Olen raskaana ja tuntuu helkatin pahalta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vakkari nyt tosi harmaana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joko ap:n mies tuli kotiin? Miten reagoi kun olit pakannut laukut?

Voimia vaikeaan tilanteeseen. En oikein osaa mitenkään neuvoa sinua, ja tuntuu et tosiaan voisitte vähän aikaa miettiä asioita erillään. Miehet on tosiaan siittä kummallisia et sulkevat aikapaljon asioita sisälleen, eivätkä kerro mikä mättää. Meillä tuommoinen tilanne johti kerran täydelliseen eroom, mut sit kuiten palattiin myöhemmin vielä yhteen ja nyt ollaan naimisissa ja 2 lasta..Asiat nykyään on paremmin jokseenkin, mut ainahan parannettavaa löytyy ; )

Joo kuule ei muakaan pahemmin pelota mikään vuokra-asunto, mut eniten inhottas just heittäytyä sellaseks että ei saa ees ovea auki ilman miestä. Meikäläinen on myös raskaana ja käy päivän aikaan kävellen mielellään kaupassa kun mies on töissä, no meillä onki kaupat kyllä lähellä että se etu tässä on.

Ei pelottas yhtään potkasta vaikka koko ovea sisään, kerta ei lukot aukee normaaleilla ihmisvoimilla. Oon mä tänkin kämpän "pistäny remonttiin" miehen yhen homman takia... kurkkupurkit lyön puukolla auki enkä täällä itke kuinka en tätäkään saa auki. Mieskin kunnioittaa eikä hypi silmille kun näkee että pärjäisin vaikka itsekseni, en ole riippuvainen hänen miesvoimistaan. En ole mikään kersantti karoliina, heiveröinen nainen olen mutta joku itsekunnioitus se on tässäkin taskuvenuksessa.

Ensinnäkin mies kävi toisen lapsen raskausaikana kaupassa, siksikin että mä en itse voinut käydä, kun ois pitänyt olla oksennuspussi mukana. Kaupan hajut ensinnäkin oksetti ja kuvotti ja toisekseen, meilläkin on miehellä parempi palkka kuin minulla, joten hän hoiti tuon ruokapuolen ja laitoin tekstareita puhelimeen, että mitä pitäisi tuoda.

MIEHET kuvittelevat, että vaimoilla/vaimokkeilla on hyvin aikaa koko päivä siivota, puunata ja pestä pyykkiä ja tehdä se ruokakin valmiiksi määrättyyn kellonaikaan, kun kerran ovat VAIN kotona. Mutta, nuo hommat jää vähemmälle huomiolle ainakin itselläni, jos lapset ovat kipeitä ja huomion tarpeessa.

Meillä mies kuvittelee, että jos kerron, että mulla on jotain kipuja, niin että keksin ne! :( Muutaman viikon on selkävaivat olleet sen verran pahat, että on tullut sanottua, jos särkee. Sain kommentin, että keksin vain kivut. Nyt nieleskelee sanojaa, kun mulla on molemmat kädet alkaneet puutua ja edessä luultavimmin lääkärireissu...

Ymmärrän hyvin nuo kettuilut, miltä ne alkuperäisestä tuntuu. Itsekin saan kuulla vähän väliä samanmoista. Viimeksi sain kuulla kanssa, että en ole hyvä äiti... Enhän minä, joka hoidan kodin, lapset, käyn töissä, käyn kaupassa ja vapaalla ollessani (arkenakin) pidän lapset kotona kanssani. Vapailla kyläillään, tehdän retkiä eri paikkoihin ja puistoillaan yms. Olen myös järjestänyt miehelle omaa vapaa-aikaa lähtemällä lasten kanssa pariksikin vuorokaudeksi pois, mutta ei sitä arvosteta, kun olen huono äiti.

Täällä palstalla palstamammojen elämä tuntuu olevan niin täydellistä, jos joku kertoo ongelmistaan, tulee sanko kaupalla niskaan tavaraa.... Pullantuoksuista, niin ihkuu ja aina on kaikki niin ihanaa. Todellisuus onkin sitten toinen... Siksipä itsekin olen opetellut elämään näiden asioiden kanssa ja pitämään ne sisälläni, koska sitähän ei voi julkisesti näyttää, jos huonosti menee. Ja kaikkien mielestä, mulla on niin ihana mies... Juu, välillä, välillä ei. Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää.

Tsemppiä sulle ap, toivottavasti solmut teidänkin elämässä alkaa aueta, kävi kuinka kävi.

No kotona tuo mies on eikä ole mihinkään lähteny. Tainnu ottaa mun sanoja tosissaan edes.
Purkauduin sille kyllä totaalisesti ja sanoin kaiken mikä mulla vaivaa/mietityttää/ärsyttää...
Ei ole koko iltana sanonu oikein juuta eikä jaata... Enkä oikein tiiä millä tuulella tuo on...
Pitää varmaan painua sen seuraks tuonne saunaan ja koittaa jutella näitä asioita.

On toki hienoa et monella palstamammalla näyttää parisuhde kukoistavan mut paskalta tuntuu ku aletaan tässä syyllistämään...Ja ihmiset on erilaisia. Mä en vaan ole semmonen et laitan kämpän remonttiin siks et ukko ärsyttää... Sille rahalle ku on tärkeempääki käyttöä... :P

mies käy kaupassa koska meillä ei ole ku yks auto... :/ Kyllä mä välissä käynki mut en aina oikeesti jaksa lähtee...

ei siihen kahta autoa tarvita! meil mies tulee kotiin töistä on ruoka valmiina. syödään ja mä lähden kauppaan tarvittaessa juurikin et saan pikku hengähdystauon kotikuvioista ja koska mä tiedän parhaiten mitä sieltä ostetaan ja mies saa olla pojan kanssa ihan kahestaan hetken.

mä en kuuntelis päivääkään tuollaista vittuilua. tuo loukkaa syvästi. milloin muutos on tapahtunut. mitä tulee vastauksesks kun kysyt et mikä riivaa.

voi kun mun tekis mieli perustaa sellanen ns turvakoti johon sun kaltases tilantees olevat ihmiset vois hetkeks tulla hengähtään. jos ei kerta muuta paikkaa ole. meil ei vaan oo oikein tilaa....

Inhottavaa. Mutta teetkö sinä teillä oikein mitän? Miten et saa ovea auki? Miten et käy koskaan kaupassa? Kuka siivoaa? Kuka laittaa ruoat?
Älä anna kohdella noin itseäsi mutta yritä myöt olla NAINEN ja selvitä samoista jutuista kuin miehesi.

[QUOTE="höh";24026793]Inhottavaa. Mutta teetkö sinä teillä oikein mitän? Miten et saa ovea auki? Miten et käy koskaan kaupassa? Kuka siivoaa? Kuka laittaa ruoat?
Älä anna kohdella noin itseäsi mutta yritä myöt olla NAINEN ja selvitä samoista jutuista kuin miehesi.[/QUOTE]

Ap laittaa ruuat ja mies käy kaupassa kun se on hänen jokapäiväisen reittinsä varrella. Ap siivoaa. Etkö osaa lukea?
Kotityöt ei todellakaan kuulu yksin naiselle.

Kyllä muakin ihan suoraan sanottuna vituttaisi jos ei mies toisi kaupasta sitä mitä lapussa lukee vedoten johonkin salaatin hintavuuteen!? Eineksethän ne vasta maksavatkin!
Ymmärrän myös todella hyvin sen että ap kaipaa miehen apua kotona ja varmaan sitä sellaista tunnetta että miestäkin kiinnoistaisi laitella paikkoja valmiiksi vauvalle ja järjestellä paikkoja jne.

Minä en oikein ymmärrä sitä että vaimokkeet tekevät kotona kaiken ja passaavat vielä minkä ehtivät, kyllähän nyt jokaisen tulis huolehtia omat tiskinsä koneeseen, pyykkinsä kappiin ja likaiset koriin, minusta et ap vaadi kyllä mitenkään liikoja vaan aivan normaaleja asioita!
Toivottavasti se miehesikin herää vähän ja muuttaa käytöstapojaan!

Jos ne neuvot on tyyliin "Jätä se paska!" yms. Niin ei niitä neuvoja niin vain kyllä lähdetä toteuttamaan, koska ap:n tilanteessakin on 3, kohta 4 ihmistä, joihin kaikki vaikuttaa paljon.

Ja kyllä sekin vaikuttaa, jollei ole kuin yksi auto. Raskaana ei ole kovin kiva kantaa kävellen painavia kauppakasseja kylänraitilla. :D

[QUOTE="viima";24026617]ei siihen kahta autoa tarvita! meil mies tulee kotiin töistä on ruoka valmiina. syödään ja mä lähden kauppaan tarvittaessa juurikin et saan pikku hengähdystauon kotikuvioista ja koska mä tiedän parhaiten mitä sieltä ostetaan ja mies saa olla pojan kanssa ihan kahestaan hetken.

mä en kuuntelis päivääkään tuollaista vittuilua. tuo loukkaa syvästi. milloin muutos on tapahtunut. mitä tulee vastauksesks kun kysyt et mikä riivaa.

voi kun mun tekis mieli perustaa sellanen ns turvakoti johon sun kaltases tilantees olevat ihmiset vois hetkeks tulla hengähtään. jos ei kerta muuta paikkaa ole. meil ei vaan oo oikein tilaa....[/QUOTE]

Meinaatko oikeesti että siinä on järkeä että kun mies joka tapauksessa joka pvä ajaa kaupan ohi niin siltikin mä lähtisin uudestaan sinne mistä se tuli...?
Aikamoista rahan tuhlausta. Kaikilla ei se kauppa ole nurkan takana.

[QUOTE="höh";24026793]Inhottavaa. Mutta teetkö sinä teillä oikein mitän? Miten et saa ovea auki? Miten et käy koskaan kaupassa? Kuka siivoaa? Kuka laittaa ruoat?
Älä anna kohdella noin itseäsi mutta yritä myöt olla NAINEN ja selvitä samoista jutuista kuin miehesi.[/QUOTE]

Edelleenki lukko siinä ovessa on tosi jäykkä.
Se lukko tässä edelleenkään esimerkkinä jos sä olisit lyhyt ja pyytäsit miestäs laittamaan vaikka ruokailuvälineet ala laatikkoon eikä sinne kaapin ylähyllylle josta et niitä yllä ottamaan... Ja mies siltiki välittämättä siitä nostas ne aina sinne sun ulottumattomiin niin onko se susta kivaa...
Ja sitten ku siitä kysysit et miks tekee niin saisit kuulla vain pään aukomista ku ukko ottaa sen nalkuttamisena...

En ole sanonut missään etten koskaan käy kaupassa. Olen sanonut että mies hoitaa suurimmaksi osaksi. Meillä suurimmaksi osaksi myös minä siivoan. Mieskin laittaa toki ruokaa mutta suurimmaksi osaksi minä hoidan sen koskan olen kotona :)

Kyllä muakin ihan suoraan sanottuna vituttaisi jos ei mies toisi kaupasta sitä mitä lapussa lukee vedoten johonkin salaatin hintavuuteen!? Eineksethän ne vasta maksavatkin!
Ymmärrän myös todella hyvin sen että ap kaipaa miehen apua kotona ja varmaan sitä sellaista tunnetta että miestäkin kiinnoistaisi laitella paikkoja valmiiksi vauvalle ja järjestellä paikkoja jne.

Minä en oikein ymmärrä sitä että vaimokkeet tekevät kotona kaiken ja passaavat vielä minkä ehtivät, kyllähän nyt jokaisen tulis huolehtia omat tiskinsä koneeseen, pyykkinsä kappiin ja likaiset koriin, minusta et ap vaadi kyllä mitenkään liikoja vaan aivan normaaleja asioita!
Toivottavasti se miehesikin herää vähän ja muuttaa käytöstapojaan!

Juuri tätä minäkin olen tässä ajanut takaa! Nää monet palstamammat tuntuu näköjään olevan sitä mieltä että nainen on laiska jos ei mukisematta siivoa kaikki miehen sotkuja :D

[QUOTE="Miimi";24026928]Jos ne neuvot on tyyliin "Jätä se paska!" yms. Niin ei niitä neuvoja niin vain kyllä lähdetä toteuttamaan, koska ap:n tilanteessakin on 3, kohta 4 ihmistä, joihin kaikki vaikuttaa paljon.

Ja kyllä sekin vaikuttaa, jollei ole kuin yksi auto. Raskaana ei ole kovin kiva kantaa kävellen painavia kauppakasseja kylänraitilla. :D[/QUOTE]

Todellakin ero tässä nyt ei ole ensimmäinen vaihtoehto! Kyllä tässä suhteessa hyvääkin on ja ei sitä haluta heittää hukkaan ilman että yrittäisi asioita korjata ja parantaa! :)

Eilen saunassa jotain koitettiin puhua. Sovittiin että tänään tulee lapsenlikka hoitamaan lasta ja me lähetään jonnekki vaikka makkaraa paistamaan jotta saataisiin selvitettyä näitä asioita... Eilen alko tuntumaan että onko tuo mies tosiaan sitten niin väsyny ku sitä saunassa katoin... Ei tää tilanne taija silleekkään helppo olla... Saati sitten mulle, olo ollu niin yksinäinen kaikkien näitten ajatusten kanssa. Tuleva synnytyskin pelottaa enkä mä sinne yksin halua mennä vaan haluaisin tutun ja turvallisen ihmisen, oman miehen, sinne mukaan...

Hienoa, että asiat menevät edes hissuksiin eteenpäin teillä kahdella :)! Hyvä, että hankitte lapsenlikan ja menette kaikessa rauhassa puhumaan asioita. Mulle tuli mieleen, että ei se opiskelijamiehesikään tilanne mikään helpoin ole. Häntä varmasti huolettaa tulevaisuus, miten elättää nelihenkinen perhe? Josko toisen lapsen tuleminen tulee kuitenkin pienoisena yllätyksenä ja nopeasti? Ja - mun mielestä miehesi tekee työpäivän, kun opiskelee. Hyvä olisi, että saisitte sen puheyhteyden toimimaan, jotta arki töineen sujuisi paremmin - se kun vaatii molemmilta osapuolilta panostamista ja sitoutumista.

Parisuhteessa kannattaa myös panostaa keskinäisten vuorovaikutussuhteiden opettelemiseen ja ylläpitoon. Jos asioista keskustellaan valmiiksi syyttävällä tavalla, annetaan koko ajan ns. lunta tupaan, niin ei se homma etene. Mies ylipäätänsä on sellainen kaveri, että hän tarvitsee tunteen siitä, että hän osaa ja hallitsee tilanteen, että on sankari. Syyttelevän sävyn voisi siis vaihtaa kehumiseen, ihailuun..."musta on ihanaa, kun sä teet noin".."hyvä kun muistit tuoda kaupasta sen"...jotta mies kokee itsensä tarpeelliseksi ja osaavaksi. Parisuhdekursseja järjestetään varsinki nyt kesän aikana ympäri Suomea, siihen esim. sijoittaminen ei ole mistään pois - päinvastoin.

Toivon teille kahdelle kaikkea hyvää. Huomioikaa toisianne, opetelkaa kuuntelemaan toisianne, opetelkaa puhumaan ja - ennen kaikkea - opetelkaa rakastamaan toisianne.

[QUOTE="Vilukissa";24028618]Hienoa, että asiat menevät edes hissuksiin eteenpäin teillä kahdella :)! Hyvä, että hankitte lapsenlikan ja menette kaikessa rauhassa puhumaan asioita. Mulle tuli mieleen, että ei se opiskelijamiehesikään tilanne mikään helpoin ole. Häntä varmasti huolettaa tulevaisuus, miten elättää nelihenkinen perhe? Josko toisen lapsen tuleminen tulee kuitenkin pienoisena yllätyksenä ja nopeasti? Ja - mun mielestä miehesi tekee työpäivän, kun opiskelee. Hyvä olisi, että saisitte sen puheyhteyden toimimaan, jotta arki töineen sujuisi paremmin - se kun vaatii molemmilta osapuolilta panostamista ja sitoutumista.

Parisuhteessa kannattaa myös panostaa keskinäisten vuorovaikutussuhteiden opettelemiseen ja ylläpitoon. Jos asioista keskustellaan valmiiksi syyttävällä tavalla, annetaan koko ajan ns. lunta tupaan, niin ei se homma etene. Mies ylipäätänsä on sellainen kaveri, että hän tarvitsee tunteen siitä, että hän osaa ja hallitsee tilanteen, että on sankari. Syyttelevän sävyn voisi siis vaihtaa kehumiseen, ihailuun..."musta on ihanaa, kun sä teet noin".."hyvä kun muistit tuoda kaupasta sen"...jotta mies kokee itsensä tarpeelliseksi ja osaavaksi. Parisuhdekursseja järjestetään varsinki nyt kesän aikana ympäri Suomea, siihen esim. sijoittaminen ei ole mistään pois - päinvastoin.

Toivon teille kahdelle kaikkea hyvää. Huomioikaa toisianne, opetelkaa kuuntelemaan toisianne, opetelkaa puhumaan ja - ennen kaikkea - opetelkaa rakastamaan toisianne.[/QUOTE]

Tässä on viisaita sanoja !

Samaa mieltä olen ettei ap varmaankaan vaadi liikoja, koska todellakin jokaisen täytyy omat jälkensä siivota ja tosiaan osallistua edes jonkun verran kotitöihin vaikka sit toinen olisikin kotona ja toinen töissä/koulussa. Mua kanssa väliin inhottaa kun meillä mies osaa kätevästi välillä olla niin "väsynyt" töiden jälkeen et jää tosiaan ne lautaset ja leivänmurut pöydälle, ja vaatteet hujan hajan.
Mut kyl suurimmaksi osaksi omat jäljen siivoilee, tai sit kyl niistä väliin kuulee :whistle:

Mut luulen kanssa et ap:n mies on väsynyt ja huolestunukin. Tai ainakin voisin näin kuvitella jos kerran ansiosidonnaisella opiskelee. Meilläkun mies tuntuu väliin huolehtivan elannosta ja tulevaisuudesta vaikka töissä koko ajan onkin. Ehkä hän ei halua sinulle purkaa huolehtimistaan ja se huoli sitten panttautuu sinne sisälle ja purkautuu ikävänä käytöksenä. Koittakaa tosiaan saada puheyhteys takaisin, koska kumpikaan ei voi lukea toisen ajatuksia. Kovasti toivon teille parempaa ja mukavaa loppuraskautta ! Tulehan väliin kertomaan kuulumisia.