Olenko huono ihminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Se huonoihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tarkoittanutkaan, että pettämistä tarvitsisi puolustella millään asioilla mitenkään paremmaksi. Pettäminen on pettämistä, that's it. Mutta en mä sanoisi, että se myöskään yksin tekee ihmisestä silti huonompaa tai parempaa.

En myöskään yritä olla tekopyhä. Mielestäni on vaan aika kiintoisaa, miten yksittäisen täysin anonyymin/tuntemattoman ihmisen valinnat elämässä voidaan kokea omaa arvomaailmaa uhkaavaksi tekijäksi.

Mut mä lopetan "analysointini" tähän, kun menee tälle eipäs-juupas-linjalle.

Alkuperäiselle vielä sanoisin, että kukaan meistä muista ei tiedä mitä sun pitäisi tehdä. Löydät vastaukset vain itsestäsi, joten tutkiskele sydäntäsi.

joita voi ilman perusteluja heittää erilaisiin tilanteisiin oman halunsa mukaan - vastuuttomasti. Tekee, kun huvittaa ja jättää tekemättä, kun ei huvita.

Juupas - eipäs -keskustelut (ei omasta vaan toisen elämästä) eivät johda muuhun kuin hammasten kiristelyyn, v...itutukseen ja poliisiuhkailuun.

vastaukset jäävät saamatta tai ainakin epäselviksi.

Se on kuitenkin eräitten juupas-eipäs ihmisten tapa elää. He nauttivat kyykytyksestä ja haluavat jättää asiat roikkumaan ilmaan. He ovat onnellisia näin.

Jos olisin itse petetyn asemassa, haluaisin ehdottomasti tietää he-ti, missä mennään - myös kaveri tai vaikka tuntematon saisi mielellään vihjaista asiasta, ja pettäjä voisi kertoa asiasta raukkamaisesti vaikka tekstarilla. Sen jälkeen voisin tehdä omat ratkaisuni tosiasioiden pohjalta. Ne, jotka pettävät, tuntuvat usein selittävän salailuaan sillä, että eivät halua loukata toista. Ehkäpä tämä toinen on kuitenkin tarpeeksi vahva kestääkseen totuuden. Valhe loukkaa enemmän, kyseessähän on silloin pelkkä luuloteltu ihmissuhde. Lisäksi se on alentuvaa, varsinkin tällä tekosyyllä. Luultavasti pettäjä haluaa vain saada kaiken, mutta ei maksaa mistään. Oletteko koskaan yleisellä tasolla keskustelleet, kumpi on parempi, pettää vai jättää? Kannattaa kunnoittaa toisen osapuolen vastausta.

mutta olenkin aika vanhanaikainen enkä ymmärrä kertakäyttöjärjestelmää tai kerskakulutusta heh

On minutkin lempattu tekstarilla vaan aika outo tapaus se oli: häiriöinen häirikkö.

riiputti henkisesti koukussa niin kauan kun pystyi ja sitten kun lähdin "täydellisenä siipirikkona hebkisesti" niin vuosien ruikutus alkoi. Hyi helvetti, mikä tarina. Puistattaa oikein.

Hyvä "teen mitä teen." Olen ihan samoilla linjoilla kanssasi. Minäkin petin miestäni ilman sen kummempia tuskia. Suhde oli huonossa jamassa ja sivusuhde toi elämään iloa ja valoa. En missään nimessä hakenut teollani mitään lapsellista kostoa tms. vaan vain hyvää oloa itselleni, ja sitä sainkin roppakaupalla. En olisi ehkä edes tässä nyt, jollei tuo ihana salasuhde olisi osunut kohdalleni ja pitänyt minua virkeänä.

Nyttemmin ovat loppuneet nämä molemmat suhteet, enkä kadu pätkääkään. Mieheni ei koskaan saanut tietää seikkailuistani, miksi häntä sillä löisin, vaikka hän olikin juoppo sika? Mennyt on mennyttä. Salarakastani kaipaan paljon enemmmän kuin häntä...

Aivan uusi mies on nyt kuvioissa ja hän tietää menneisyyteni, eikä se häntä haittaa. Häntä tuskin on tarvis pettää, hän osaa pitää minua hyvänä oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin minäkin tein:
Häntä tuskin on tarvis pettää, hän osaa pitää minua hyvänä oikein.

Jotenkin itsekäs sointi on tuossa lauseessa. Olenkin huomannut pettäjien olevan hyvin itsekkäitä.

Lauseessani oli pientä sarkasmia...

Jos tuntisit minut, tai voisit seurata vaikkapa päivän verran puuhiani kärpäsenä katossa, et ikipäivänä uskoisi, että olen pettäjä. Se ei todellakaan näy naamasta eikä erotu käytöksestä. Luulet, että pettäjät ovat kovia, kylmiä, itsekkäitä ja laskelmoivia ihmisiä. Sori, minä en. Se vain tapahtui. Ja uskallan jopa väittää, että olen nyt, värikkäiden kokemusteni viisastuttamana, fiksumpi ihminen kuin aiemmin! Siperia on opettanut.

Minä toivoisin kaikilta sen verran selkärankaa, että seisoivat tekojensa takana. On niin nuhjuista selitellä, miten omat teot (joiden tietää olleen vääriä ja itsekkäitä) olisivat jotenkin seliteltävissä saamisen/ei-saamisen/haluamisen/ei-haluamisen kautta.

Nussikaa ketä nussitte, mutta älkää pyytäkö "armahdusta" verkkokeskustelussa.

Kannattaisi muuten harkita katoliseen uskontoon kääntymistä, jos kaipaa synninpäästöä pelkällä puhumisella. Höpöttäisitte "hailmaryohthouwhoart..." panojenne välissä ja mieli pysyisi kepeänä :D

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Häntä tuskin on tarvis pettää, hän osaa pitää minua hyvänä oikein.

Jotenkin itsekäs sointi on tuossa lauseessa. Olenkin huomannut pettäjien olevan hyvin itsekkäitä.

Lauseessani oli pientä sarkasmia...

Jos tuntisit minut, tai voisit seurata vaikkapa päivän verran puuhiani kärpäsenä katossa, et ikipäivänä uskoisi, että olen pettäjä. Se ei todellakaan näy naamasta eikä erotu käytöksestä. Luulet, että pettäjät ovat kovia, kylmiä, itsekkäitä ja laskelmoivia ihmisiä. Sori, minä en. Se vain tapahtui. Ja uskallan jopa väittää, että olen nyt, värikkäiden kokemusteni viisastuttamana, fiksumpi ihminen kuin aiemmin! Siperia on opettanut.

- Salasuhteeni oli enimmäkseen ihan muuta kuin "nussimista," vaikka sellaiseksihan tietämättömät asian kuvittelevat. Rumaa! Saastaa! Iristailua! Sodomiaa! Sikailua! :D

- Keneltäkään en pyydä mitään "armahdusta" tai synninpäästöä, vaan kerron tässä vain miten asia oli, piste. Tietenkään tekoni ei ollut julkisesti hyväksyttävä, mutta itse ja yksin kannan muistoni ikuisesti, hyvässä ja pahassa. Opin ainakin sen että "never say never." Kireästä pipostani irtosivat kumilangat kertaheitolla...

Elämä on laiffii.

ja kun käry kävi niin vieritin syyllisyyden toisen niskoille ja puhdistin oman maineeni. Julmaa itsekkään raakalaismaisen kusipään tekosia. Tehdä toisesta syyllinen ja puhdistautua itse. Hyi helvetti - kidutusta, kun toista osapuolta ajattelee.

- Salasuhteeni oli enimmäkseen ihan muuta kuin "nussimista," vaikka sellaiseksihan tietämättömät asian kuvittelevat. Rumaa! Saastaa! Iristailua! Sodomiaa! Sikailua! :D

- Keneltäkään en pyydä mitään "armahdusta" tai synninpäästöä, vaan kerron tässä vain miten asia oli, piste. Tietenkään tekoni ei ollut julkisesti hyväksyttävä, mutta itse ja yksin kannan muistoni ikuisesti, hyvässä ja pahassa. Opin ainakin sen että "never say never." Kireästä pipostani irtosivat kumilangat kertaheitolla...

Elämä on laiffii.

Nämä on näitä kaikkein sööteimpiä: se oli Suurta Rakkautta ja seksi oli ihan sivuosassa blaablaablaa.

Jos te piditte vain kädestä kiinni, miksi sitten tuo synnintuska, heh.

Ja nussiminen ja naiminen on rahvaanomainen termi teolle, jota pitäisi ilmeisesti kutsua "Kun Rakkaus Kutsui ja Halusimme olla Ihan Lähekkäin", jotta se olisi synkassa Suurten ja Ylevien tunteidenne kanssa. :)

Kuka täällä on synninpäästöä pyytänyt? Mun huomatakseni ei kukaan kirjoittaja. Ei kai pelkkä tekosistaan kertominen ole armahduksen anomista? Sehän on vain kertomista. Odotetaan nyt, että joku ensin itkee että petti puolisoaan ja yhyy, antakaa anteeksi hänelle, rakkaat ellit. Sitten vasta vastataan: ei anteeksi anneta huoralle, älä ruikuta, hyi iljetys!

Huom, en ole itse pettänyt, vaikka vähän puolustelenkin muita.

ihmiselle, joka vaikuttu toiminnallaan ja ihmisyyden pettämisellä vieden n. 25 prossaa elämän toimintakyvystäni.

Tässä vastaus ap:n kysymykseen. Ole hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Agrobaatti:
Kuka täällä on synninpäästöä pyytänyt? Mun huomatakseni ei kukaan kirjoittaja. Ei kai pelkkä tekosistaan kertominen ole armahduksen anomista? Sehän on vain kertomista. Odotetaan nyt, että joku ensin itkee että petti puolisoaan ja yhyy, antakaa anteeksi hänelle, rakkaat ellit. Sitten vasta vastataan: ei anteeksi anneta huoralle, älä ruikuta, hyi iljetys!

Huom, en ole itse pettänyt, vaikka vähän puolustelenkin muita.

No aloitetaan siitä, että ketjun nimi on "Olenko huono ihminen?" Joku kummallinen ihminen kummallisella mielikuvituksella varustettuna VOISI tulkita tuon synninpäästön aneluksi tyyliin "Enhän ole huono ihminen enhän?"

En oikein ymmärrä, mitä kirjoitukseltasi ajat takaa. Haluatko vain ymmärrystä meiltä muilta naisilta, että tekosi on OK ja jatka samaa linjaa? Olen aika varma, että pidemmän päälle tuota pettämistä jatkamalla sinusta särkyy jotakin herkkää ja hyvää, koska joudut perustelemaan itsellesi käytöstäsi eli siis joudut valehtelemaan, että sinä olet oikeutettu pettämiseen.

Jos mietit suhdetta nykyiseen avomieheesi vaikkapa 7-8 vuotta sitten, niin tod.näk. olit silloin rakastunut intohimoisesti mieheesi. Miltä sinusta tuntuisi, jos silloin miehesi olisi pettäntyt sinua siksi, että toinen nainen sävähdyttäisi enemmän?

Minusta sinun pääongelmasi on se, että nykysuhde ei tunnu tarpeeksi intohimoiselta. Silloin älykäs ihminen ratkaisee suhteen siten, että keskustelee asiasta miehen kanssa ja yrittää yhdessä löytää ratkaisun ongelmaan (esim. etsitään yhdessä uutta vipinää sänkykamariin/mennään luvan kanssa vieraisiin/etsitään yhdessä kimppaseksiä tai parinvaihtoa/odotetaan, että tilanne rauhoittuu ja normalisoituu). Jos ratkaisua ei löydy eikä halua elää nykytilanteessa tai jos puoliso ei halua etsiä muutosta, niin vasta sen jälkeen pitää miettiä, mitä muuta tehdään tästä eteenpäin esim. erotaan.

Mielestäni pettäminen on kaikista helpoin ja itsekkäin tapa saada seksielämään vipinää. Silloin sitä ikäänkuin asettuu parisuhteessa toisen yläpuolelle, sillä ainahan sitä halutessaan löytää tekosyitä, miksi juuri minä olen oikeutettu vieraissa juoksuun. Kaikista pahin tekosyy on se, että "kerranhan täällä vain eletään". Aivan, juuri siksi pitäisi elää inhimillisesti katsottuna arvokasta ja hyvää elämää.

Puhun omasta kokemuksesta. Minäkin olen sortunut pettämään enkä ole siitä lainkaan ylpeä. Olen itse oppinut, että pettäminen voi tuntua helpolta ratkaisulta, mutta sitä se ei ole. Oletko AP miettinyt, että tässä uudessa salarakkaassasikin on se "vika", että seksi hänenkin kanssaan tulee 9 vuoden päästä olemaan tylsää ja ennalta-arvattavaa. Aiotko siis 50-vuotislahjaksi hankkia itsellesi taas uuden miehen? Ja sama temppu 60-vuotislahjaksi?

Vaikka vaihtaisit miestä, niin ehkä seksielämä parantuisi, mutta todennäköisesti tässä uudessa miehessä on jotakin muuta vikaa. Lisäksi koska suhteenne on alkanut petoksesta, niin kumpikin tietää, että on mahdollista, että jompikumpi pettää uudelleen. Uusi ihastus täyttää ajatuksesi ja vie energiasi, mutta usko pois että se tunne ei kestä todellakaan ikuisesti.

Pakko mun on vastata..... kyllä tarkoittaa. älä ihminen seksin takia eroa... vaikka ajot hankkia 50v, 60v lahjaksi seksi kamun, niin pysy nykyisen kans, son vain hetkenaikasta nautintoa..

Olisi reilua kunnollista ja rakastavaa miestäsi kohtaan, jos sanoisit että haluat miettimisaikaa suhteenne jatkamiseen.
Sinun on kuunneltava itseäsi, mutta pettäminen on väärin. Eikä pitäisi loukata häntä lisää kertomalla toiseta miehestä.
Parasta olisi jos pystyisit olemaan vähän aikaa ihan itseksesi niin saisit selville mitä haluat. Saisitko tiapäiskämpän lainaksi jostain? Jos tuo uusi tyyppi on sinulle sopivampi kumpani ,hän varmaan suostuu odottamaan mietintäsi lopputulosta.
Olen kerran ollut vastaavassa tilanteessa, joskaan en pettänyt (mutta siis ihastuin toiseen). Erosimme joksikin aikaa, lopputulos oli kuitenkin palata yhteen vanhan kumppanin kanssa.

Yhteistyössä