Olenko hullu kuin ajattelen näin? Onko väkivalta jossain määrin sallittua avioliitossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hep"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hep"

Vieras
Meillä on asiat kariutunut miehen kanssa todella pahaan jamaan. Olen erittäin mustasukkainen, tai sanoisinko että itsetuntoni "muiden naisten" vierellä on erittäin surkea. Heti jos esim edes telkkarissa (kun katsomme miehen kanssa tvtä) on hyvännäköinen nainen, saan melkein hepulin. Kyttään miehen tekemisiä usein, esim sivuhistoriaa kyttäilen joskus. Syyttelen miestä usein turhista, pienistä asioista, epäilen koko ajan. Tiedän, ihan hullua, mutta en mahda ajatustavalleni mitään.
Ei mieskään mikään täydellinen ole, on myöskin omalla tavallaan erittäin kontrolloiva, osaa myös omalla tavallaan tuon henkisen väkivallan.

Nyt mies on alkanut myös fyysisesti väkivaltaiseksi.
Eilen taas meillä oli riita jonka aloitin koska mies oli taas poistellut sivuhistroiaansa. Aloin epäilemään ja soitin miehellekin töihin ja kysyin että miksi taas, nyt ei selitykset enää kelpaa. (Tiedän, ei ole normaalille ihmiselle iso juttu tuo sivuhistoria). Mies tuli kotiin ja alkoi hakkaamaan, löi ihan kunnolla, päähän ja jalkoihin potki. Seuraavana päivänä taas jatkui. Yritin rinnuksista "työntää" (ei todellakaan väkivaltaiseksi) hänet istumaan ja rauhoittumaan josta sekosi vielä enemmän ja kaatoi minut maahan ja potki. Huusi että minulla ei ole oikeuksia koskea häneen. Ja sanotaanko, että tämä on miehen ehkä kahdeskymmens kerta, tai ylikin, kun lyö. Ja nykyään ei edes pyytele anteeksi lyömisiään, sillä hänestä se on oma syyni että hän lyö.

Ja nyt ainoa asia mikä päässäni liikkuu edelleen on se, että mitä se mies oli siel netissä tehnyt ja katellut, kun piti sivuhistoria poistaa. Unohdan koko ajan, että mieshän hakkasi minut myös (taas!)... Olenko hullu kuin ajattelen noin? Onko väkivalta jossain määrin sallittua avioliitossa? Jos puoliso kerjää sitä, minähän kerjäsin sitä?
Tiedostan mustasukkaisuuteni, ja terapiassakin olen sen takia käynyt, ja yli puolet huonoista tavoistani/ajattelutavoistani olen saanut kytkettyä pois.

Onko se tosiaan oma syyni, että mies hakkaa?
Eroa olen jo kauan miettinyt, ei tästä kombinaatiosta tule mitään.

Ainakin te olette kaikki helvetin sairaita. Jotain sivuhistoriaa poistaa ja pitää kytätä mitä toinen tekee netissä. Oletteko te jotain teinejä vai mikä helvetti tuo ongelma on.

Väkivalta ei ole koskaan uhrin syytä. Ei sillä ole mitään väliä mitä on tehnyt. Kenelläkään ei ole oikeutta lyödä sinua. Hankkiudu siitä "miehestä" äkkiä eroon.

Ei oo väkivalta sallittua avioliitossa, eikä ole sun syy, että mies hakkaa !
Ota ero, lähe pois.

Tiedostan kyllä että teen väärin ja että ei ole hyväksyttyä mitä minä teen.
Mies on sitä mieltä kumminkin että jos kerjään lyöntiä niin se on oma syyni jos lyön.

[QUOTE="hep";29214678]Eli suurin osan vastanneista mielestä on ok että mies lyö koska minulla ei ole kaikki kotona?[/QUOTE]

Luetunymmärtäminen ei näytä olevan vahvuuksiasi.
Ota nainen ittees niskasta kiinni ja eroa. Sä toimit väärin ja teet miehesi hulluksi mutta ei sekään lyömään oikeuta. Kärsitte molemmat. Erotkaa.

Te olette molemmat sairaita ja teidän tulisi muuttaa erilleen välittömästi!

Jos ette eroa, niin seuraavaksi sitten on jo viranomainen mukana tilanteessa ja toinen istuu vankilassa.

Miehen ei tietenkään ole ok lyödä, ei läimäistä,läpsäistä, työntää saati potkia.
Ja vaikka mies lopettaisi tällä sekunnilla väkivaltaisuuden, ei teillä olisi mitään toivoa, koska sinäkin olet sairaalloisen mustasukkainen, riippuvainen ja ahdistava kumppani!

Erotkaa!Nyt!

Miehesi on se, joka valitsee lyödä. Sinäkin teet ja olet tehnyt vääriä valintoja, se on selvää, mutta miehesi valinnat ovat vielä väärempiä jos näin voi sanoa. Ja kukaan ei todellakaan pakota miestäsi lyömään ketään, se on hänen oma valintansa. Jos hän on onneton suhteessa, pitäisi hänen pystyä siitä puhumaan tai osata lähteä suhteesta. Sama koskee sinua. Kaksi väärää ei tee oikeaa.

Kävin Turvakodissa terapiassa kotiväkivallan vuoksi. Opin siellä, että voin vaikuttaa toisen käytökseen. Olet oikeilla jäljillä, mutta mene selvittämään omaa tilannettasi nyt heti.

Vaikken väkivaltaa kannata niin jos esim. vuosia nainen on vänkyttänyt kaikesta, muista naisista ja saa siis jopa hepulin telkkaa kahtoessa? Niin ihmekään et tekis mieli huitasta :D Sori vaan.. mut kai sen miesparan tarvii poistaa sivuhistoria, jos vaikka iltalehden sivuilla käynyt ja joku muikkeli siel jossain sivulaidas vois näkyä? Siitähän tää ap riehuis hulluna.. vaatii selityksiä miks silmät osu toiseen naiseen ymym.. ja taas mies on se syyllinen kun on saanut riesakseen hullun ämmän, siis hullun huonolla tapaa. :(
Päästä se mies pois sun hulluuden alta. Tälloin ei ole sullakaan enää uhkaa väkivallasta, jota kyllä mielestäni ruokit aika reippaasti jos mies ei saa vilkaistakaan muihin naisiin. Tarvitsette molemmat terapiaa vaikka eroisitte.. sillä mies on jo hulluuden partaalla sun vuoksi ja epäilis seuraavassa suhteessaan tod.näkoisesti naista vähästäkin.. kun olet saanut hänet niin varpailleen. :(

Mites saako hän tervehtiä naispuolista kaupankassaa nykyään edes? Vai meneekö kotimatka raivotessa miten himoitsevasti mies varmasti katsoi tätä.. voi luoja.

No oot kyllä pimee ja mies on myös, ja yhdessä teette toisenne vain hullummiksi.

Mutta elämä on valintoja. Jos sinun valintasi on tuo niin siinähän sitten olet. Toivottavasti missään tapauksessa ette hanki lapsia noin kaameaan suhteeseen, ikinä. Ja itteä jo valmiiksi pännii, kun luultavasti ne sunkin tulevat kallonmurtumat, pernaruptuurat ja kylkiluut paikataan munkin verorahoilla. Eiks ne ole lähinnä itseaiheutettuja, tuommoisessa suhteessa pysymisen seurausta?

viieras, tosiaan tuo oli miehen syy miksi oli sivuhistoriaansa poistellut. Siksi koska oli ollut youtubessa sellaisissa videoissa missä oli ollut vähän paljasta naispintaa, ja sanoi, että mieluummin poisti historian, kuin että kuunteli huutojani. Mutta täytyy myöntää, että tuollainen poistelu sai minut vielä surullisemmaksi, sillä mistä nyt tiedän että puhuuko hän edes totta.
Tiedä, mä olin se hullu, kaiken pahan alku ja juuri. Pitäisi kai ottaa ero, jotta mies saisi elää onnellista elämää, minä en hänestä varmaan onnellista tee. Minähän pakotan hänet lyömään, olet oikeassa.

Toisen sairaalloinen kyttääminen ja kontrollointi on henkistä väkivaltaa, olette molemmat yhtä sairaita. En hyväksyisi hetkeäkään jos mieheni kyttäisi minun netin käyttöä, en myöskään jos löisi.

Yhteistyössä