Olen umpikujassa !auttakaa,neuvokaa,tukekaa jotenkin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
Selostus olisi pitkä mutta tiivistän.Tutut saattavat tunnistaa mutta ei nyt haittaa sekään.

Mies on hankala ja masentunut.Ei halua pelastaa parisuhdetta kun ei jaksa tai ei kiinnosta.

Meillä vauva 4kk ja ihan hyvinvoiva ja hoidetaan häntä hyvin.

Itselläni masennustaustaa ja hoitoa olen saanut hakenut.

Nyt parisuhde kaatumassa ja minä ahdingossa.

En keksi miten etenen kun yritin hakea apu tilanteeseen ja käynyt keskustelemassa niin ilmoittivat että tekevät lastensuojeluilmoituksen.

Nyt tilanne jokseenkin toivoton ja pelottaa että menetän lapsenkin kun olen vaan yrittänyt korjata parisuhdetta!!
En voi käskeä miestä lähtemään,en halua lähteä ilman vauvaa,vauvan kanssa en voi lähteä koska mies niin arveluttava ja meillä ei paikkaa minne mennä.

Mitä ihmettä voisin tehdä että tähän tulee joku tolkku?

No lastensuojeluilmoitus on joissakin kunnissa tarpeen, jotta voitte saada apua perhetyöntekijältä. Ei se ole mitenkään kamala ja tavaton asia, eikä missään nimessä tarkoita huostaanottoa JOS teillä on lapsen kannalta asiat kunnossa.

Milä tavalla miehesi käytös on arveluttavaa? Onko hänellä jokin lääkitys? käykö töissä? Onko alko mukana kuviossa? Onko väkivaltainen? Uhkalieelo sanoin? Kerro tarkemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;23119426:
No lastensuojeluilmoitus on joissakin kunnissa tarpeen, jotta voitte saada apua perhetyöntekijältä. Ei se ole mitenkään kamala ja tavaton asia, eikä missään nimessä tarkoita huostaanottoa JOS teillä on lapsen kannalta asiat kunnossa.

Milä tavalla miehesi käytös on arveluttavaa? Onko hänellä jokin lääkitys? käykö töissä? Onko alko mukana kuviossa? Onko väkivaltainen? Uhkalieelo sanoin? Kerro tarkemmin.

Ei ole lääkitystä.Ei töissä.Ei juo alkoa.Ei fyysistä väkivaltaa.
Siksi kukaan ei taida uskoa mua.
Vain näiden seinien sisällä tuhoaa mut henkisellä väkivallalla.On selkeesti masentunut mutta ei halua apua.Ei myöskään halua käydä parisuhde keskusteluissa.

[QUOTE="mamma";23119512]Pelottelee että tekee itselleen jotain.Eikä meillä paikkaa mihin mennä.[/QUOTE]

Toi on typerintä ikinä toi itsemurhalla uhkailu. voin kokemuksesta sanoa, että jos on oikeesti eron paikka, niin sen kun annat sen tappaa ittensä. Tollasella pelillä toinen yrittää ylläpitää sitä henkistä riippuvuussuhdetta. Jos koet itsesi henkisesti pahoinpidellyksi, sulla on täysi oikeus ajatella terveesti itsekkäästi, että pääset pois tilanteesta.

Jokainen ihminen on vastuussa omista teoistaan. Jos joku päättää tappaa ittensä, se on sen oma valinta, mistä se ei voi sua syyllistää. (Ja nyt en tarkota tässä sellasta tilannetta, jossa joku oikeesti torpedoi toisen ihmisen elämän niin, että se ajautuu itsemurhaan.)

Mulla oli vähän eri luokan parisuhdehommasta kyse, mutta mä päätin lähtee silläkin uhalla, että tappaa ittensä. No ei oo ainakaan vielä tappanu.

ja että kysymysten tulva olisi runsaampi vielä: mimmoista se henkinen väkivalta on? Enkä kysy ankarasti tai epäluuloisesti, uskon sua kyllä.

haukkumista,mollaamista,jatkuvaa huomiotta jättämistä,mykkäkoulua,riitelyssä todella rumisti samomista.yrittää jonkun verran myös etäännyttää ystävistä ja sukulaisista.Kaikki on mun vika ja olen huono,laiska,itsekäs.Ei osoita mitään välittämistä,tunteita,hellyyttä.

Lisäksi valvoo paljon,syö paljon,puhuu kokoajan rahasta ja sen puutteesta.Saa tyhjiä hetkiä jotka ovat todella synkkiä.

[QUOTE="mamma";23119512]Pelottelee että tekee itselleen jotain.Eikä meillä paikkaa mihin mennä.[/QUOTE]

24h/7 et voi valitettavasti aikuista ihmistä vahtia. Jos mies on selvästi itsetuhoinen jollakin keinolla hänet olisi saatava lääkäriin.

Pystytkö puhumaan tilanteesta tuttaville tai sukulaisille, olisiko heistä apua.

Toi on typerintä ikinä toi itsemurhalla uhkailu. voin kokemuksesta sanoa, että jos on oikeesti eron paikka, niin sen kun annat sen tappaa ittensä. Tollasella pelillä toinen yrittää ylläpitää sitä henkistä riippuvuussuhdetta. Jos koet itsesi henkisesti pahoinpidellyksi, sulla on täysi oikeus ajatella terveesti itsekkäästi, että pääset pois tilanteesta.

Jokainen ihminen on vastuussa omista teoistaan. Jos joku päättää tappaa ittensä, se on sen oma valinta, mistä se ei voi sua syyllistää. (Ja nyt en tarkota tässä sellasta tilannetta, jossa joku oikeesti torpedoi toisen ihmisen elämän niin, että se ajautuu itsemurhaan.)

Mulla oli vähän eri luokan parisuhdehommasta kyse, mutta mä päätin lähtee silläkin uhalla, että tappaa ittensä. No ei oo ainakaan vielä tappanu.

Olet oikeassa.Olen sen jo huomannut.Mutta paikkaa meillä ei ole mihin mennä.

24h/7 et voi valitettavasti aikuista ihmistä vahtia. Jos mies on selvästi itsetuhoinen jollakin keinolla hänet olisi saatava lääkäriin.

Pystytkö puhumaan tilanteesta tuttaville tai sukulaisille, olisiko heistä apua.

Olen puhut läheisilleni joka päivä tästä tilanteesta nyt jo monta kuukautta.Tuntuu etteivät halua ottaa tästä itselleen päänvaivaa.Äitini oli lähinnä huojentunut että lastensuojeluilmoitus on tehty että voisin saada jotain apua.Itse en vaan saanut sellaista kuvaa että se auttaisi minua apua saamaan.Tosiaan pelkään lapsenmenetystä.

[QUOTE="hankey";23119593]silloin kun meinaa mennä henki tai järki, pitää erota!

Mietihän, miten neuvoisit ystävääsi tuossa tilanteessa?[/QUOTE]

Neuvoisin häntä lähtemään heti.Mutta asiat eivät ole ihan niin helppoja toteuttaa.

[QUOTE="mamma";23119612]Neuvoisin häntä lähtemään heti.Mutta asiat eivät ole ihan niin helppoja toteuttaa.[/QUOTE]

Lapsellasi ei ole muuta äitiä kuin sinä. Ei ole ketään muuta, joka tekisi isoja vaikeita päätöksiä.

[QUOTE="mamma";23119641]Olen hakenut jo.Mitään ei ole kuulunut.[/QUOTE]

sitten menet toimistoon vauvan kanssa henk. koht ja istuudut. Kerrot virkailijalle tilanteen ja odotat vastausta. Vasta kun olet saanut vastauksen, nouset ylös.

Oletko itse ollut yhteydessä sosiaalitoimistoon onko heillä tarjota apua esim. hätämajoitusta, akuutissa hätätilanteessa sosiaalipäivystykseen saa yhteyden soittamalla 112.

Olen käynyt ensi-ja turvakodin avokriisikeskuksessa puhumassa.Sain seuraavan ajan ensi viikolle.Mies kävi kerran myös siellä ja kieltäytyy enää menemästä.
Ovat ehdottaneet myös paritapaamista ja sitäkään ei nyt siis saada aikaan.

Yhteistyössä