Olenko lapsellinenkun kaverin sanomisista otin nokkiiini?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Kaverillani siis oman lapseni ikäinen (vajaa pari vkoa ikäeroa) lapsi, asuu avoliitossa pitkäaikaisen poikaystävänsä kanssa ja kaverillani yksinhuoltajuus.

Minä olen yksinhuoltaja, miehen kanssa erottiin ennen lapsen syntymää, isyys tunustettu ja isä tapaa lastaan kerran kuussa (töidensä takia toisella paikkakunnalla joten siksi näin vähän)

No kaerini aina korostaa sitä että on yh, "kyllä taas näkee että yh-mamma liikenteessä" "tää on niin tätä yh-äidin elämää"

Sitten itse sanoin kerran ku heillä oltiin lapseni kanssa kahvilla ja katselin heidän yhteiskuviaan eteisen seinällä, että oottepa onnellisen näkösiä näissä kuvissa kyllä muo joskus osaa sitte niin paljon ottaa päähän että tytsyn kanssa jäätiin kaksin mutta toisaalta parempi yksin kun huonossa suhteessa väkisin yrittäen.

Ja tähänpä kaveri totesi että ei se nyt niin kamalaa ja rankkaa ole yh-na onhan hänkin yh ja jaksaa oikein hyvin! Minä koitin sitten sanoa että eihän se tässä nyt pääasia ole että olen yksinhuoltaja, voisihan meillä yhtä hyvin olla yhteishuoltajuus (sitäkin harkitsimme pitkään lapsen isän kanssa) vaan se tässä oli pointtina että että ei ole sitä toista siinä rinnalla jakamassa iloja ja suruja sekä seuraamassa lapsen kasvua ja kehitystä. Kaveri vaan jatkaa tähän että turha sun on mitään surkeeta yh-ta tässä nyt esittää kun samassa tilanteessa ollaan onhan hänkin YH!

Lähdettiin aika pian pois, ja en ole jaksanut häneen yhteyttä pitää, tuntuu tyhmältä mutta itse vähän loukkaannuin tuosta, sillä en tarkoittanut "surkutella" yksin oloani, vaan totesin että olisi paljon mukavampaa jakaa kaikki ilot ja surut jonkun muun kanssa, itse kyllä jaksan ja pärjään yksin lapsen kanssa vallan mainiosti, se ei ollut se pointti.

Onkohan ihan puhtaat jauhot pussissa, kun pitää noin korostaa... Voi ystäväsi olla paperilla lapsensa yksinhuoltaja, mutta jos kaikki asiat on hoidettu virallisesti, he ovat perhe ( esim. virastot jne.)

onhan se yh mutta täysin eriasia jos mies rinnalla auttamassa,tukemassa, muksuja hoitamassa ym ym. Hohhoijaa.... Tai ylipäätänsä asuu miehen kanssa eikä yksin muksujen kera.

Ei kaverisi ole yksinhuoltaja, jos asuu avoliitossa.
Jos miehellä on sama osoite, niin huoltajuus näkyy käytännössä vain siinä, että kaverisi saa yksin päättää kaikki virallisetkin jutut lapsestaan, toisen huoltajan allekirjoituksia ei tarvitse.
Tukihuijari, jos mies asuu samassa, vaikka on kirjoilla muualla.

Ap:n kaveri ei kyllä ole yh jos kerta kolmistaan asuvat...

On täysin eri asia olla yksin lapsen kanssa kun taas jos taloudessa on kolme...
Kaverillas on käsitteet sekasin...

Minäkään en aikoinani yh:na välittänyt joka paikassa toitottaa sitä yyhoota. Mutta yhtä kaikki kaipasin toista osapuolta jakamaan ilot ja surut rinnalle. JOten ymmärrän ketjun aloittajaa.

Yhteistyössä