Olenko mä alkoholisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missä meen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

missä meen?

Vieras
tuolla yhdessä ketjussa vähän kirjoittelinkin jo, mutta ajattelin laittaa uuden aloituksen.

mulla on siis suvussa paljon alkoholismia. sekä isäni että äitini ovat alkoholisteja, tai ainakin kovaa vauhtia siihen suuntaan menossa. molemmat mm. juovat vapaapäivinään aina itsensä humalaan. eli vähintään joka vkl.

itse juon keskimäärin joka toinen vkl tai kerran kuussa. yhden illan kerrallaan. illan aikana kuluu 5-7 siideriä (0.5l). jos joskus lähden baariin, niin sitten baarissa vielä maks 4 siideriä lisää. kirkkaita en juo koskaan. valkkaria joskus harvoin (se tuntuu menevän niin voimalla päähän että en uskalla juoda sitä). yleensä aina lantraan siiderin ja valkkarin vissyllä muutenkin..

jos mieli tekee, saatan juoda vaikka keskellä viikkoa, jos tiedän ettei seuraavana päivänä ole mitään töitä tms. ja jos kännäysillasta jää siidereitä tai valkkaria, ne sailyy ihan kevyesti siellä ne muutamat viikot kunnes juon taas.

lähinnä mietin, oonko alkkis, kun vähintään kerran kuussa pitää juoda. raskaus- ja imetysaikoina oon ollut täysin raitis aina. ja yleensä se känni-ilta saa alkunsa siitä, että mulle tulee ihan hillitön halu vaan juoda. mutta siis tosiaan kerran tai kaks kuussa vaan.

mä ihan oikeasti haluaisin tähän rehellisiä mielipiteitä. en halua samaa kohtaloa, kuin mikä suvussani on niin monella. sekä isän- että äidin puolelta.

todellakaan,tuo jo todistaa sen kun et juo krapulaasi enään. Eikä vanhempien alkoholismi tarkoita että lapsista tulee samanlaisia,minulla isä oli tuurijuoppo koko ikänsä, kenelläkään meistä lapsista ei ole ongelmaa ja osa ei juo lainkaan.

no noilla määrin et todellakaan ole alkoholisti.Naisilla on suurkulutusta jos menee per viikko yli kuus annosta alkoa ja tämä tarkoittaa siis joka viikkoista kulutusta eikä sitä kerran kaks kuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja missä meen?:
tuolla yhdessä ketjussa vähän kirjoittelinkin jo, mutta ajattelin laittaa uuden aloituksen.

mulla on siis suvussa paljon alkoholismia. sekä isäni että äitini ovat alkoholisteja, tai ainakin kovaa vauhtia siihen suuntaan menossa. molemmat mm. juovat vapaapäivinään aina itsensä humalaan. eli vähintään joka vkl.

itse juon keskimäärin joka toinen vkl tai kerran kuussa. yhden illan kerrallaan. illan aikana kuluu 5-7 siideriä (0.5l). jos joskus lähden baariin, niin sitten baarissa vielä maks 4 siideriä lisää. kirkkaita en juo koskaan. valkkaria joskus harvoin (se tuntuu menevän niin voimalla päähän että en uskalla juoda sitä). yleensä aina lantraan siiderin ja valkkarin vissyllä muutenkin..

jos mieli tekee, saatan juoda vaikka keskellä viikkoa, jos tiedän ettei seuraavana päivänä ole mitään töitä tms. ja jos kännäysillasta jää siidereitä tai valkkaria, ne sailyy ihan kevyesti siellä ne muutamat viikot kunnes juon taas.

lähinnä mietin, oonko alkkis, kun vähintään kerran kuussa pitää juoda. raskaus- ja imetysaikoina oon ollut täysin raitis aina. ja yleensä se känni-ilta saa alkunsa siitä, että mulle tulee ihan hillitön halu vaan juoda. mutta siis tosiaan kerran tai kaks kuussa vaan.

mulla kalskahtaa korvaan tuo "tulee ihan hillitön halu vaan juoda". se ei kuulosta kovin terveeltä. tässä vaiheessa et tunnu olevan alkoholisti, mutta pidäthän huolta itsestäsi, hyvä että tiedostat tilanteen. tsemppiä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja no et:
todellakaan,tuo jo todistaa sen kun et juo krapulaasi enään. Eikä vanhempien alkoholismi tarkoita että lapsista tulee samanlaisia,minulla isä oli tuurijuoppo koko ikänsä, kenelläkään meistä lapsista ei ole ongelmaa ja osa ei juo lainkaan.

no hyvä jos ei tarkoita.. mua vaan niin pelottaa, kun on ite nähnyt miten se on periytynyt sukupolvelta toiselle :( ei noi munkaan vanhemmat aiemmin alkoa pahasti käyttäneet, vasta nyt viime aikoina. tai mun isä on juonu jo varmaan kymmene vuotta vkl kännit, pikkuhiljaa mennyt siihen että jos on pitempi loma niin sillon joka päivä.. tai iltaisin tissuttelee ja käy päivän töissä jne. äiti alkoi juomaan enemmän vasta eron jälkeen, viimeiset pari kolme vuotta. tällä hetkellä voisin kyllä sanoa, että äiti ei ole juurikaan isää pahempi tuossa touhussaan enää :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla kalskahtaa korvaan tuo "tulee ihan hillitön halu vaan juoda". se ei kuulosta kovin terveeltä. tässä vaiheessa et tunnu olevan alkoholisti, mutta pidäthän huolta itsestäsi, hyvä että tiedostat tilanteen. tsemppiä! :)

tuota mä itekin oon säikähtänyt.. :(
milläs sitä pystyy varmistamaan, ettei ajaudu alkoholistiksi vaikka parin kymmenen vuoden päästä?

Alkuperäinen kirjoittaja unna:
mun mielestä silloin jos itse kyseenalaistat juomistasi ei kaikki ole aivan ok.[/quote

niin. lähinnä mietin onko kaksi kertaa kuussa liian usein. joka toinen vkl. kahta päivää peräkkäin en pysty juomaan, joskus oon yrittänyt kun on ollut esim. festarit tms.

Alkuperäinen kirjoittaja unna:
mun mielestä silloin jos itse kyseenalaistat juomistasi ei kaikki ole aivan ok.

Just näin! Ja toiseksi, en todellakaan ymmärrä mitä hauskaa on juoda itsensä humalaan? Voisitko ap kuvitella vähentäväsi noita määriä? Vaikka juomiskertoja ei sulla ole montaa per kk, niin minusta määrät per kerta ovat hurjia! Jos et pysty vähentämään, niin sit sulla tuskin on tielläsi muuta suuntaa kuin se minkä vanhempasi ovat jo viitoittaneet.

Yhteistyössä