Olenko hassu kun mietin tälläisiä? AUTTAKAA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyy

Vieras
Oon jo pidempään (ainakin pari vuotta) halunnu värjätä hiukseni blondiksi. Se on miltei ainoa tyyli mitä en ole vielä kokeillut ja siksi haluaisin nähdä miltä mahtaisin näyttää blondina.

Olen useammallekin parturille asiasta puhunut ja kaikki ovat kieltäytyneet blondaamasti hiuksiani. En siis ihan mitään vetyperoksidiblondia hae, mutta jotain vaaleaa sävyä tekisi mieli kokeilla. Nyt hiukseni ovat melkein mustat, aiemmin ovat olleet varmaan 10 vuotta punaiset.

Joten nyt siihen minun ongelmaani. Olen jo ostanut vaalennusaineet kaappiin ja nyt miettisin, että kokeilisin mitä tulee. Olen varautunut myös siihen, että jos tukka näyttää karsealta, niin värjään takaisin tummaksi. Nyt siis ainoa mistä kiikastaa on se, että en jotenkin kehtaa blondata, sillä teen töitä samassa tilassa kuin viimeisin parturi, jolla olen käynyt. Ja hän siis värjäsi hiukseni viikkoa ennen joulua ja silloin myös kieltäytyi tuosta vaalentamisesta. (Sen sijaan tummensi hiuksiani entisestään.)

Eli siis en kehtaa blondata tämän parturin takia, kun hän oli sitä mieltä ettei se minulle ole hyvä vaihtoehto. Pelkään siis sitä, että jos huomenna menenkin töihin blondina (jos siis tulos onnistuu), niin loukkaan jotenkin häntä kun en pidä tyyliä, jonka hän minulle teki. (Jossa sinänsä ei ole vikaa, mutta haluaisin sen blondin.)

Olenko siis ihan tyhmä kun mietin tämmöisiä?? Mitä sinä tekisit minun tilanteessani??

No en todellakaan lähtisi itse värjäämään melkein mustiksi värjättyjä hiuksia blondiksi. Vaalentaminen pitäisi tehdä asteittain, varmaan kampaajasikin on suositellut ensin vaaleampia raitoja?

No ihan ensinnäkin et tule onnistumaan siinä että yhdellä väripaketilla saisit hyvän vaalean sävyn.

Mutta niin. Värjäät tukkasi just sen väriseksi miltä susta itesät tuntuu. Antaa sen kampaajan ajatella mitä tykkää.

Älä nyt herran pieksut mene pilaamaan hiuksiasi! Yhdellä paketilla et saa muuta kuin harmaanvihreät roikot ja loppupeleissä olet kuitenkin sen kampaajasi luona pyytämässä apua karmeaan kuontaloosi. Luota ammattilaisen sanaan (ja meihin palstalaisiin:-))

Täällä kans olen värjäämässä punaista tukkaani vaaleaksi, voit vaan kuvitella kuinka vaalea se on? Tyvi on kusekeltainen, latvat oranssit.. Eli tuskin sun operaatio vaalennus yhdellä taikka kahdella purkilla onnistuu. Mutta kyllä minä parturista huolimatta tekisin juuri niinkuin itse haluaisin, mun parturi vaan on nauranu mulle, kun olen aina menny sit tukkaani leikkauttamaan, omien värikäsittelyjeni jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja yy:
et sä saa kerralla vaaleita hiuksia. monen värjäyskerran tulosta!
nimim.kokemuksen syvä rintaääni

Voi olla näinkin. Tosin esim. äitini on kerran värjännyt mustat hiuksen suoraan ihan vetyperoksidiblondiksi ja hyvät tuli. Tämän toki teki kampaajalla. Mutta se lopputulos ei ole itselleni ongelma, kyllähän siihen aina jotain keksii. Ja ne on kuitenkin vain hiuksia, kasvavat kyllä takasin, jos täytyy leikata. :D

Mutta siis minulle ei yksikään kampaaja ole siis edes ehdottanut astettaista vaalennusta vaan kaikki ovat aina tyrmänneet ajatuksen seinään: en tee sinulle. Ei edes sano, ettei sopisi vaan tylysti kieltäytyneet koko hommasta. Mun mielestä siinä on vikaa kun oma luottokampaajakin teki näin. Kuitenkin näitä vaalennuksia aina suositellaan tehtäväksi parturissa. Mutta nyt se ei ole mahdollista kun eivät suostu laittaan värinpoistoa päähäni! Ketuttaa..

Useampi värinpoisto, siihen tuhkansävy päälle. Saattaa onnistua. Luultavasti latvoissa musta väri on niin syvällä että ne ei vaalene vaikka tekisit mitä. Myös raita-aineella voi koittaa raidottaa koko pään täyteen raitoja, se raita-ainehan on tosi voimakasta. Ja kun aloitat sen vaalennusoperaation, levitä aine ensin latvoihin ja piituuksiin, vasta lopuksi tyveen missä hiusta on vähiten käsitelty.

Ja tuohon lopputulokseen: jos en esim. saa haluamaani lopputulosta (siis blondia) niin tuo värinpoisto auttaisi saamaan edes tämän mustan pois voisin sitten värjätä esim. punaisella tai oranssilla taas.

Käypä Juurikasvu-foorumilla http://www.juurikasvu.org/smf/ kysymässä apua siihen värjäämiseen niin vältyt ainakin pahimmalta katastrofilta.

Eikä ole muuten kampaajan asia päättää mitä asiakkaan päälle tehdään!

syy miksi kampaajat ei suostu vaalentamaan sun hiuksia on se että hiukset palaa ihan koppuraksi jos ruvetaan ihan tummasta vaalentamaan ihan vaaleaksi. ja hiukset kun palaa niin niihin ei auta enää muuta kuin sakset

Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:
syy miksi kampaajat ei suostu vaalentamaan sun hiuksia on se että hiukset palaa ihan koppuraksi jos ruvetaan ihan tummasta vaalentamaan ihan vaaleaksi. ja hiukset kun palaa niin niihin ei auta enää muuta kuin sakset

Kun minua tämä ei haittaa. Minulle sopii myös lyhyt tukka, joten jos kärvähtää niin leikkaus ei ole ongelma. Hiukset kun tällä iällä vielä kuitenkin on uusiutuva luonnonvara. :D

Jos sulla on ihan tummat hiukset, älä erehdy vaalentamaan ite, ei onnistu eikä ainakaan yhdellä paketilla. Ja varaudu siihen että lopputulos voi olla tipunkeltainen. Ei kiva. Aika radikaali muutos, tuleeko vastaan vaaleana leijuvat kulmakarvat-efekti?

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Jos sulla on ihan tummat hiukset, älä erehdy vaalentamaan ite, ei onnistu eikä ainakaan yhdellä paketilla. Ja varaudu siihen että lopputulos voi olla tipunkeltainen. Ei kiva. Aika radikaali muutos, tuleeko vastaan vaaleana leijuvat kulmakarvat-efekti?

En usko. Mulla ei mitkään mahdottoman tummat kulmakarvat oo.. Eräs blondi ystäväni värjää kulmiaan tummemiksi kuin omani ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja kyy:

Voi olla näinkin. Tosin esim. äitini on kerran värjännyt mustat hiuksen suoraan ihan vetyperoksidiblondiksi ja hyvät tuli. Tämän toki teki kampaajalla. Mutta se lopputulos ei ole itselleni ongelma, kyllähän siihen aina jotain keksii. Ja ne on kuitenkin vain hiuksia, kasvavat kyllä takasin, jos täytyy leikata. :D

Mutta siis minulle ei yksikään kampaaja ole siis edes ehdottanut astettaista vaalennusta vaan kaikki ovat aina tyrmänneet ajatuksen seinään: en tee sinulle. Ei edes sano, ettei sopisi vaan tylysti kieltäytyneet koko hommasta. Mun mielestä siinä on vikaa kun oma luottokampaajakin teki näin. Kuitenkin näitä vaalennuksia aina suositellaan tehtäväksi parturissa. Mutta nyt se ei ole mahdollista kun eivät suostu laittaan värinpoistoa päähäni! Ketuttaa..

Ei mullekaan suostuttu tekemään. Mutta se johtuu siitä, että hiuksesi ovat niin huonossa kunnossa. Ne voivat pudota päästäsi värinpoiston seurauksena, joten ei ihme, ettei kampaaja halua ottaa vastuuta.

Vaihda kampaajaa.
Mullakin oli parisen vuotta sitten mustanruskeat hiukset, eikä niitä todellakaan voinut yhdellä kertaa blondata. Halusin kuitenkin vaaleamman ilmeen, jotenraidoilla pikkuhiljaa on saatu vaaleammiksi. Ihan vaaleaksi en haluakaan, vaan nyt olen todella tyytyväinen. Hiusten hyvinvoinnin vuoksi projekti on ollut pitkä ja hidas, mutta sen odottamisen arvoinen kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kyy:

Ei mullekaan suostuttu tekemään. Mutta se johtuu siitä, että hiuksesi ovat niin huonossa kunnossa. Ne voivat pudota päästäsi värinpoiston seurauksena, joten ei ihme, ettei kampaaja halua ottaa vastuuta.

No juu, mutta mun hiukset on hyvässä kunnossa, joten tuollaista pelkoa ei ole. Meen nyt kokeileen, meni syteen tai saveen! :D

Etsi kampaaja, joka suostuu vaalentamaan sitä. Eihän sitä ole pakko varmaan vaalentaa ihan kerralla vaaleaksi? Jos sä laitat itte, saat siitä kusenkeltasen tai oranssit ja turhaan vaan rasitat tukkaasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Vaihda kampaajaa.
Mullakin oli parisen vuotta sitten mustanruskeat hiukset, eikä niitä todellakaan voinut yhdellä kertaa blondata. Halusin kuitenkin vaaleamman ilmeen, jotenraidoilla pikkuhiljaa on saatu vaaleammiksi. Ihan vaaleaksi en haluakaan, vaan nyt olen todella tyytyväinen. Hiusten hyvinvoinnin vuoksi projekti on ollut pitkä ja hidas, mutta sen odottamisen arvoinen kyllä.

Mie oon käynyt tässä jo usemmalla kun oma kampaaja ei ko. operaatioon suostunut. Sanoo tuntevansa mut niin hyvin, että tietää mun aina palaavan punaiseen (mikä voi hyvinkin pitää paikkansa) eikä siksi viitsi tehdä. Mun mielestä ihan tyhmää, koska olen kuitenkin sellainen ihminen, että kaipaan vaihtelua tosi usein juuri hiuksiini.

Yhteistyössä