V
"vieras"
Vieras
Olen seurustellut miehen kanssa yli vuoden nyt. Miehellä on työpaineita, ja muutenkin paljon elämässä, ja minusta tuntuu, että olen hänen tärkeysjärjestyksessä siellä jossain muiden asioiden jälkeen. Minä en halua olla kenenkään viikonloppupanokaveri, miltä tämä nyt tuntuu, ja sanoin näin hänelle. Ymmärrän työkiireet ja muut paineet, mutta jos haluaa olla parisuhteessa, niin silloin toiselle pitää antaa huomiota. Tulevaisuudesta voisi joskus puhua, ja vaikka siitä mitä haluaa suhteelta. Mitään tällaista mies ei ole ehtinyt ajatella. Olen nyt kieltämättä pari kolme kuukautta painostanut, että mies edes sen minulle sanoisi, että mitä hän tältä meidän suhteelta haluaa. Ihan vaan kelpaa, että kertoo mulle elämänsä realiteetit ja mitä hän haluaa. Se riittää. Sitten katsomme sopiiko ajatuksemme yhteen, ja joko jatkamme tai menemme eri teitä. Mies vakuuttaa rakastavansa minua ja minäkin rakastan häntä. Nyt taas tuli keskustelua, ja mies ei vaan ymmärrä. Minä haluan vaan yksinkertaisen vastauksen, en muuta. Onko tosiaan kohtuutonta, että kumppani (jos hän sellainen haluaa olla) valottaa aikomuksiaan sen verran, että minä tiedän missä mennään?