Olen raskaana, kolmas lapsi tulossa, rv 19 enkä tunne vieläkään liikkeitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
Onkohan se ihan ok, ettei vieläkään tunnu liikkeet, vaikka olen jo raskausviikolla 19 menossa, pian vaihtuu rv 20...?

Aikaisemmin luulin tunteneeni jonkinlaisia kuplia tms. mutta nyt en tunne mitään. Koko ajan mietin, että onko vauvalla kaikki kunnossa kun mitään ei tunnu. Aikaisemmissa raskauksissa liikkeet on tuntuneet jo paljon aiemmin, esikoisesta rv 16 ja toisesta rv 14. Nyt ei mitään.

[QUOTE="vieras";28885418]No, jos on etinen istukka, niin et tunnekaan vielä tuossa vaiheessa. Kyllähän sinä nämä asiat tiedät...[/QUOTE]

Toisessa raskaudessakin oli istukka edessä mutta silti tunsin liikkeet rv 14. Eikä minun mielestäni voi sanoa, että jos on kolmas raskaus niin tietää kaiken. En tiedä mistä tämä nyt voi johtua. :(

Mulla oli neljännessä istukka niin että vaimensi liikkeet pitkään, vasta noin rv 22-23 alkoi tuntumaan kunnolla sitä ennen ihan vaan hipaisuja. Lopussakin piti välillä ihan "kuullostella"tosissaan välillä että tunsin. Jos huolestuttaa niin käy ihmeessä neuvolassa kuunteluttamassa, jos se siis on mahdollista.

[QUOTE="vieras";28885418]No, jos on etinen istukka, niin et tunnekaan vielä tuossa vaiheessa. Kyllähän sinä nämä asiat tiedät...[/QUOTE]

Tarkoitat ilmeisesti mahan etupuolella olevaa istukkaa..? Etinen istukka on kohdunsuun edessä oleva istukka eikä vaikuta liikkeiden tuntemiseen..

Älä huoli. Kahdessa ekassa raskaudessa tunsin liikkeet jo reilusti ennen 20 viikkoa ja kolmannen kohdalla meni yli 20 viikolle. Ei ollut etistä istukkaa tms. oli vain niin rauhallinen tyyppi mahassa. Jos sulla muuten on ollut kaikki ok, niin kyllä ne tuntemukset sieltä tulee.

Mulla oli kolmannessa raskaudessa istukka takana, liikkeet tunsin viikolla 23. Toisessa raskaudessa liikkeet tuntuivat jo viikolla 15.

Niin ne raskaudet ovat erilaisia.

Sama juttu täällä, kolmatta odotan enkä tuntenu noilla viikoilla vielä liikkeitä. Tais mennä 23-24viikoille.
Mulla istukka tuossa oikealla edessä joten se vaimensi liikkeitä.

[QUOTE="Vieras";28885538]Mäne lääkäriin niin lääkäri katsoo ultralaitteella onko kaikk ok? Luuletko että täällä palstall nähdään sun kohtuun?[/QUOTE]

Ei varmaan nähdä mutta kyllä täältä jonkinlaista vertaistukea saa ainakin. Onhan näköjään monilla muillakin ollut sama tilanne, ehkei mun tarvii huolestua vielä. :)

Neljännessä raskaudessa tunsin 24 viikon jälkeen....etuseinäistukka.
Joko sulla on kohta rakenneultra, mun piti käydä ennen rakenne uä:tä neuvolassa kuunteluttaa äänet, kun pelkäsin niin, että lapsi ei oo elossa....

[QUOTE="Vieras";28885602]Neljännessä raskaudessa tunsin 24 viikon jälkeen....etuseinäistukka.
Joko sulla on kohta rakenneultra, mun piti käydä ennen rakenne uä:tä neuvolassa kuunteluttaa äänet, kun pelkäsin niin, että lapsi ei oo elossa....[/QUOTE]

Rakenneultra on vasta 2 viikon päästä. Oon miettiny monesti, että pitäskö mennä neuvolaan kuunteluttamaan mutta en oo lähteny... eikä siellä taida aikojakaan olla, ainakin niin käsitin viimeksi. Seuraava aika neuvolaan on mulla vasta 2vk rakenneultran jälkeen. Ja edellisen kerran oon käyny kuukausi sitten eli 2 kk väli neuvoloissa.

Yhteistyössä