Olen raskaana vk21, sain opamoxia totaaliunettomuuteen. Kokemuksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä menee ehkä hiukan ot, enkä ole koko ketjuakaan lukenut. Uusimmassa National Geographic-lehdessä oli artikkeli unesta; sen merkityksestä ja tärkeydestä ihmiselle (oikeastaan kaikille nisäkkäille). No, maailmassa on muutama suku, joissa sairastetaan periytyvää tappavaa unettomuutta. Kyllä, nämä ihmiset kuolevat unen puutteeseen, tosin vielä ei tiedetä miten tai miksi. Ap:lla ei tietenkään ole kyse tästä, mutta ehdottomasti otat lääkärin määräämän lääkkeen ja siitä tulevan avun itsellesi ja syntyvälle vauvallesi. Jaksamista ja hyviä unia!

Älä pode ap yhtään huonoa omatuntoa tuosta, sun uni on tärkeää ja lääkäri on varmasti valinnut turvallisimman vaihtoehdon. Mulla ei ole tuota ollut joten en pysty enempää neuvomaan, mut mä söin raskaana satunnaisesti Imovanea, lääkärin määräyksestä. Synnärillä sain kanssa useana yönä ja kotona jatkoin vielä pari viikkoa ennen kun sain taas unirytmiä takaisin.

Ajattelin siis tietenkin ennen vauvan syntymää lopetella ja pitää taukoja sekä annoksen mahd. pienenä.

Olen siis ennen raskautta käyttänyt zopinoxia pahimpiin unettomuskausiin. Ja aina mahd. pienellä annksellayrittänyt selvitä ja pitää taukoja. Välillä ollut pikiäkin kausia että mennyt paremmin ja sitten on taas unettomuus lauennut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ennen raskautta minulla oli estrogeenit tosi alhaalla 0,003 ja ihme että tulin edes raskaaksi. Tosin minulla oli yksityiseltä kokeilussa estrogeenilaastarit. Ja kilpirauhas arvot ovat oleet ala rajoilla. THS on ollut suht hyvä Mutta T3V ja T4V alhaalla. Neuvolalääkäri sanoi ettei tehdä mitään ennenkin kaiki tippuvat alle viitearvojen. Eli tälläisiä ongelmia on unettomuuden lisäksi.

Myös akne on puhjennut ja hiuksia lähtenyt.

Tutkituttaisin sinuna uudelleen kilpirauhasarvot ja pyytäisin kokeilulääkitystä jos esim. THS yli 2.
Arvot ovat todella yksilöllisiä ja jotkut lääkärit tuijottaa ihan liikaa viitearvoja eikä oireita. Kilpirauhasen toimintahäiriöihin kuuluu unettomuutta, hiusten lähtöä yms.

Huvittavia nuo osAn vastaukset ;käy lenkillä, sauno,älä juo kahvia.. te, jotka ette kärsi unettomuudesta ja olette fanaatikkoja , kannattaa ollla kommemtoimatta. Opamox on juuri se lääk, johon vaihdetaan rsskauden aikana. Ohmiswn pitää nullua ja suurempi riski vauvalle pn äidin jatkuva stressi ja unnettomuus. Jos epäilyttää vpi soittaa teratologiseen palveluun. Siellä sanoivat, että juuri opamoxia voi otta ja niiin mulle määrättiinlin sitä. Kuten myösmigreenilääkkeitä jne. Onnihan olisi, jos univaivoja ei olisi. Verratkaa vaikka sokerkitautiseen. Älä syö lääkettä, ota omena. Eli opamoxia vaon huoleti. Tsemppiä kohtalotoverit :-)

Yhteistyössä