Olenko liian sinisilmäinen? Miehestä asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nyt harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nyt harmaana"

Vieras
Eräs puolituttu mies on alkanut viestittelemään ja pyytelee mua ulos kanssaan, siis kahville, viihteelle jne. Kyselee kuulumisia ja ottaa yhteyttä muutaman kerran kuukaudessa. Joka kerran yhteyttä ottaessaan muistaa mainita, että ajattelee mua tai kaipaa mua ja mun seuraa. On sanonut myös, että olen tullut hänelle erittäin läheiseksi ja että olen hänelle tällä hetkellä paras ystävä.

Hassua tässä on se, että mies on itse aina aloitteellinen. Mä en pidä yhteyttä, toki vastaan viesteihin. Me ei myöskään olla nähty kuin ehkä alle viisi kertaa, mutta viestittelyä sitten on enemmän. Mitään seksijuttuja meillä ei ole ollut, suudeltu kerran.

Ja mähän tietysti sitten olen kuvitellut että asia on näin, että kavereita tässä vain ollaan eikä mitään muuta. Mutta nyt alkaa pikkuhiljaa hiipimään mieleen muitakin vaihtoehtoja. Mies on varattu, minä itse sinkku. Tästä syystä en ole lämmennyt tilanteeseen sen enempää mukaan ja tottakai olen kuvitellut että ei mieskään mitään enempiä ole vailla.

Mutta ei kai tää nyt enää oikeesti mene vain kaveruuden piikkiin? Hämmentävintä on se, että mun mielestä me ollaan lähinnä tuttava asteella, ei paras kaveri-alueella. Mies on jonkinverran jutellut omista asioistaan, mutta en mä nyt voi sanoa että tunnettaisiin toistemme syvimmätkin ajatukset.

Yrittääkö mies houkutella mua sänkyynsä vai onko se jotenkin mennyt ihastumaan muhun? Vai onko tää nyt ihan viatonta ja asiallista vain? Vaimo ei tiedä tästä kuviosta.

Mies on luutunut elämäänsä ja haluaa ihailua ja huomiota muulta kuin omalta vaimokullaltaan. Parisuhteessaan ehkä semmoisia vaikeuksia joita nyt parisuhteessa usein tulee, ja luuserit niitä usein lähtee ratkomaan juurikin hyppimällä aidan yli.

Sinuna tekisin selkeän hajuraon. Ainakaan minua ei nämä miehet kiinnosta. Hoitakoot parisuhteensa itse, tai hakekoot lohtupimpsansa tai lohtuolkapäänsä jostain muualta.

Jos sattuu olemaan puutteessa, voisihan sitä miestä vähän nusaistakin, mutta kannattaa pitää mielessä, että sieltä voi aika äkäinen vaimo tulla vastaan joku päivä kun on saanut homman selville... Että haluaako sitten sellaiseen soppaan itseään lykätä. Se on kuule ikävä olla päivin töissä tai koulussa kun puhelin piippaa koko ajan viestejä ja uhkailuja miehen vaimolta, tai öisin ei saa unta kun se eukko räyhää ikkunan alla ja baarissa käy heittämässä oluet niskaan... Nimim. Kokemusta on (ja mistäköhän ihmeestä se mun panon vaimo sai edes tietää miltä mä näytän ja kuka mä oon...)

Jos sattuu olemaan puutteessa, voisihan sitä miestä vähän nusaistakin, mutta kannattaa pitää mielessä, että sieltä voi aika äkäinen vaimo tulla vastaan joku päivä kun on saanut homman selville... Että haluaako sitten sellaiseen soppaan itseään lykätä. Se on kuule ikävä olla päivin töissä tai koulussa kun puhelin piippaa koko ajan viestejä ja uhkailuja miehen vaimolta, tai öisin ei saa unta kun se eukko räyhää ikkunan alla ja baarissa käy heittämässä oluet niskaan... Nimim. Kokemusta on (ja mistäköhän ihmeestä se mun panon vaimo sai edes tietää miltä mä näytän ja kuka mä oon...)

Niin ja et tehnyt rikosilmoitusta tuollaisesta häirinnästä?g

Ylläri että kaikki mammat on heti sitä mieltä, että mies on vain p*llun perässä. Ihan oikeasti voi olla olemassa myös se vaihtoehto, että mies on ihastunut aloittajaan.
Ja tässä maailmassa aivan oikeasti tapahtuu niin, että parisuhteessa olevat ihmiset rakastuvat johonkin ulkopuoliseen ja päätyvät tämän rakkautensa kanssa yhteen -onnellisesti.
Tällä palstalla on vain puusilmäinen käsitys siitä, että edellä mainittu ei ole mahdollista ja himot ne on jotka vievät.

Itse ajattelen niin, että jos apn tapauksessa mies olisi pelkkää huvitusta vailla, se olisi jo tullut selväksi. Eikä yksikään ukkomies jaksa toistuvasti olla aktiivinen viileää ja etäistä naista kohtaan, ap kun ei tunnu millään lailla rohkaisseen miestä yhteydenottoihin, ainakaan oman kertomuksensa perusteella. Viattomalta tuon miehen käytös ei kuulosta, joten taustalla on joko aidot tunteet tai -mitä epäilen, pelkkä huvitus.

Ei se nyt mitään kaveriviestittelyä ole! En minä ainakaan viestittele kavereilleni, että kaipaan häntä tai ajattelen häntä. Tosi hassulta kuulostaisi. Toki sanon, että olisi kiva nähdä jne. Ja jos kavereina tapailette/viestittelette, voitte toki siitä vaimollekin kertoa. Mä en kyllä vastaisili miehen viesteihin. Seurauksena vain vaikeuksia.

Mies on varmaan ihastunut, kaipaa kehuja ja pönkitystä ja seksiä muualta kuin kotoaan.

Itse en tuollaiseen ryhtyisi. Jos olisi oikeasti tosissaan, hoitaisi ensin entisen parisuhteensa pois alta. Huomion hakeminen muualta, kun on parisuhteessa, on lähinnä surullista.

sama kuvio kun olisi toisinpäin niin mammat hehkuttamassa, että varmaan miehessä vikaa kun nainen noin ihastuu ihanasti tuttavaan.
Mies taas on irstaasti vain pillun perässä ilman tunteita kun vierasta jututtaa :)

[QUOTE="Nyt harmaana";30351837]Ja mähän tietysti sitten olen kuvitellut että asia on näin, että kavereita tässä vain ollaan eikä mitään muuta.[/QUOTE]

Okei, älä viitti! Netissä anonyymina voisi sentään olla rehellinen itselleen. Sä tiedät tasan tarkkaan, että mies on ihastunut. Mutta hassua tässä on se, että niin olet sinäkin. Tekstistä se paistaa läpi, mutta älä itseäsi soimaa. Monet ihastuu varattuihin. Mutta älä kysy että mikä juttu.... sää tiät oikeesti sen...

Okei, älä viitti! Netissä anonyymina voisi sentään olla rehellinen itselleen. Sä tiedät tasan tarkkaan, että mies on ihastunut. Mutta hassua tässä on se, että niin olet sinäkin. Tekstistä se paistaa läpi, mutta älä itseäsi soimaa. Monet ihastuu varattuihin. Mutta älä kysy että mikä juttu.... sää tiät oikeesti sen...

Nyt on kyllä pakko sanoa, että en "tiedä tasan tarkkaan että mies on ihastunut". Enkä voi myöskään sanoa, että olisin itse ihastunut. Mies on kyllä mukava ja söpö jne mutta en anna itselleni lupaa mihinkään ihastumisiin kun tilanne on tämä.

En ihan aidosti ymmärrä miehen motiiveja, kun käytös on kovasti ristiriitaista oli vaihtoehdot sitten kaveruus, seksiseura tai ihastuminen. (Kaveruus -miksi sitten laittaa noin "hempeitä" viestejä? Seksiseura -miksi sitten ei tee mitään siihen suuntaan? Ihastuminen -miksi sitten on edelleen varattu? On tehnyt myös selväksi, ettei petä parisuhteessa ollessaan -eli mikä tää meidän juttu on? Kaveruutta?)

Jos olisi rehellisesti kaveripohjalla liikenteessä, niin miksei vaimo tiedä siitä mitään?

Eikö tälläkin palstalla "huudeta" aina sitä, että parisuhteessakin ollessa on ihmisillä oikeus omaan yksityisyyteen ja omiin kavereihin, ilman että kumppanille näytetään kavereiden välisiä viestejä tai kerrotaan niistä? Vaimo kyllä tietää että olen miehen ystävä, mutta hän olettaa meidän olevan lähinnä "hyvänpäivän tuttu"-asteella.

sama kuvio kun olisi toisinpäin niin mammat hehkuttamassa, että varmaan miehessä vikaa kun nainen noin ihastuu ihanasti tuttavaan.
Mies taas on irstaasti vain pillun perässä ilman tunteita kun vierasta jututtaa :)

Saman olen huomannut ;)
Ehkä se johtuu sitten vain siitä, että tilanne osuu liian lähelle omaa elämää. Mä olen potentiaalinen uhka näiden parisuhteelle, kun saatan olla juuri heidän miehen viestien kohteena... Ehkä se siis on pelkkä puolustusreaktio, pelkkä seksi kun on "pienempi paha" kuin aidot tunteet.

Mutta en mä siis tiedä, miten asia menee tässä mun tilanteessa. Mutta noin yleisesti ottaen tuo ylläoleva on varmaan selitys näille sukupuolisidonnaisille reaktioille.

Yhteistyössä