Olen raskaana ja tuntuu helkatin pahalta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vakkari nyt tosi harmaana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kuulostaa kamalalta! kysy siltä haluaako se edes koittaa pelastaa suhdetta, jos haluaa niin menette perheneuvolaan keskusteleen. jos vastaus on ei. niin sitten ei ole mitään muuta ratkasua kun erota.
et sä eikä sun lapset voi elää' tuollaisessa ilmapiirissä. mulle tuli tosi paha mieli sun puolesta kun luin tuota,ei kukaan ansaitse tuollaista.

Helvetin pahalta tää tuntuukin... :( Meillä ei ole tommosia perheneuvoloita :(

sain sun tekstistä sellasen kuvan,että sä ikään kuin pyytelet anteeksi olemassa oloasi ja tavallaan oikeutat miehesi kohtelemaan sua noin..se,että asutte pienellä paikkakunnalla ja ei ole sukulaisia tai paikkaa minne mennä,on vain tekosyitä..kuka tahansa voi muuttaa pois,jos elo puolison kanssa ei ole sitä,mitä sen kuuluisi olla..elä omaa elämääsi itseäsi älä miestäsi varten!
lähteminen voi vaikuttaa vaikealta,varsinkin jos on ajautunut siihen tilaan että on riippuvainen miehestään..

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
Vauvan pitäs syntyä vasta syksyllä ja muuten kyllä olen voinu hyvin, niinkuin esikoistakin oottaessa on tämäkin raskaus ollu helppo.

Pitäs vissiin takavarikoida ukon pankkikortti ja sanoa et mä hoidan sitten kaupassa käynnit jos hän ei osaa sieltä oikeeta ruokaa tuoda...
Mies kyllä myös välissä laittaa ruokaa mutta kun mä olen kotona pojan kanssa niin musta se on ihan normaalia et mä päivällä teen ruuan...

Meillä on kyllä miehellä diagnosoitu masennus 1½vuotta sitten mut sillä on lääkitys siihen enkä usko et tää sen käytös nyt ihan sen piikkiinkään menee enää...

Mulla kyllä olis silleen just virtaa et haluaisin et siivottas esim täällä kotona perusteellisesti kaapit turhista tavaroista ennen vauvan tuloa yms. Mut hankala kaikkee tommosia yksin tehä ja olis kiva jos sais miestäki niihin osallistumaan... Mut aina jotain tekosyitä.

sain sun tekstistä sellasen kuvan,että sä ikään kuin pyytelet anteeksi olemassa oloasi ja tavallaan oikeutat miehesi kohtelemaan sua noin..se,että asutte pienellä paikkakunnalla ja ei ole sukulaisia tai paikkaa minne mennä,on vain tekosyitä..kuka tahansa voi muuttaa pois,jos elo puolison kanssa ei ole sitä,mitä sen kuuluisi olla..elä omaa elämääsi itseäsi älä miestäsi varten!
lähteminen voi vaikuttaa vaikealta,varsinkin jos on ajautunut siihen tilaan että on riippuvainen miehestään..

Suoraan sanottuna rahallisesti tulis helkatin vaikeeta jos lähtisin ja sanon kyllä suoraan ettei musta olis yksinhuoltajaks :ashamed: Pitää nostaa hattua niille yh:lle jotka kantaa sen vastuun arjesta aina yksin !

Suoraan sanottuna rahallisesti tulis helkatin vaikeeta jos lähtisin ja sanon kyllä suoraan ettei musta olis yksinhuoltajaks :ashamed: Pitää nostaa hattua niille yh:lle jotka kantaa sen vastuun arjesta aina yksin !

Eli lasten on sitten parempi elää nykyisessä tilanteessa ja oppia teiltä vanhemmilta tuollaista käytöstä ja tuollainen parisuhdemalli?

• Tykkää
Ellet nyt puutu miehen käytökseen, muuttuu vain pahemmaksi. Ja jos on tosiaan tota mieltä, että lapsi on ainut syy enää olla saman katon alla niin ei kun hynttyyt erilleen vaan. Lasten on paljon parempi elää jos vanhemmat on eronneet kuin että ovat hampaat irvessä yhdessä ja aukovat toisilleen turpaa. Muiden mielipiteitä on turha miettiä.

Jos mies on muuttunut tuollaiseksi nyt ykskaks niin sitten epäilisin jo että on jotain sutinaa jonkun kanssa. Usein äkillinen muutos johtuu siitä ja tahallaan hakee riidan aiheita kotona jotta saisi oikeutuksen käytökselleen. Ei välttämättä, mutta älä ole liian sinisilmäinen.

• Tykkää

sä kyllä olet oikeutettu saamaan tukia,mikäli et ole työssäkäyvä..tuo raha on aika huono peruste jäädä liittoon,jossa sua kohdellaan miten sattuu..ellet sitten ole tottunut käyttämään rahaa tuhansia viikossa/kuukaudessa ja et mitenkään tule toimeen vähemmällä..

• Tykkää

Mutta sustako on sitten nöyryytettäväksi ja henkisen väkivallan uhriksi?! Yhdessä lapsesi ja kohta kahden kanssa? Käytännössähän sä silloin olisit kuitenkin se yh....

Napakan keskustelun paikka. Teidän on saatava toimiva keskusteluyhteys aikaiseksi ja kerrottava, mitä haluatte toisiltanne ja suhteeltanne. Ajatuksenlukijoita ette ole kumpikaan. Ja keskustella pitäs pystyä muutoinkin, kuin vain syytelevään sävyyn... Pienellä paikkakunnalla asuminen ei ole este esim. perheneuvolapalveluille, yleensä paikkakunnan neuvolasta ohjataan sen lähellä sijaitsevan kaupungin perheneuvolaan,kun tilanne vaatii sitä - kannattaa mainita kotitilanteesta siis neuvolakäynnillä. Ja - se on yks ja hailee, mitä pienen paikkakunnan väki ajattelee, mitä teillä tapahtuu - ethän sinä käsittääkseni kenenkään toisen puolesta elä vaan ainoastaan itsesi (ja nyt myös syntymättömän lapsesi) puolesta. Mitä sinä itse tahdot elämällesi? Onko tämä sitä mitä haluat?

Voimia, sitä sinä tarvitset..:hug:...ja uskoa itsesi!

• Tykkää
Mä olen saan sen kotihoidontuen, syksyllä sitten enemmän ku äitiysloma alkaa.
Mies meillä ei ole töissä, opiskelee päivärahalla...

Mä taijan pakata sen kamat kassiin ja sanoa et hommaa jostain vähäks aikaa ittellessä majapaikan.
Menkööt vaikka veljensä nurkkiin vähäks aikaa ja miettikööt miten puhuu mulle. Ja miten käyttäytyy lapsen kuullen.

Jos mies valittaa että nalkatutat, millä tyylillä sitten puhut hänelle? Mainitsit jo tuolla aiemmin että kauppalistaa kertoessasi painotat ettei tuo einespaskaa, mitä jos miehesi haluaa itse syödä sitä? Mitä jos sitten lähdette yhdessä kauppaan hakemaan kamppeet? Sama se vaikka mies olisi voinut hoitaa ne ruokaostokset kotimatkallakin.

Ja mistä kaikesta valitat hänelle? Oletko kysynyt miksei tee kuten haluat vai onko hänellä jotain tapoja mitä itse haluaisi toteuttaa?

Mikset jaksa itse siivota kaappeja? Mitä sitten teet kotona päivät kun mies on töissä? Miksi hänen pitäisi töiden jälkeen lähteä erilasiin projekteihin mitä kehittelet? Teetkö itse mitään mitä mies pyytää?

Tarkoitukseni ei ole syyllistää tai aiheuttaa pahaa oloa, mutta tässä oli vain sun näkemyksesi teidän arjesta ja siitä miten haluaisit asioiden hoituvan. Mutta miten mies haluaisi pyörittää sitä arkea?

• Tykkää
ajauduttu tähän jamaan...?

Mä aina vannoin et en anna omien lasteni kärsiä vanhempin tappelusta. Ja oon aina ajatellu et lapsille on parempi jos vanhemmat eroo kuin et joutuvat kuuntelemaan tappelua...

Mulla omat vanhemmat on edelleen yhdessä mut pienenä aina ajateltiin ja puhuttiinki siitä kuinka olis ollu parempi mulle ja mun sisaruksille jos ne olis eronnu...
Ja nyt teen ihan samaa.
Sinnekkään en voi mennä. Oon kyllä väleissä omien vanhempieni kanssa mut sitä niitten tappelua en jaksa kuunnella ja isä meillä on semmonen et käyttää toisten "heikkoa" tilannetta hyväkseen tarpeen tullen... Saisin kuulla myöhemmin jos sinne evakkoon menisin

Anteeks mun mun on ihan hirveen vaikee antaa sympatiaa jos mikään mitä tarjoaa vaihtoehdoksi ei käy..Se on joko tai, joko sitä elää kitkuttaa siinä mitä nyt on, mutta ei myöskään valita koska itse on osansa valinnut tai vaihtoehtoisesti nielee ylpeytensä ja tunnustaa että nyt tää homma ei toimi ja alkaa tekee asioille jotain, menee "evakkoon" mahdollisista jälkipuheista huolimatta ja koittaa setviä asiaa miehen kanssa tms.

Voivottelu ja säälittelu ei auta ketään eikä tuo tilanne tee hyvää kenellekkään.

kamala tilanne enkä itse kyllä jäisi hetkeksikään tuommoseen :( ihan hyvä on varmaan teidän molempien ottaa nyt etäisyyttä jos kerta mies tuollain oirehtii. ehkä hän ei sittenkään masentuneena kestä opiskelua? tai sitten häntä kaduttaa toisen lapsen "hankkiminen" eikä osaa sitä sulle mitenkään sanoa.

ja sitäpaitsi, jos on masennusta niin silloin VIIMEISTÄÄN pitäis kiinnittää huomio ruokavalioon eikä mättää mitään einespaskaa suusta alas joka sitä masennusta vielä ruokkii kun aivot jää vaille oikeita ravintoaineita.

voi tekispä joku tutkimuksen siittä miten paljon einesruoka ja lisäainepaskamömmöt on suoraan verrannollisia masennukseen! tai, ehkäpä siitä onkin jo tehty tutkimus mutta lääkefirman hallitusten auliaalla avustuksella maksaa ne tutkijat hiljasiksi...

Että mua ottaa päähän nää kysymykset "miksi hankitte lapsen tuollaseen suhteeseen?" Kuulkas ihmiset kun se elämä ei aina menekkään niin hienosti kun ensin luullaan. Kaikki voi olla ihan hyvin kun tehdään lasta ja saadaan positiivinen testi, mutta sen jälkeen asiat voikin kääntyä päälaelleen. Eikä minulla ainakaan sellasenKAAN takia ole sydäntä tehdä aborttia kun homma menikin reisille.

Ap:lle, että täällä meillä on vähän samanlainen tilanne.. mutta se täytyy sanoa että mies ei kuitenkaan ole mulle noin veemäinen ja ilkeä! Silti olen monesti miettinyt sujuisiko kaikki paremmin yksin. Saisin elää tätä (ENSIMMÄISTÄ vieläpä) raskauttanu rauhassa ja kenties onnellisena, ei tarvitsisi jatkuvasti tapella. Eikä tarvitsisi niin kovin järkyttyä miehen tempuista aina. Ei olis ketään jonka takia loukkaantua ja järkyttyä.

Mies on tehnyt pari todella kiperän loukkaavaa asiaa tämän aikana ja sen jälkeen kaikki onkin mennyt päin persettä. Eli mieshän ei täällä kiukuttele vaan pyytelee anteeksi. Mutta silti se sama meno tuntuu jatkuvan, jää aina kiinni ihmeellisistä asioista ja tekee asioita jotka tietää minua loukkaavan.
Minä en kyllä usko mitään tekoanteeksipyytelyjä, teot merkkaa eikä sanat. Sempä vuoksi koko luottamus on mennyttä ja kaikki on välillä hujan hajan!

Jos mies valittaa että nalkatutat, millä tyylillä sitten puhut hänelle? Mainitsit jo tuolla aiemmin että kauppalistaa kertoessasi painotat ettei tuo einespaskaa, mitä jos miehesi haluaa itse syödä sitä? Mitä jos sitten lähdette yhdessä kauppaan hakemaan kamppeet? Sama se vaikka mies olisi voinut hoitaa ne ruokaostokset kotimatkallakin.

Ja mistä kaikesta valitat hänelle? Oletko kysynyt miksei tee kuten haluat vai onko hänellä jotain tapoja mitä itse haluaisi toteuttaa?

Mikset jaksa itse siivota kaappeja? Mitä sitten teet kotona päivät kun mies on töissä? Miksi hänen pitäisi töiden jälkeen lähteä erilasiin projekteihin mitä kehittelet? Teetkö itse mitään mitä mies pyytää?

Tarkoitukseni ei ole syyllistää tai aiheuttaa pahaa oloa, mutta tässä oli vain sun näkemyksesi teidän arjesta ja siitä miten haluaisit asioiden hoituvan. Mutta miten mies haluaisi pyörittää sitä arkea?

Mies ei lähde mun kanssa kauppaan.

Siis en mä silleen muuten valita ku esim. just jostain siivoamisesta ku ei ikinä siivoa omia jälkiään. Tai ku meillä oikeesti on pakko koiranki takia imuroija miltei joka päivä ja muutenki pitäs luututa kerran viikossa että pysys paikat siistinä.

Mies ei ole töissä.

Kyllähän mä itekki niitä voisin siivota mut musta on ihan kohtuullista et mieski osallistus eikä vaan makais sohvalla. Tai kattos edes lapsen perään ku mä niitä siivoan, mut sitten jos niin teen niin saan kuulla olevani marttyyri ja "Miks vitussa niitä nyt pitää alkaa siivoomaan ku hän ei nyt jaksa plaa plaa"

jahas, en osaa siis edes kirjottaa oikein... eli siis auliilla avustuksella, ei auliaalla...

ap, ei sulla ole ketään kaveria kenen luo mennä? ketään muuta sukulaista? isovanhempia? jos et voi mennä vanhempies luo. totuushan on että teillä on aikamoinen jännite siellä kotona nyt johtuen jostain asiasta mikä ei tässä käy selville eikä välttämättä ole selvää edes sulle itselleen, ja se kiree tilanne pitäis nyt laukasta jollain lailla. joko mies lähtee vähäks aikaa pois tai sitten sinä.

mutta jos mies lähtee niin miten te sitten pärjäätte jos korvessa asutte?

Hmmm.... taidan tunnistaa sut, siis palstalta vaan. Ei sillä muuten väliä, mut tuli mieleen et olet kai aika nuori & sulla ei kauheesti ollut kodin ulkopuolista elämää? Auttaisko se että hankkisit sellaista? Ja jos suhde ei parane niin kannattaa lähetä ajoissa, vuosien kuluessa se on vielä vaikeampaa.

miks kaikkki neuvoo häipymään? miksi äidin lapsen kanssa pitäs lähteä kodista pois, eiköhän se oo ton idiootti miehen aika lähteä! sanot sille ettet haluu tollasen miehen kanssa lapsia kasvattaa ja jos ei aio muuttua niin pakkaa kamat ja lähtee, tuohan on nimittäin aivan selvää henkistä väkivaltaa mitä kenekään ei tarvi kestää!!