs joka painaa vaan töitä ja tulee kotiin syömään ja piereskelemään (+sotkemaan.)
Jos täällä päivän aikana pesen pyykkiä, laitan pyykit kuivamaan, pesen astiat, imuroin ja pyyhin pölyjä niin kyllä mies "parka" varmaan töidensä jälkeen jaksaa laittaa likaiset astiansa astianpesukoneeseen ja auttaa minua kun laittelen ruokatarpeita takaisin jääkaappiin ja siivoan keittiötä. Kerran hän muuten TÖIDEN JÄLKEEN (oh my god!!) halusi pestä vessan.[/QUOTE]

Peesaan... Kyllä se minunkin mielestä on outoa jos miehen ei tarvitse kotona mitään tehdä.
Ei kai sitä kukaan jaksa holhota toista jos toinen vaan istuu perseellään

Ap hyvä, jos miehes on masentunut, väsynyt ei se JAKSA innostua siivoamaan silloin kun sinä haluat. Ukko vittuilee sulle ja sinä nalkutat, komentelet ja nollaat hänen ratkaisujaan(=einekset). Se on ihan sama onko susta ja sadasta palstamammasta einekset paskaruokaa jos ne ukkos mielestä on ok. Jos ukkos on päivät työllisyyskurssilla, niin ehkä se ei oikeasti jaksa ruveta tekemään niitä asioita joita sinä haluat tehdä tai haluat sen tekevän. Mua ainakin vituttaa jos ukko päivän kotona oltuaan rupee mulle heti kun töistä palaan ni luettelemaan hommia. Saman tien tekee mieli kääntyä ovesta takaisin. Ukkos käyttäytyy paskamaisesti, mut et sinäkään välttämättä tilannetta paranna. Nalkuttaminen en yhtä lailla henkistä väkivaltaa ku vittuilukin. Jos sinä sanelet ukolles mitä sen pitäs tehdä , että teidän tilanne paranee niin tuskin tapahtuu. Ei kukko käskien laula. JOs ukkoas painaa masennus työttömyys, rahojen vähyys ym. niin tuskin se siitä hilpeemmäksi tulee nalkuttamalla. Onks se 750 euron kuntoilusysteemi auttanut ukkoas yhtään? Jos haluaa tilanteeseen parannusta on se aloitettava miettimällä miten itse voi toimia toisin...ei miten toisen pitäisi muuttua. Jos ei itse pysty muuttamaan omia toimintatapojaan, niin eipä sitä kannata toiseltakaan odottaa. Silloin sietämättömästä tilanteesta kannattaa lähteä pois.

Ap hyvä, jos miehes on masentunut, väsynyt ei se JAKSA innostua siivoamaan silloin kun sinä haluat. Ukko vittuilee sulle ja sinä nalkutat, komentelet ja nollaat hänen ratkaisujaan(=einekset). Se on ihan sama onko susta ja sadasta palstamammasta einekset paskaruokaa jos ne ukkos mielestä on ok. Jos ukkos on päivät työllisyyskurssilla, niin ehkä se ei oikeasti jaksa ruveta tekemään niitä asioita joita sinä haluat tehdä tai haluat sen tekevän. Mua ainakin vituttaa jos ukko päivän kotona oltuaan rupee mulle heti kun töistä palaan ni luettelemaan hommia. Saman tien tekee mieli kääntyä ovesta takaisin. Ukkos käyttäytyy paskamaisesti, mut et sinäkään välttämättä tilannetta paranna. Nalkuttaminen en yhtä lailla henkistä väkivaltaa ku vittuilukin. Jos sinä sanelet ukolles mitä sen pitäs tehdä , että teidän tilanne paranee niin tuskin tapahtuu. Ei kukko käskien laula. JOs ukkoas painaa masennus työttömyys, rahojen vähyys ym. niin tuskin se siitä hilpeemmäksi tulee nalkuttamalla. Onks se 750 euron kuntoilusysteemi auttanut ukkoas yhtään? Jos haluaa tilanteeseen parannusta on se aloitettava miettimällä miten itse voi toimia toisin...ei miten toisen pitäisi muuttua. Jos ei itse pysty muuttamaan omia toimintatapojaan, niin eipä sitä kannata toiseltakaan odottaa. Silloin sietämättömästä tilanteesta kannattaa lähteä pois.

Mikä ihmeen kuntoilusysteemi? Se 750e on menny täyteen turhuuteen joten rahapula tuota tuskin ahistaa kun on vara tuhlata noin.
En mäkään toki täydellinen ole. Mutta jos sillä riittää virtaa tälläisiin täysin itsekkäisiin asioihin niin ei sillä kovin vinksallaan voi lääkitys olla.

tulla kun se paska tässä olenki yllättäen minä. Toki en ole täydellinen mutta olen kuule tarpeeksi antanu aikaa tehdä jotain asioista mistä on ollu puhe. Ja kun se ei tapahdu ja teen sen lopulta itse ja saan sitten kuulla tätä vittuilua niin onpa hyvä mieli

Ensinnäkin, vika tuskin on pelkästään miehessä, hyvin usein sitä huomaamattaan nalkuttaa ja syyllistää jne jne ja oravanpyörä on valmis, joten kannattaa ihan oikeasti vähän kuunnella itteensäkkin eikä vain osoitella toista.

Ja ei, miehellä ei ole oikeutta elää kuin hotellissa, mutta siihen taas ei auta kun se kuuluisa puhuminen.

Ja ihan rehellisesti, kun kaupassa käynti yms. on ollut sinulle jo aikasemmin vaikeaa, niin miten meinasit näistä tehtävistä suoriutua jos mies oikeasti ottaa ja lähtee?

Onko asiat oikeasti hankalia vai teetkö sä niistä vain hankalia koska olet tyytymätön elämääsi?

Viimeiseksi mainittuun sorrun hirvittävän usein itse joten tiedän kyllä kuinka asioista voidaan tekemällä tehdä hankalia..Mä huonoina aikoina löydän sellasen vikalistan miehestä ettei katsastusmieskään osais autosta niin paljon vikoja ettiä, sit mä ruokin omaa oloani nalkuttamalla, heittäytymällä marttyyriks.."kun sä et koskaan" "mä en ole sun kotiorjas" ja samalla teen hallaa koko parisuhteelle ja suljen silmät omilta virheiltäni, enhän minä niitä tee kun olen alistuva kodinhengetär, äiti ja vaimo.. :rolleyes: Kas kummaa, isäntä suuttuu, mä suutun, haukutaan toisiamme, paukkuu ja rätisee ja yleensä tässä kohtaa mä lähen niiskuttaen pois..Sit mä olen vuorokauden poissa ja mietin asioita ja huomaan että no, onhan se toinen yrittänyt, sen mitä on osannut ja tajunnut (kyllä, miehillä on välillä myös ongelmia tilanteiden ja asioiden älyämisessä, että jotain tarttis kotona tehräkki..), sit soitellaan ja puhutaan, sovitaan..

Viimeisimmän tälläisen päätteeks sovittiin ihan pelisäännöt, asioita mitä kumpikin noudattaa ja näin ei pääse kumpikaan narisemaan.

Ja tällä ei ollut tarkoitus syyllistää sua vaan ihan oikeasti antaa vähän toisenlaista näkökulmaa asioihin, kun harvoin kukaan riitaa yksin saa aikaiseksi, siihen melkein aina tarvitaan kaksi mutta huomaako niitä omia mokia välttämättä itse just sillä hetkellä..
Ja kun niitä parisuhteen solmuja ei saa auki vain syyttelemällä toisia, vaan pitää opetella tunnustaa omat virheensä ja sanomaan että kyllä, nyt tein tai sanoin väärin.

On hyvä ottaa etäisyyttä ja kummankin miettiä omaa toimintaansa.

Viimeksi muokattu:
"nyt sinä lellitty räkänokka lopetat sen vittuilun ja räkyttämisen tai saat lähteä äkkäilemään johonki mukavaan yksiöön, rumaa kun mies soittaa suutaan kun pahansuovat akat, mieti vähän mitä suustas päästät saakelin hermoheikko. hermonhallintakurssillekko sut on passitettava? pahempi känkkäränkkä kun murrosikäset kakarat!!"

Ahhahhaha, ei hyvää päivää näitä palstamammoja.

Luin koko ketjun läpi ja joka toinen "no mitä sen sun ukon pitäs tehä, sehän on TÖISSÄ", vaikka ap. sanoi monta kertaa, että mies ei ole töissä.

"Ootko niin masentunut ettet voi käydä kaupassa??" Mies ajaa kaupan ohi, hohhoijakkaa, totta kai se on se joka useimmiten sielä kaupassa käy.

Ja muutenkin ihme naishormonien sumentamaa "Ooh, mies on jumala, naisen tulee siivota, pyykätä ja herranjestas pyyhkiä ukon perse koska eihän se nyt KÄY että minä siitä nalkuttaisin, että mies ei tee MITÄÄN."

Hankkikaa selkäranka ihmiset.

[QUOTE="äiti";24021704]No olipa tyhmää tehdä toinen lapsi. Eipä susta ehkä tosiaankaan ole 2 lapsen yh.ksi.[/QUOTE]

Eikä susta tosiaan taida olla muuta kuin valittamaan ja voivottelemaan.
Ikinä kuullut sanonnasta että turha itkeä kun maito on jo kaatunut, ketä tuo sinun kommenttisi palveli?

Kenestä tahansa normaalista vanhemmasta on yksinhuoltajaksi, nyt ap ehdottomasti vähintäänkin muutatte erillenne jo ihan lasten takia!
Vaikka sinua pelottaisi ja ottaisi päähän olla yksinhuoltaja, KUKA TAHANSA siihen kykenee jos on muutenkin kykenevä huolehtimaan lapsistaan.
Kannat oikeasti vastuusi etkä laita lapsiasi kärsimään omasta saamattomuudestasi.
Tottakai kannattaa ensin yrittää saada suhdetta toimimaan ottamalla välimatkaa ja asumalla erillään, mutta jos se ei toimi, päästä irti ja jatka elämääsi äläkä AINAKAAN palaa takaisin tuohon paskaan tai anna tilanteen jatkua tuollaisena!

[QUOTE="vieras";24022192]
Ja muutenkin ihme naishormonien sumentamaa "Ooh, mies on jumala, naisen tulee siivota, pyykätä ja herranjestas pyyhkiä ukon perse koska eihän se nyt KÄY että minä siitä nalkuttaisin, että mies ei tee MITÄÄN."

Hankkikaa selkäranka ihmiset.[/QUOTE]

Mitä hemmettiä se nalkuttaminen siihen tilanteeseen auttaa?

Opetelkaa ihmiset PUHUMAAN.

Mikä ihmeen kuntoilusysteemi? Se 750e on menny täyteen turhuuteen joten rahapula tuota tuskin ahistaa kun on vara tuhlata noin.
En mäkään toki täydellinen ole. Mutta jos sillä riittää virtaa tälläisiin täysin itsekkäisiin asioihin niin ei sillä kovin vinksallaan voi lääkitys olla.

Ai sä et sit ollukkaan sama ku toisessa ketjussa. Mut masennukseen kuuluu itsekkyys ja voimattomuus/kyvyttömyys ottaa toisia huomioon. Et ei tuo sen suhteen oo ristiriitasta. Mut joku sun ukkoas riepoo kun sen käytös on muuttunut radikaalisti. Ei ihminen huvikseen rupee yhenäkin paskapääksi. Ihan hyvin voi olla esmes mennyt masennus huonompaan suuntaan tai lääkitys ei riitä tai jotain. Tai sit pelkää jotain. Piru noista miehistä ota selvää, ne ei tuppaa kertomaan "et mua hävettää kun en pysty tarjoomaan perheelleni parempaa", " mua pelottaa, että ....", "mua ahistaa, kun...". Voithan yrittää kysyä ukoltas, että miks se pulttaa kun sä vähän jäkätät jostain asiasta. Et mikä sussa ärsyttää miestä ja jos se ärtymyksen syy ei oo sussa niin vitussako se sit on...

Mitä hemmettiä se nalkuttaminen siihen tilanteeseen auttaa?

Opetelkaa ihmiset PUHUMAAN.

Maira, minä ymmärrän ap:ta sinänsä, että jotkut miehet nyt vain ovat sellaisia, että vaikka heidän kanssaan puhuisi, puhuisi ja puhuisi, se puhuttu unohtuu sen siliän tien. Jos tuon jälkeen ei sano asioista useamman kerran (=nalkutus miehen mielestä), on tulos puhdas nolla. Tuskin ne akatkaan nalkutuksen ilosta nalkuttaa.

Ap:n mies ei ole töissä.
Ap:n mies opiskelee lyhyitä päiviä.
Ap:n mies ajaa päivittäin kaupan ohi.
Ap:n mies saa enemmän rahaa.
Ap tekee kotityöt, siivoaa jne.
Ap toivoo miehen osallistuvan ns.isompiin projekteihin kuten kaappien siivous tai katsoisi omaa lastansa sillä välin että ap saa tehdä kotitöitä rauhassa.
Ap:n mies ei osallistu kotitöihin paitsi sohvalla makaamalla.
Ap:llä on yksi auto.
Ap:n mies vittuilee hänelle, muutos on tapahtunut toisen raskauden aikana.
Ap:n mies käyttäytyy kuin huonosti kasvatettu teini, puheensa ja käytöksensä puolesta.
Ap:n mies tekee "tahallaan" kiusaa esim. ei tuo kauppalapussa olevia tuotteita, laittaa kotih.huoneen oven lukkoon vaikka tietää ettei ap saa sitä auki ym.
Ap on yrittänyt puhua miehelle.
Ap haluaa mieheltään toista kunnioittavaa käytöstä ja yhteiseen arkeen osallistumista.
Ap on pakannut miehen laukut ovelle odottamaan.

Nämä selvisi yhdellä lukukerralla. Helppoa jos sen osaa.