Olenko kuin autisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Linnea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Haloo:lle

Nyansseista...

Olen tässä keskustelussa yrittänyt tuoda esille kohtuutta ja reilua peliä yhteisistä asioista puhuttaessa. Jotkut ymmärtävät ""yhteisestä"" puhuttaessa vain viinan ja viinapullot, joten näyttää siltä aika monella pariskunnalla yhteiset asiat ja harrastukset ovat aika vähissä....

Takaisin nyansseihin. Sinulla Haloo on ilmeisesti oma käsityksesi asiasta, mutta minun mielestäni se, että edes jollain lailla varmistettaisiin että yhteisistä asioista nautittaisiin yhdessä on kohtuutta ja edustaa nyansseja.

Varsinkin, jos ainoina äärivaihtoehtoina tarjotaan sitä että on ok jos toinen omii itselleen kaiken tai että kaikki pitää jakaa millilleen ja tilkalleen tasan. Käyttämäni määritelmä ""noin puolet"" kun ei tarkoita vain tuota jälkimmäistä!

Luulen että tiettyjen, tänne vastanneiden Naisten, olisi paljon helpompaa ymmärtää viestieni sanoma siinä tapauksessa että alkup. kirjoittaja olisi mies, joka olisi imuroinut yksin kitusiinsa vaimonsa kanssa hankkimansa pullon....

Täällähän on vastaillut vaikka kuinka monta naista joiden miehet ovat kykeneväisiä ja halukkaita tyhjentämään koko baarikaapin, ja ne naiset tuntuvat suhtautuvan asiaan aika rennosti, kun ei paljon muutakaan voi. Alkuperäisessähän on kyse siitäkin, että noin pienellä tissuttelulla EI VOI HUOMATA ETTEI PUOLISO OLEKAAN OTTANUT SIITÄ PULLOSTA YHTÄÄN.

Ja entä jos se yhdessä hankittu ei kiinnostakaan samanaikaisesti? Nykyajan elämässä ei ole tavatonta että vuorotöiden tms. vuoksi sitä joskus näkee puolisoaan viisi minuuttia ovensuussa, kun toinen on lähdössä ja toinen tulossa. Kai kaikki safkatkin on yhteiseen käyttöön mutta yhteisiä ateriointihetkiä odotellessa ainakin minä nääntyisin pikkuhiljaa nälkään.

Joten, apinan raivolla antamasi läksytys ei minun mielestäni edusta mitään nyansseja. Eihän sinulla ole tarjota muita vaihtoehtoja kuin että juomasta pitäisi nauttia yhdessä, eli molempien paikalla ollessa samanaikaisesti. Mittaaminen on mielestäsi saivartelua ja pienien määrien yksin juominen aiheuttaa sen, että ei voida havaita onko molemmat saaneet samanverran vai, niinkuin tässä tapauksessa, onko toinen ottanut yhtään.

Tästä ei voi oppia muuta kuin sen, että on syytä tarkkaan sopia mikä siellä jää- tai baarikaapissa on tarkoitettu koristeeksi, mikä taas käyttöön.

""....Täällähän on vastaillut vaikka kuinka monta naista joiden miehet ovat kykeneväisiä ja halukkaita tyhjentämään koko baarikaapin, ja ne naiset tuntuvat suhtautuvan asiaan aika rennosti, kun ei paljon muutakaan voi....""

Niinpä niin... Ja tuota ylläoleva esimerkki toimiikin hienosti esimerkkinä hyvin toimivasta parisuhteesta, jossa puolisot ottavat toisensa huomioon - niinkö?

Se, että toinen parisuhteessa siipeilee ja kuppaa on ihan ok? Kaikki järjestyy sillä että kumppani ""suhtautuu asiaan rennosti""???

Jessus sentään!!!!

Olen tässä keskustelussa näköjään ainoa joka yhä edelleen peräänkuuluttaa kohtuutta, yhteisten asioiden jakamista ja myös toisen huomioonottamista.

Yhä edelleen: kukaan ei jatkossakaan tule pakottamaan minua kuluttamaan, juomaan, syömään tai nauttimaan yhdessä vaimoni kanssa hankkimiamme asioita itsekkäästi ja YKSIN!

Jos tämä kertoo Nassesta kaiken, niin olen siitä vain ylpeä....

ÄÖ 130:lle

Tuolla ÄO:lla luulisi kykyjä olevan kirjoittaa myös oma näkemys keskustelun AIHEESTA !?

Paitsi tietysti silloin jos mainitsemasi äo on vain oman mielikuvituksesi tuotetta....

No itsehän otit esille sen, että sanomaasi olisi jotenkin helpompi ymmärtää jos pullon olisikin tyhjentänyt mies? En tosiaankaan ole väittänyt että se olisi jotenkin esimerkki hienosta parisuhteesta.

No mitenpä ajattelit että kannattaisi tähän asiaan suhtautua? Tuolla sinun asenteellasi?

Yhteistyössä