Olenko epäreilu miestä kohtaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Käpy-Kyllikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"aamuvirkku" pakko tunnustaa että asia taitaa olla juurikin noin,mitä kirjotit..
Mies on kyllä huolissaan tytöstä muttei näe hänen tilansa olevan kuitenkaan kamalan vakava kun tytöllä on vain röörit tukossa..Itse itkin eilen illalla peläten sitä että tytölle tapahtuu jotain tai kuume nousee yöllä ja on vaaraksi vauvalle..Mies lohdutti mua ja toisella kädellä silitti vauvaa..

No eiköhän se mies ehdi sinne mökille myöhemminkin.

Minun on aika vaikea kuvitella, että oma mieheni olisi edes harkinnut lähtevänsä minnekään viikonloppureissulle siinä vaiheessa, kun vauva (tai vauvat, on useampi lapsi) on noin pieni. Aika paljon on kotona ollut ja osallistunut paljon lasten hoitamiseen. Yhteisiä lapsia kun ovat, niin mahdollisimman tasan on tämä vastuu jaettu, ihan alusta asti.

No onneksi mun mies ei juo eikä juokse kylillä. Tasan oli omasta halustaan ekoina viikkoina kaikki liikenevät tunnit perheensä kanssa.

miksi äidin täytyy olla 24/7 vauvassa kiinni, mutta isän ei? kai se isä on yhtälailla vauvan vanhempi ja minusta isällä on vastuulla äidin hyvinvoinnistakin huolehtiminen erityisesti section jälkeen(kun ei sais nostellaakkaan ainakaan alussa).

Olet aivan tyypillinen tapaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Käpy-Kyllikki;26637101:
Meidän pikku-neiti on nyt 3vkoa. Mies on kotiutumisesta lähtien käynyt 1-2 krt/vkossa pelailemassa jalkapalloa. Itse olen ollut vain vauvan kanssa kotona. Nyt vauva on ollu tosi räkäinen ja itse tosi väsynyt kun valvonut hänen vierellään ja vahtinut että hengittää.. Miehen kanssa hieman näkemyseroja asioista ja sanoinkin tänään että menis jonnekin ennenkuin pää leviää kotona..
Mies sitten kyseli että voisko lähtee poikien kanssa mökkeilemään ja sanoin että menkööt,me tytöt kyllä pärjätään,oltas ekaa kertaa kahden yön yli.. Pakko tunnustaa että melko epävarma olin kun sanoin,että pärjätään..
Tottahan se on että olen yötkin itsekseni tytön kanssa valvonut kun hänet pitää herätellä 3h välein syömään,jonka mies sanoikin mulle,mutta silti tuntui että tarvitsen miestä täällä kotona vaikka sitten nukkuisikin täyttä häkää..

Anyway,mies lähtikin yhteen otteeseen kaverinsa kyydillä sinne mökille. Samaan syssyyn tyttö alkoi oksentaa ja sitä lensi kaaressa. Mä aloin itkeä. Soitin miehelle ja oli ehtinyt vain tuohon mutkan taakse ja tuli sitten kotiin.
Varmasti räkäisyyden takia neiti pulautti maidotkin ulos.. Mies sitten hetken aikaa tutkaili tilannetta ja kysyi miten tekee. Sanoin että menis vaan..
Mies lähti ja tuli samantien sisään. Autonsa ei lähtenytkään käyntiin,akku tyhjentynyt kun seissyt pihassa viikkoja. Mullakin on auto mutta mies empi että lähteekö sillä,kun entä jos me tarvitaan autoo jos vaikka joutuu päivystykseen lähtemään yöllä..Itsekin kahden vaiheilla olin,ettei lähtis sillä kun entä jos,toisaalta aattelin että tuskinpa tässä hätiä on kun ei kuumetta tytöllä ole,limainen vain on..En sit sanonut mitään mun autolla lähtemiseen ja nyt mies istuu sitten kalja kourassa takapihalla pahantuulisena ja grillaa makkaraa..

Oisko mun pitäny sen antaa lähtee mun autolla?

Meillä mies ei todellakaan olisi edes halunnut lähteä.
Mutta jos olisi halunnut, niin minun puolestani olisi saanut lähteä, eikä olisi tarvinnut takaisin tulla.

En tajua täällä näitä emäntiä, joiden mielestä se vauva on vain äidin vastuulla.

[QUOTE="tiitu";26637277]Pakko sanoa, mutta on se nyt ihme jos et ilman miestä yhtään pärjää...Riippuu kai mihin on tottunut. Itse kun olen aikanaan ollut yh ihan astasyntyneen kanssa. Joten ei ole tullut mieleenkään olla noin riippuvainen...no kenestäkään. Voimia sinne joka tapauksessa ja antaa miehen nyt muutaman olusen juoda. Varmaan sitäkin harmittaa. Voihan se olla että kun harmitus hälvenee on mies iloinen siitä miten tärkeä tuki ja apu hän sinulle on, eikä turha laisinkaan.[/QUOTE]

Pakko sanoa, mutta on se ihme, että isä ei jaksa edes vauvan ensimmäistä kuukautta viettää perheensä kanssa, kun on uusi ihminen syntynyt perheeseen.

[QUOTE="...";26637736]Meillä mies ei todellakaan olisi edes halunnut lähteä.
Mutta jos olisi halunnut, niin minun puolestani olisi saanut lähteä, eikä olisi tarvinnut takaisin tulla.

En tajua täällä näitä emäntiä, joiden mielestä se vauva on vain äidin vastuulla.[/QUOTE]

Juuri näin!
Ja kyllä täällä monet antaa ymmärrystä isälle jos lähtee heti viihteilemään heti ku vauva syntyny mutta sitten nousee meteli jos äiti lähtee.

Meillä ei olis mies edes halunnut lähteä mihinkään, etenkään jos tilanne tuollainen. Vauva on KOLME VIIKKOA! Miten tuntuu, et suurin osa palstalaisten miehistä on kotona suojatyössä?! Tänään ollut taas monta ketjua siitä, kun "tuntuu ehkä vähän pahalle, kun yksin vastaan 100% kodista ja lapsista ja mies vaan ryyppää kavereitten kanssa ja vittuilee mulle - onko kuitenkin ihan ok?". Mitä ihmettä naiset???

Viimeksi muokattu:
Voi että taas, täällä naiset paapoo miehiään kun pikkupoikia ja antaa niiden paeta vastuuta jatkuvasti. Mitähän jos ap olisi halunnut lähteä mökille ja jättää vauvan miehen kanssa? Mitäs luulette, oisko mies suostunut?

Olisin nostanut aikamoisen metelin koko mökkeilyajatuksesta,miksi ihmeessä miehen olisi pitänyt tuossa vaiheessa lähteä. Ei sillä,eiköhän suurin osa naisista pärjäisi yksin pienen vauvan kanssa,mutta miksi ihmeessä TÄYTYISI pärjätä?? Kolme viikkoa synnytyksen jälkeen on menossa vielä lapsivuodeaika,ja äiti tarttisi lepoa ja hoivaa itsekin vauvanhoidon lomassa. Ei siinä ensijaisesti tarvitse miettiä miehen psyykkistä jaksamista...Hohhoijaa,joissakin perheissä tasa-arvosta ei juuri ole tietoakaan.

Olisin nostanut aikamoisen metelin koko mökkeilyajatuksesta,miksi ihmeessä miehen olisi pitänyt tuossa vaiheessa lähteä. Ei sillä,eiköhän suurin osa naisista pärjäisi yksin pienen vauvan kanssa,mutta miksi ihmeessä TÄYTYISI pärjätä?? Kolme viikkoa synnytyksen jälkeen on menossa vielä lapsivuodeaika,ja äiti tarttisi lepoa ja hoivaa itsekin vauvanhoidon lomassa. Ei siinä ensijaisesti tarvitse miettiä miehen psyykkistä jaksamista...Hohhoijaa,joissakin perheissä tasa-arvosta ei juuri ole tietoakaan.

Voi jessus... Eikö ap itse ehdottanut miehelle, että lähtis johonkin? Tästä ne useimmat riidat tulee. Nainen ehdottaa A:ta vaikka mielessään tarkoittaa B, ja suuttuu sitten, kun mies valitsee A:n.

Jos se lähtö oli vain siitä autosta kiinni, olisin antanut kyllä lähteä. Saahan tarvittaessa taksin/ambulanssin. Ja sä ap, ota rennommin. :) Mutta ymmärrän kyllä, ettet halunnut yksin jäädä.

Mun mies lähti ryyppäjäismökkeilemään viikonlopuksi, kun meidän vauva oli pariviikkoinen. Sen yhden parhaista kavereista polttarit. Jouduin melkein potkaseen sen ulos ovesta. Ei se kyllä ois ees menny, jos ei ois ollu kyseessä tollaset tärkeemmän puoleiset juhlat.

Alkuperäinen kirjoittaja Käpy-Kyllikki;26637360:
Hmmh,muakin nyt harmittaa..: / Miten nyt sit hyvitän tän? Vai olenko edes hyvityksen velkaa..? Miestä itseäänkin tais jännittää kuinka me pärjättäs tytön kaa kaksin..

No et ole jumalauta taas näitä vastauksia.
Sulla on 3 viikkoinen vauva joka on sairas, eiköhän se miehen apukin kotona olisi tarpeen? Vaikka pakkotilanteessa selviäisikin yksin?

[QUOTE="Minä";26638213]No et ole jumalauta taas näitä vastauksia.
Sulla on 3 viikkoinen vauva joka on sairas, eiköhän se miehen apukin kotona olisi tarpeen? Vaikka pakkotilanteessa selviäisikin yksin?[/QUOTE]

Niin just. Mä en tajua miten joillekin isyys on niin eriarvoinen asia kuin äitiys. Miettikää tilanne toistepäin,äiti lähdössä mökille ja jättämässä kolmiviikkoisen flunssaisen vauvan isälle. Olisiko vielä ihan ok?

No meillä ei miehellä ois tullu pieneen mieleenkään ees ehottaa lähtöä mihinkään...
Mutta siis... sitä vain, että jos meillä olis noin pieni ja vähän kipeenä, niin en mä mihinkään omaa autoa tarttis, kyllä mä soittasin ambulanssin paikalle jos tarve vaatis!! Jos jotain akuuttia tulis ni en todellakaan alkais pukemaan vauvaa, köyttään kaukaloon ja ajamaan hermorauniona sairaalaan... Joten...

Voi jessus... Eikö ap itse ehdottanut miehelle, että lähtis johonkin? Tästä ne useimmat riidat tulee. Nainen ehdottaa A:ta vaikka mielessään tarkoittaa B, ja suuttuu sitten, kun mies valitsee A:n.
Mäkin käsitin niin, että ap ehdotti tai vähintään antoi siunauksensa miehen mökkireissulle.
Mitä ns.lapsivuodeaikaan tulee, niin naisia on erilaisia. Mun vauva on 12 vrk ja olen "lapsivuoteillut" mm. Ikeassa, ostoskeskuksissa, mökillä 2 isomman lapsen kanssa, naapuruston pihajuhlissa...ja ihan normaalisti kokannut, pessyt pyykkiä, jne. Minä nimenomaan haluan heti kiinni normaaliin arkeen, vauva kainalossa. Joku synnytyksen jälkeinen masis iskisi varmaan heti, jos joutuisin vaan olla möllöttämään kotona ja mies tekisi kaiken. Onneksi ukkokultani on käynyt töissä ihan normaalisti. Ja saanut siitä kyllä kritiikkiä ulkopuolisilta henkilöiltä, jotka ei kai vaan tajua, että meidän perhe elää parhaaksi katsomallaan tavalla. Mun hermo ei kestäisi kotiin linnoittautuvaa miestä just nyt, haluan olla ns.rauhassa :snotty:

Yhteistyössä